Welkom, gast
U dient zich te registreren voordat u berichten kunt plaatsen op dit forum.

Gebruikersnaam/Email:
  

Wachtwoord
  





Forums doorzoeken

(Geavanceerd zoeken)

Statistieken
» Leden: 7.797
» Meest recente lid: Harry O
» Aantal topics: 14.879
» Aantal berichten: 204.994

Volledige statistieken

Gebruikers online
Er zijn momenteel 75 gebruikers online.
» 0 leden | 73 gasten
Bing, Google

Meest recente topics
Volvo 264 GL B27E, bouwja...
Forum: Transmissie / Transmission
Laatste bericht door Walter Davo
2 uren geleden
» Reacties: 0
» Weergaven: 3
Volvo 240 1986 loopt niet...
Forum: Motor / Engine
Laatste bericht door TenBrick
5 uren geleden
» Reacties: 8
» Weergaven: 73
Volvo v70 naos velgen met...
Forum: Te Koop
Laatste bericht door paulenschede
, 14:06
» Reacties: 3
» Weergaven: 342
Waeco cruise control op o...
Forum: Elektrische installatie / Electrical circuit
Laatste bericht door Arjan.
, 10:08
» Reacties: 9
» Weergaven: 694
Corona's 14 inch
Forum: Te Koop
Laatste bericht door Lubse
, 00:41
» Reacties: 4
» Weergaven: 297
AW03 71 L
Forum: Gezocht
Laatste bericht door skidje
6 May 2021, 21:11
» Reacties: 1
» Weergaven: 26
Pekelvanger/Roestige baks...
Forum: Restauratieprojecten / Restoration Projects | Roestpreventie / Rustprevention
Laatste bericht door Marc1970
6 May 2021, 20:39
» Reacties: 3
» Weergaven: 227
Aansluiten hendel cruise ...
Forum: Elektrische installatie / Electrical circuit
Laatste bericht door aeos
5 May 2021, 22:26
» Reacties: 45
» Weergaven: 19.134
Backfire 240 Turbo
Forum: Specifieke TURBO info
Laatste bericht door Volvo 142 B23
5 May 2021, 09:53
» Reacties: 1
» Weergaven: 48
Hondenrek 245 265
Forum: Gezocht
Laatste bericht door Rob
4 May 2021, 20:34
» Reacties: 2
» Weergaven: 47

 
  Volvo 264 GL B27E, bouwjaar 1978, handgeschakeld 4 versnellingen
Geplaatst door Walter Davo - 2 uren geleden - Forum: Transmissie / Transmission - Geen reacties

In 2019 heb ik een 264GLE uit 1978 restauratieproject gekocht met manuele versnellingsbak met overdrive. Vorig jaar dan ben ik in mijn zoektocht naar onderdelen en info voor dit restauratieproject per toeval uitgekomen op een schuurvondst, een prachtige groene 264 GL eveneens uit 1978, dus ook een B27E  (met slechts 59.000 km, en van eerste eigenaar met historiek) maar met een handgeschakelde 4 versnellingsbak. Heb hem uiteraard op de slag gekocht, wagen rijdt schitterend maar op autostrade aan 120km/u is motor toch echt wel erg luidruchtig, vandaar mijn vraag of er een 5 versnellingsbak past onder deze wagen?

Dit onderdeel afdrukken

  Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk?
Geplaatst door TenBrick - 10 uren geleden - Forum: Motor / Engine - Reacties (8)

Beste Leden,

Ik ben nieuw op het gebruik van een forum, maar ben een beetje radeloos dus heb wat tips nodig. Ik ben 19 jaar oud en heb nog niet genoeg ervaring om het probleem te herkennen.

Ik heb twee weken terug een 240GL 2.3L carb, uit ‘86 aangeschaft. Er ligt een B230A in met pas 300.000 op de teller. De Volvo heeft 3 jaar lang stil gestaan.

