Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Witte walm
#1
Het was overal erg mistig vanochtend. Maar ook als dat niet zo was geweest, had er toch een
witte sluier gehangen in mijn dorp. Met dit koude vochtige weer genereer ik m'n eigen mist.
Alle auto's (volgens mij benzine meer dan diesels) roken wel een beetje in de winter, maar
mijn 240 spant toch echt de kroon. Het is witte rook of walm, ruikt nergens naar. M'n vloeistoffen
blijven netjes op peil. Na een tijdje op de snelweg is het weg. Kom ik daarna weer in de stad
en moet af en toe stoppen, begint het weer een beetje. Ik ben vrij zeker dat het condens in
de uitlaat is, maar toch, ik denk, ik vraag het hier nog even. Omdat veel andere (vooral oudere)
auto's ook flinke mist maken, maak ik me nog geen grote zorgen. Wel rookt mijn 240 veel
meer dan andere auto'tjes. Hebben jullie dit ook? Let wel: mijn auto staat altijd buiten.

bvd.
Antwoord
#2
Mijn 240 rookt ook best veel bij koude start. Misschien doordat de redblocks wat veel soft-choke (rijk mengsel bij starten) hebben? (ze starten ook bij -20C nog goed...)
hoe het precies komt weet ik niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Als temperatuur en vloeistofniveau goed zijn zou ik me geen zorgen maken.
Zoals je al zei: het is de tijd van het jaar voor witte rookpluimen Wink
Antwoord
#4
ja mijn uitlaat lijkt wel de schoorsteen van het vaticaan deze dagen

maar kan er dan koelwater in de cylinder komen??
dan zou er ook druk in het koelsysteem moeten zijn, toch

echter:
geen druk in het reservoir.
geen water (zo te zien!) in de olie (geen "krekkeltest" gedaan)
wel waterverlies maar ik moet nodig een nw. waterpomp installeren
maar dat doe ik dan samen met een nw distr./spanrol etc
Antwoord
#5
Kan natuurlijk zijn dat je gewoon op LPG rijdt. Dat bevat nogal wat water.
Antwoord
#6
[Afbeelding: Zwarte_Piet_Pedro_groot.jpg]
Ook op mijn pakjesboot 12 stoomt het er flink op los tijdens deze koude dagen. Het hoort er bij zullen we zeggen.
Antwoord
#7
Wordt het voor jou onderhand niet tijd om terug naar Spanje te vertrekken? ;D
Antwoord
#8
Natte koude luchtwordt in grote hoeveelheden samengeperst en verbrand. Die warme natte lucht wordt vervolgens door je uitlaat gejaagd.
En niet een motoruitlaat van 1 meter...nope bijna 5 meter auto en nog een keer overdwars.... de warme natte lucht heeft bij ons ruimschoots te tijd om te condenseren en weer mist te worden.

Dat lukt een zakjapanner natuurlijk niet, maar die heeft ook weer niet zoveel lucht nodig. Een uitlaat op de straat richten maakt het ook kleiner.
Ik heb veel rook, weet dat het geen kwaad kan en kan het daarom niet laten soms wat extra gas te geven. ;D
[img][/img]
Antwoord
#9
Is de Katalysator ooit leeg gehaald ?

Heb zelf een tijdje zo gereden en in de koude maanden weet je niet wat je ziet achter de auto zoveel damp ,
ater weer een goede erop en het was practies over .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#10
Hmm..klinkt heel goed allemaal. Wat kost een nieuwe kat?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B 23 A met problemen. De Witte. Martinus 14 9.402 25 November 2015, 21:40
Laatste bericht: Martinus
  Straat vol witte rook Rob 5 4.529 10 November 2014, 14:46
Laatste bericht: Rob
  Witte rook volvoloris 18 8.559 6 January 2013, 14:06
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  witte rook bij starten johannes 6 4.796 20 March 2012, 20:33
Laatste bericht: johannes
  Koppakking & Witte kleppen en 1 zwarte? Bramvolvo 15 11.419 5 August 2009, 13:04
Laatste bericht: Bramvolvo
  Blauwe walm Ticcie 40 22.645 16 December 2008, 23:18
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)