21 December 2012, 16:32
Kan ook dat er veel koelwater in de olie is geraakt (dat heb je al gauw bij koppakking vervangen) en dat komt dan via de carterventilatie in de cilinders terecht. Dat-ie blauw rookt is ws. benzine, die trouwens ook wit kan roken als het mengsel veel te rijk is. Maar dat zou je wel ruiken.
Er zijn dus zeker vier manieren waarop water in de uitlaat kan komen: waterdamp van verbranding, koelwater langs de koppakking, koelwater via de olie en carterventilatie, en ook nog waterdamp van korte eindjes rijden.
Zou het denkbaar zijn dat er via EGR of PulsAir water in de uitlaat komt?
Er zijn dus zeker vier manieren waarop water in de uitlaat kan komen: waterdamp van verbranding, koelwater langs de koppakking, koelwater via de olie en carterventilatie, en ook nog waterdamp van korte eindjes rijden.
Zou het denkbaar zijn dat er via EGR of PulsAir water in de uitlaat komt?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969