De Volvo loopt niet.
Ze heeft een brandstof toevoer (matig), wanneer ik de slang van de carb loshaal spuit er brandstof uit.
Aan de ontsteking ligt het niet, op een snuif remreiniger loopt ze prima.
De carburateur en inlaat zelf, zijn helemaal in orde.
Distributie lijkt in orde, blok gaat ook heel mooi rond.
Maaaar,

Afgelopen week ontdekte ik dat het brandstofpomp relais ontbrak. Na heel lang zoeken trof ik een losse stekker aan. Ik dacht dat dit de reden was dat de Volvo niet aan wilde slaan. Echter zorgt het aansluiten er nu voor dat ze geen vonk meer heeft. Dit heeft ze zonder relais wel. Met bp relais wilt ze niet op remreiniger lopen.

Wanneer ik de Volvo start met bp
relais wilt ze dus niet ontbranden/vonken, als ik vervolgens het relais loshaal en dan start, blijft ze heel mooi 10sec lang lopen tot de druk vd brandstof verdwenen is.
Het lijkt dus wel op een goede toevoer van brandstof, echter mist de vonk nu ;(

Ik heb zelf 2 rechterhanden, alleen wanneer het op elektra aankomt raak ik de weg kwijt.

Heb al verschillende dingen geprobeerd om het relais te omzeilen, geen resultaat. Het relais klikt wanneer ik hem aansluit maar vervolgens niet bij omdraaien van het contact.

Is er iemand die dit probleem herkent of die me in de juiste richting kan wijzen?

Vriendelijke groet,
Jelte


Bijgevoegde foto’s voor verduidelijking:
[Afbeelding: 4a18a94e120a95a2833a9b6b5d52d38c.jpg]

Blok met loshangende kabel
[Afbeelding: 5d0e5b9e5b41dcc4158ee95e72ab10e4.jpg]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit onderdeel afdrukken

  AW03 71 L
Geplaatst door easy rider - 6 May 2021, 14:47 - Forum: Gezocht - Reacties (1)

Beste mede leden,
Ik zoek voor mijn 144 B20 een AW 03 71 L of een AW 03 70 L. En dus ook de bijbehorende aandrijfas en het staartstuk van een BW55 (behalve natuurlijk als de AW70L een mechanische teller aansluiting heeft). Als iemand toevallig nog een AW71/AW70 naar B20 koppelingshuis heeft liggen is dat al helemaal perfect, maar ik ben bang dat ik die 'nieuw' moet kopen of laten maken. Ook zoek ik het bijbehorende pookje met het knopje op de zijkant. Als iemand mij kan helpen, stuur gerust een PB!
Grt, Maarten (easy rider)

Dit onderdeel afdrukken

  Backfire 240 Turbo
Geplaatst door Richard245 - 4 May 2021, 16:50 - Forum: Specifieke TURBO info - Reacties (1)

Goede middag Volvo liefhebbers!

Ik zal me even voorstellen omdat ik hier nieuw ben maar ik spiek al geruime tijd op jullie forum maar nu toch geregistreerd.

Ik ben Richard en al vanaf mijn 15e automonteur , een achtergrond bij Opel maar vanaf 2003 universeel aan het werk.

Ik heb een probleem met een 240 turbo die last heeft van backfire. Nee hij is niet uitgevoerd met LPG gewoon een benzine auto
Bij de vorige eigenaar is bij eerdere garages is al veel geprobeerd maar is niet gelukt het op te lossen.
Nu is het mijn project geworden maar ik bijt me ook aardig stuk op het probleem!

Het probleem:

Als de motor koud is kan je gewoon normaal starten en gasgeven geen probleem
Als de motor wat is opgewarmd begint het probleem. Als je vanaf stationair gasgeeft bijvoorbeeld 30%  heb je backfire in de inlaat
stationair loopt hij warm prima aleen in hogere toeren loopt hij ook niet goed.

