Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Beste mede forumers, vanavond weggeweest met de auto. Op de heenweg voelde het alsof de lpg bijna op was. Maar toen ik na een uurtje weer naar huis wilde sloeg de motor wel aan maar ook weer meteen af.
Op benzine gezet maar hetzelfde verhaal. Balen natuurlijk en met de sleepkabel achter de 945 terug.
Mijn vraag is : wat kan dit wezen ?????? Lpg en benzine natuurlijk voldoende aanwezig.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Kan van alles zijn, maar als het op beide brandstoffen voorkomt is de ontsteking de eerste verdachte.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Heeft iets te maken met warmte, en ontsteking, dan denk ik aan een slechte bobine. Alhoewel die er meest een paar dagen over doen, het kapotgaan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Contactpunten openingsafstand al gecheckt?
Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Ja, ontsteking is de 1e verdachte, rij al jaren met het hotspark systeem. Morgen de verdelerkap en rotor controleren. Hoop niet dat het membraam van de pierburg (geel Dopje) kapot is. Heb begrepen dat de onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Nou nou lekker weer weer. heb vandaag er niks aan kunnen controleren. Misschien morgen.
Bedankt alvast voor de reacties.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Benzine afsluiter wel dicht?
Een b23a moet je leeg rijden, benzine leeg rijden voor dat je op gas over gaat, anders rij je op 2 brandstoffen te gelijk. Even omschakelen werkt dan niet. Mbt membraan, op gas zou dat geen punt moeten zijn toch ?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Heb overgeschakeld van gas naar benzine, maar had dezelfde reactie als op gas. De motor loopt een paar seconden, ook in toeren (3000), maar valt dan uit ondanks het ingetrapte gaspedaal. Weet iemand trouwens of er wel een membraam in de pierburg zit ? Op de plaatjes van de revisie setjes zie ik geen membraam erbij zitten.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
24 November 2015, 20:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 November 2015, 20:16 door Marc1970.)
Jazeker heeft-ie een membraan:
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/175CDStype.html
Revisiesetjes komen in allerlei mate van compleetheid:
http://www.misab.se/artikel.php?kid=4-54...k=&id=2407 ik dacht dat alleen de sproeier van de CDUS slecht te vinden was.
Is dat 'hotspark' met bijbehorende bobine? Of heb je de originele opgebruikt?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Opgebruikt, zal deze de ellende kunnen veroorzaken ? In het setje van mij zat geen bobine, maar kan ik ongestraft een bobine van bijvoorbeeld een 140 proberen ?
Ik had namelijk wat gelezen over een voorschakel weerstand bij de 240. Zo'n tekening zocht ik, bedankt Marc. Ik heb weleens een membraam moeten vervangen van een 140. Dit ziet er ongeveer het zelfde uit. De B20 bleef toen trouwens wel goed stationair lopen met een breukje erin.
Ik zie op de misab site dat de membramen op elkaar gelijken, of is er verschil tussen de pierburg en stromberg. Zo, een hoop vragen ineen, hoor het graag.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.