9 April 2011, 22:04
Marc1970 schreef:Er zijn twee horizontale carbs geleverd, de Stromberg (Solex Zenith 175CD) en de Pierburg (DVG) 175 CDUS. Eerste lijkt mij het eenvoudigst in gebruik en onderhoud.
Je zoekt gewoon het hele inlaattraject van een B21A. Evt. een A nokkenas.
Het zou kunnen dat je in-tank pomp kan gebruiken.
Ik wil het simpel houden dus ga ik voor een Solex Zenith 175CD, inlaat moet niet moeilijk zijn om te vinden. Een Solex Zenith 175CD heeft natuurlijk een handchoke waar zit deze bij een vroege 245.
Dan zitten er bij mij nog allerlei sensors aan en in de kop ivm de K-jet komen deze te vervallen.
Ik heb gehoord dat ik de electrische benizne pomp kan handhaven maar de druk is natuurlijk te hoog voor een Solex Zenith 175CD dus moet er een druk regelaar tussen die de druk terug regelt naar de druk die de Solex Zenith 175CD nodig heeft.
Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden en wat kan ik nog meer weg laten va de K-jet
Is het echt nodig om een A nokkenas te nemen