22 April 2022, 13:15
Mijn '82-er 244 met B19A heeft een brakke carb. (175CD), typeplaatje ontbreekt..
Nu wil ik die laten reviseren maar dan heb ik wel de juiste onderdelen nodig en nu zie ik door de (naald)bomen het bos niet meer......
Volgend de TP 11740/2 hoort er in een '82-er B19A naald: B1FE
Vragen:
- Waarom moet het persé de B1FE zijn? een B1EE past toch ook? of is het écht specifiek voor een '92-er B19A?
- De B1EE is verkrijgbaar in 2 smaken: op de site van Skandix heet dat: Adjustable swinging ( tonnetje met intern schroefdraad ) en swinging ("dicht" tonnetje)
Wat is het verschil tussen adjustable en non-adjustable , hangt dat weer van je type piston af?
En dan heb je ook nog swinging en non-swinging?!?
Om het nog lastiger te maken heten ze op de site van BCCP weer anders:
En dan moeten ze ook nog in een sproeierbuis, maakt het dan uit voor de buis of de naald vast of swingend is?
En dan nog een keer de juiste pakkingset (service-set of repair-set?) voor de 175CD, dan word je ook helemaal gek als je die wil vinden........
Anyway's om een lang verhaal nog langer te maken:
Om mijn '82-er B19A te voorzien van een verse 175CD denk ik nodig te hebben:
Of is een Reparatiekit 175CDSE o.a. Volvo 340 (B17A/B9A) 1979+ (de CDRK47) van BCCP alles wat een man nodig heeft ?
En ja, ik ken o.a.:
Nu wil ik die laten reviseren maar dan heb ik wel de juiste onderdelen nodig en nu zie ik door de (naald)bomen het bos niet meer......
Volgend de TP 11740/2 hoort er in een '82-er B19A naald: B1FE
Vragen:
- Waarom moet het persé de B1FE zijn? een B1EE past toch ook? of is het écht specifiek voor een '92-er B19A?
- De B1EE is verkrijgbaar in 2 smaken: op de site van Skandix heet dat: Adjustable swinging ( tonnetje met intern schroefdraad ) en swinging ("dicht" tonnetje)
Wat is het verschil tussen adjustable en non-adjustable , hangt dat weer van je type piston af?
En dan heb je ook nog swinging en non-swinging?!?
Om het nog lastiger te maken heten ze op de site van BCCP weer anders:
En dan moeten ze ook nog in een sproeierbuis, maakt het dan uit voor de buis of de naald vast of swingend is?
En dan nog een keer de juiste pakkingset (service-set of repair-set?) voor de 175CD, dan word je ook helemaal gek als je die wil vinden........
Anyway's om een lang verhaal nog langer te maken:
Om mijn '82-er B19A te voorzien van een verse 175CD denk ik nodig te hebben:
- Sproeiernaald Carburateur B1EE Volvo-Nr: 237784
- Sproeier / Naaldzitting / Jet
- Revisieset voor Zenith 175 CD 2SE Carburateur voor Volvo 240 B20 Zenith PMS208 9505476352345
Of is een Reparatiekit 175CDSE o.a. Volvo 340 (B17A/B9A) 1979+ (de CDRK47) van BCCP alles wat een man nodig heeft ?
En ja, ik ken o.a.: