Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
5 August 2017, 08:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 August 2017, 10:18 door henri84.)
Een volle tank; 1 of 2 omwentelingen en hij slaat aan
Een kwart tank (of minder) dan heeft hij soms wel 10 omwentelingen nodig.
Brandstofpomp? (die onder de auto of in de tank?)
Brandstoffilter?
Of heeft iemand een ander idee?
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
5 August 2017, 23:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 August 2017, 23:38 door RM.)
Vacuüm of geld dat alleen bij carb motoren. Kan zijn dat je tank niet ontlucht waardoor je dus een vacuüm krijgt. Ik zeg dit omdat vacuüm bij volle tank te verwaarlozen is omdat je lucht heb toegevoegd maar als het niveau zakt trekt er een vacuüm als je ontluchting dus verstopt zit. Maar het is gissen hoor wat ik doe maar draai je dop is los bij een kwart tank. Als ie lucht aanzuigt weet je genoeg en dan met de tak dop los of 1 slag erop gaan starten kijk dan is wat ie dan doet.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ik zou opvoerpomp in de tank beschuldigen...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
6 August 2017, 09:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 August 2017, 09:34 door Grey240Polar.)
Vraagje: als de motor eenmaal loopt, zoemt de pomp onder de auto dan duidelijk? En maakt het nog verschil of de tank vol of onder 1/3 staat?
Als voor beiden het antwoord "ja" is, dan zou het goed kunnen zijn dat de pomp in de tank niet meer werkt.
Dit hoeft overigens niet persé door de pomp zelf veroorzaakt te worden zoals ik begin dit jaar
ondervond.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
Momenteel een volle tank, geen duidelijk gezoem onder de auto, ook geen startproblemen.
Even wachten totdat de tank weer bijna leeg is dan, goede tip!
Ik kom er later op terug...
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
Ben je inmiddels al wat wijzer?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 35
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2017
Haal je pomp maar uit de tank,zit een filter aan die compleet vol kan zitten of het aanzuigslangetje is kapot,beide diverse keren meegemaakt.
Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
Even een update:
In 1 van de buisjes die boven de tank uitsteken zat een gat geroest (waar vaccuumslang op zit). Het filter in de tank was helemaal verstopt.
Ik heb dus een nieuwe tankvlotter gekocht (
https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-pa...motor.html , prijs viel me mee overigens) en geinstalleerd.
Een bijna lege tank heb ik nog steeds niet dus moet even geduld hebben of de auto vlot wil starten als het zover is.
Onder de auto hoor ik ter plaatse van de benzinepomp wel een geluid, geen harde zoem of piep, meer alsof je luchtbelletjes in de pomp hoort. Of dat er vooraf al was weet ik niet eigenlijk.....
Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
Geen problemen meer sinds het vervangen van de vlotter/in-tank pomp en filter!
Bedankt voor jullie suggesties!