Welkom, gast |
U dient zich te registreren voordat u berichten kunt plaatsen op dit forum.
|
Gebruikers online |
Er zijn momenteel 97 gebruikers online. » 0 leden | 95 gasten Bing, Google
|
|
|
B230F probleem met één cylinder |
Geplaatst door stoffel - 11 uren geleden - Forum: Motor / Engine
- Reacties (1)
|
 |
Hey, ik ben nog volop de kunst van het motoronderhoud aan 't leren, en heb een vraagje ivm met mijn Volvo 240GL van 1990.
Die maakt al een tijd een vreemd geluid (zie ook https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=88030) en hij schudt ook geweldig in stationair. Motorsteunen zijn vervangen, zonder resultaat. Vorige week de injectoren gereinigd en nieuwe dichtingen op gestoken, zonder resultaat.
Online kwam ik volgende tip tegen: waterstraaltje op de uitlaatcollector, waardoor je kan zien welke cylinder eventueel minder werkt. En da's heel duidelijk: waar bij cylinder 2, 3 en 4 de waterstraal ogenblikkelijk verdampt, blijft achter cylinder 1 enkele seconden een plasje water zichtbaar. Vandaag bougie 1 en 2 verwisseld, zonder resultaat. Ook bougiekabel 1 en 2 wisselen bracht geen beterschap. Iemand een idee wat de volgende stap is die ik moet nemen? De onsteking?
Misschien is het lawaai een ander probleem dan het schudden, maar het enige dat ik nu met zekerheid weet is dat de uitlaatcollector van cylinder 1 minder heet wordt en er dus vermoedelijk minder verbrandingen plaats vinden.
Alvast bedankt voor de tips!
Stoffel
|
|
|
B200 motor: aftapkraantje koelvloeistof? |
Geplaatst door IVARIO - 24 March 2025, 20:51 - Forum: Service en onderhoud / Service and maintenance
- Geen reacties
|
 |
Mijn Volvo 240 polar van 1992 heeft een B200 motor.
Ik wil de koelvloeistof vervangen en zag in het topic "kleine beurt" de volgende info staan:
"Op de linkerzijkant van het blok (achter de uitlaat van de 4e cylinder) zit een messing pijpje van ong 4 cm met een moer (dop13).
Draai de moer op het pijpje los (komt al wat vloeistof uit) en schuif dan een stukje tuinslang over het pijpje"".
Geldt dit ook voor een B200 motor? Ik zie namelijk geen messing pijpje.
Ik heb er trouwens maar een liter of vijf aan koelvloeistof uitgekregen (heb de onderste slang van de radiateur losgehaald, het expansievaatje geopend, de kachelhendel op "warm" gezet en daarna ook nog de bovenste slang van de radiateur losgehaald).
Doorspoelen met de tuinslang via het gat bij de waterpomp ging ook niet...
|
|
|
IPD Stabilisatorstangen Set - Volvo 240 245---Verkocht!!!! |
Geplaatst door sludge - 21 March 2025, 11:01 - Forum: Te Koop
- Geen reacties
|
 |
IPD verzwaarde stabilisatorstangen voor de Volvo 240 245 242 244
Zorgt ervoor dat de wagen véél minder overhelt in snelle bochten. Is daardoor beter controleerbaar en sneller te berijden.
De stangen zelf zijn dik en blauw gepoedercoat. De voorste stang is 25mm dik en de achterste is 22mm dik.
Voor mij net te dik, heb er 245 Turbo stangen onder.
200 euro hier
Alleen samen te koop en ophalen
https://link.marktplaats.nl/m2248202143
|
|
|
Rondell 0058 17 inch velgen---Verkocht!!!! |
Geplaatst door sludge - 21 March 2025, 10:46 - Forum: Te Koop
- Geen reacties
|
 |
Rondell 0058 replica's, 17 inch 5 x 108 8,5J x 17 ET13 Winterbanden al wat ouder 225 45 17,
Niet heel veel mee gereden nieuw gekocht in Zweden, maar toch net wat te vet onder mijn Volvo.
Helaas wel een stoeprandje geraakt, daarom wat goedkoper.
Past perfect zoals je ziet onder de Volvo 245. Maar natuurlijk ook onder de 240 242 244 740 940 en zelfs onder de late p1800 1800ES en de 140 serie.
Zie advertentie MP
https://link.marktplaats.nl/m2248194441
Hier voor 500 euro, Zuidlaarderveen ophalen
|
|
|
Zekering brandstofpomp B230F |
Geplaatst door stoffel - 9 March 2025, 17:22 - Forum: Elektrische installatie / Electrical circuit
- Reacties (4)
|
 |
Hallo
Ik zou de injectoren van mijn Volvo240GL uit 1992 (B230F) willen reinigen en nieuwe dichtingsringen aanbrengen. Om de druk van het brandstofsysteem te halen om daarna de brandstofrail los te maken zou de zekering van de brandstofpomp moeten verwijderd worden. In mijn handleiding en op het deksel van de zekeringen staat dat dit nummers 4 en 6 zouden zijn. De motor valt echter niet uit, zelf na 10 minuten draaien met deze zekeringen verwijderd (wel is plots het lampje van de lambda sonde beginnen branden). Iemand een idee wat de reden kan zijn van het feit dat motor gewoon blijft draaien?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten
Kristof
|
|
|
|