Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opgelost: 240 B230f Start moeizaam bij bijna lege (kwart) benzinetank
#1
Een volle tank; 1 of 2 omwentelingen en hij slaat aan

Een kwart tank (of minder) dan heeft hij soms wel 10 omwentelingen nodig.

Brandstofpomp? (die onder de auto of in de tank?)
Brandstoffilter?

Of heeft iemand een ander idee?
Antwoord
#2
Vacuüm of geld dat alleen bij carb motoren. Kan zijn dat je tank niet ontlucht waardoor je dus een vacuüm krijgt. Ik zeg dit omdat vacuüm bij volle tank te verwaarlozen is omdat je lucht heb toegevoegd maar als het niveau zakt trekt er een vacuüm als je ontluchting dus verstopt zit. Maar het is gissen hoor wat ik doe maar draai je dop is los bij een kwart tank. Als ie lucht aanzuigt weet je genoeg en dan met de tak dop los of 1 slag erop gaan starten kijk dan is wat ie dan doet.
Antwoord
#3
Ik zou opvoerpomp in de tank beschuldigen...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#4
Vraagje: als de motor eenmaal loopt, zoemt de pomp onder de auto dan duidelijk? En maakt het nog verschil of de tank vol of onder 1/3 staat?

Als voor beiden het antwoord "ja" is, dan zou het goed kunnen zijn dat de pomp in de tank niet meer werkt.
Dit hoeft overigens niet persé door de pomp zelf veroorzaakt te worden zoals ik begin dit jaar ondervond.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#5
Momenteel een volle tank, geen duidelijk gezoem onder de auto, ook geen startproblemen.
Even wachten totdat de tank weer bijna leeg is dan, goede tip!
Ik kom er later op terug...
Antwoord
#6
Ben je inmiddels al wat wijzer?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#7
Haal je pomp maar uit de tank,zit een filter aan die compleet vol kan zitten of het aanzuigslangetje is kapot,beide diverse keren meegemaakt.
Antwoord
#8
Even een update:

In 1 van de buisjes die boven de tank uitsteken zat een gat geroest (waar vaccuumslang op zit). Het filter in de tank was helemaal verstopt.

Ik heb dus een nieuwe tankvlotter gekocht ( https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-pa...motor.html , prijs viel me mee overigens) en geinstalleerd.
Een bijna lege tank heb ik nog steeds niet dus moet even geduld hebben of de auto vlot wil starten als het zover is.
Onder de auto hoor ik ter plaatse van de benzinepomp wel een geluid, geen harde zoem of piep, meer alsof je luchtbelletjes in de pomp hoort. Of dat er vooraf al was weet ik niet eigenlijk.....
Antwoord
#9
Geen problemen meer sinds het vervangen van de vlotter/in-tank pomp en filter!
Bedankt voor jullie suggesties!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 769 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 379 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.010 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.223 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 700 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.426 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.396 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 1.942 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.158 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 554 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)