Wat is er gedaan:

Spinnekop gereviseerd
Warmdraai regelaar gereviseerd
Distributie timing gecontroleerd ( ook spie van tandwiel is niet uitgeslagen )
Injectoren zijn vervangen ( rubbers zijn in goede staat )
Benzinefilter en drukaccumulator vervangen
Bougies en bobine vervangen
Benzine druk en opbrengst gecontroleerd
Motordraadboom vervangen ( was helemaal gaar )
Klepspeling gecontroleerd
Ontsteking afgesteld

enige raadsel is nog de aansluiting op de warmdraai regelaar normaal heb je een vacuumaansluiting maar bij de turbo is deze aansluiting juist overdruk.
hij zit nu aangesloten onder de gasklep dit lijkt mij niet correct.
Kan een 240 turbo bezitter eens kijken waar deze op zit ?

Welke k jetronic goeroe kan en wil mij helpen met deze lastige storing?? 

Groeten Richard

Dit onderdeel afdrukken

  Corona velgen gezocht
Geplaatst door Lubse - 4 May 2021, 11:33 - Forum: Gezocht - Geen reacties

Ik ben opzoek naar een setje Corona velgen. 
Iemand die ze kwijt wil? Bied maar aan

Dit onderdeel afdrukken

  Hondenrek 245 265
Geplaatst door Wouter265 - 4 May 2021, 09:01 - Forum: Gezocht - Reacties (2)

Wij zijn opzoek naar een hondenrek voor de volvo 245 265 de bevestigingen hebben we nog in de auto zitten, maar de vorige eigenaar is het rek helaas kwijt.

Graag pm of Apple naar 0619981319

Dit onderdeel afdrukken

  Voorstellen met volvo 265
Geplaatst door Wouter265 - 3 May 2021, 09:35 - Forum: Ik en mijn Volvo - Geen reacties

Beste mede-forummers,

Mijn vader en ik hebben een volvo 265 gekocht uit 1980.
Ik had me al wat ingelezen over de prv motor en tot de conclusie gekomen dat het een vrij
goed motor is als je hem maar onderhoud/bijhoud. In dit exemplaat is al een keer een lpg installatie ingebouwd
wat verder goed werkt. verder is de auto voorzien van centrale vergrendeling elektrische spiegels, trekhaak, automaat en grijs velours stoffen bekleding, stoelverwarming en wiswasinstallatie op de koplampen en een imperial.

afin, het is dus een volvo 265 uit 1980 zoals eerder gemeld.
volledig origineel (zijkant li re is een keer gespoten)
bodem, dorpels, achterklep voorschermen, motorkap allemaal hard.
enkel wat plekjes onderaan de deuren, deze gaan we behandelen zodat het niet verder roest.
ik heb ervaring met oude saabs (96-90-900) jaguar (xj-xjs) classic mini en meerdere engelse merken.
oude Volvo is in die zin nieuw voor me, maar verwacht dat de auto's relatief eenvoudig en simpel zijn tov van een jaren 80 jaguar, daarvan heb ik de automaat gereviseerd, dus dan moet een volvootje ook wel lukken lijkt me.

vanavond gaan we de velgen erafhalen voor een rondje stralen en spuiten en vers rubber.

vanavond gaan we ook gelijk alle filters en vloeistoffen bestellen zodat dit vervangen kan worden door nieuw materiaal incl. ontstekingsdelen incl kabels.


het is een rood metallic met grijs stof interieur.
ik zal zsm foto's plaatsen.

We hebben de auto aan de gang gekregen na 4 jaar stilstand, dat wil zeggen: verse benzine, nieuwe brandstoffilter, 
nieuwe opvoerpomp in de tank en mechanisme vd vlotter gelijk gereinigd.

Echter is er iets raars aan de hand met de K-jetronic.

op de spinnekop krijgt de auto voldoende brandstof als deze eenmaal loopt, de motor blijft ook niet lopen als je geen gas geeft en als je de auto dan uitzet, dan krijg je hem niet meer gestart, tenzij: ik 2 of 3 verstuiverleidingen heel even losdraai en weer vast tijdens het starten, dan start de auto eigenlijk vrij snel weer.

zou dit kunnen duiden op een versleten accumulator?
de koudestartregeling werkt voor zover we kunnen beoordelen prima.

verder is de imperial wat gammel, is dit een bekend euvel met een (eenvoudige) oplossing?

verder remt de auto goed, voldoende trekkracht, motor loopt op lpg heel erg mooi en soepel zonder getik of gerammel. alle verlichting werkt, dus ik verwacht geen hele rare dingen voor de apk.

groet,
wouter

Dit onderdeel afdrukken

  Remlichten weigeren
Geplaatst door Nicolaas H - 1 May 2021, 16:12 - Forum: Elektrische installatie / Electrical circuit - Reacties (7)

Beste forummers,

Mijn achterlichten doen het maar mijn remlichten weigeren. Ook mijn derde remlicht doet niets meer, lampje doorgemeten; is in orde. Mijn zekering nummer 8 is prima in orde. Van daaruit gaat en roodgroene draad. Wat zijn logische plekken om te checken [is er een relais en zo ja waar dan]? Ik kan mijn groene boekje niet vinden. Heeft iemand een situatieschets voor mij? [MJ1991]

Alvast bedankt!

Dit onderdeel afdrukken

  vriesplug lekt (superpolar)
Geplaatst door Boet - 30 April 2021, 10:52 - Forum: Motor / Engine - Reacties (2)

Vriespluggen motorblok lekken koelvloeistof. Iemand enige ervaring hiermee? Kan ik deze (tijdens sleuteldag) zelf vervangen? Kan er verder weinig over terugvinden op dit forum. 

Auto is een 240 superpolar uit 1993.

Alvast dank voor jullie hulp. Gr. Patrick

Dit onderdeel afdrukken

  Pingelen bij hoge toeren
Geplaatst door Bromtol - 26 April 2021, 18:22 - Forum: Motor / Engine - Reacties (15)

Goedemiddag,

Na dik een half jaar te hebben genoten van mijn volvo is hij nu steeds slechter gaan lopen.
Hij rijdt op LPG en benzine, het is een B230K blok.
Volgensmij heeft dit blok een hogere compressie door de Heron kop.

Het probleem doet zich voor, met name in versnelling 4 en versnelling 5.
Als ik gas bij geef in die versnellingen gaat het motorblok pingelen(knikker geluid) en is er amper meer vermogen.
Het word helemaal erg als ik rond en boven de 3k toeren ga.
Bij lagere versnellingen merk ik het niet zo. Ik rijdt ook meestal rustig en zoek de hoge toeren niet op.
Ik zou graag jullie advies weten, of misschien herkennen jullie dit probleem wel?

Wat ik al heb gedaan:
Ontsteking afstellen met stroboscoop (12+4 voor lpg)16 graden voor TDC.
LPG mengschroef wat rijker gezet, nu rij ik +-15 AFR bij 60kmph cruise.
Nieuwe rotor + nieuwe verdelerkap (er zit een elektronische upgrade op de distributeur, zo heb ik het overgenomen van de vorige eigenaar. deze heeft dus geen contactpuntjes meer).
Nieuwe bobine.
Met gaslekspray alle vacuum slangen bespoten.
5000 km gelden kleppen gesteld optimaal voor lpg (dit lijkt me niet het probleem, heb ze ook nog niet gecontroleerd nu).

Wat ik nu zou willen doen:
Nieuwe bougies of oude(type Bosch WR7DC 0,8) bijwerken naar 0,7mm speling.
Laadspanning controleren.


Ik ben er ook even mee langs een garage gereden, daar werd tegen mij gezegt dat ik hem eerst maar eens goed moet laten lopen op benzine.
Hij loopt als sinds ik het blok heb, niet goed op benzine. 
Dit komt omdat ik er 80% van de tijd toch mee op gas rijdt en hem liever daar goed op afstel.

ps. mijn accu is een aantal weken geleden eens helemaal leeg gegaan omdat ik mijn licht aan had laten staan, geen idee of het er iets mee te maken heeft.

Ik hoor graag van jullie want ik ben het einde zoek.

Dit onderdeel afdrukken