26 December 2016, 21:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2017, 08:54 door Grey240Polar.)
Vlak voor de kerst kon ik het probleem met het sputteren vlak na de koude start oplossen.
Een middagje bezig geweest met het vervangen van de benzinepomp en het benzinefilter en de drukregelaar.
Sindsdien een paar keer mee weggeweest, maar voor mijn gevoel klopt er iets niet aan het accelereren. M.n. als wat hogere toerentallen bereikt wordt begint het allemaal een beetje ingehouden aan te voelen en ook volgas moet ik blij zijn als de 140 km/u gehaald wordt. Dat was eerst niet.
En wat schetst mijn verbazing? Nu de tank weer onder 1/3 staat begint de nieuwe pomp onder de auto ook gewoon te zoemen.
De zekering naar de intankpomp is OK, maar op de werking van de motor lijkt het al dan niet aanwezig zijn ervan op geen enkele manier te belemmeren. Ik ben dus toch maar eens gaan meten. Het lijkt erop dat de pomp wel spanning krijgt, maar er loopt geen stroom. Deze moet dus haast wel defect zijn.
Nou ben ik dus aan het kijken wat het vervangen van de intankpomp in houdt, maar als ik afga op deze site, dan lijkt het me nogal een prutswerk.
Wat zijn de ervaringen hier van het vervangen van de intankpomp? Goed te doen of liever uitbesteden?
Oh, en ik vroeg me af hoe een benzinefilter met 69.000 km achter de kiezen eruit ziet van binnen. Ondanks dat er door de openingen niets aan gruis o.i.d. te zien was, was er na het open zagen aan het filterelement toch echt wel te zien dat benzine niet zo schoon is als het er in eerste instantie uit ziet. Ik post binnenkort wel een paar fotootjes... (Edit: zie hier)
Een middagje bezig geweest met het vervangen van de benzinepomp en het benzinefilter en de drukregelaar.
Sindsdien een paar keer mee weggeweest, maar voor mijn gevoel klopt er iets niet aan het accelereren. M.n. als wat hogere toerentallen bereikt wordt begint het allemaal een beetje ingehouden aan te voelen en ook volgas moet ik blij zijn als de 140 km/u gehaald wordt. Dat was eerst niet.
En wat schetst mijn verbazing? Nu de tank weer onder 1/3 staat begint de nieuwe pomp onder de auto ook gewoon te zoemen.
De zekering naar de intankpomp is OK, maar op de werking van de motor lijkt het al dan niet aanwezig zijn ervan op geen enkele manier te belemmeren. Ik ben dus toch maar eens gaan meten. Het lijkt erop dat de pomp wel spanning krijgt, maar er loopt geen stroom. Deze moet dus haast wel defect zijn.
Nou ben ik dus aan het kijken wat het vervangen van de intankpomp in houdt, maar als ik afga op deze site, dan lijkt het me nogal een prutswerk.
Wat zijn de ervaringen hier van het vervangen van de intankpomp? Goed te doen of liever uitbesteden?
Oh, en ik vroeg me af hoe een benzinefilter met 69.000 km achter de kiezen eruit ziet van binnen. Ondanks dat er door de openingen niets aan gruis o.i.d. te zien was, was er na het open zagen aan het filterelement toch echt wel te zien dat benzine niet zo schoon is als het er in eerste instantie uit ziet. Ik post binnenkort wel een paar fotootjes... (Edit: zie hier)
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47