31 January 2021, 23:59
Hoi mede forumleden,
Ik ben Nique. Ik ben 32 jaar en kom uit Nieuwerkerk ad IJssel. Ik heb geen linkerhanden. Reparaties doe ik altijd zelf en heb al een paar keer een motorblokwissel gedaan.
Mijn eerste auto was een Volvo 440. Daarna heb ik lang Audi gereden, nog een Franse en de laatste 2 jaar een Volvo V40 D4 Ocean Race.
De laatste jaren zat ik zo nu en dan, het kenteken op te zoeken van de Volvo 244 uit 1981 die mijn vader in 2004 had verkocht. Deze 244 was van mijn opa geweest.
Hij heeft de Volvo verkocht omdat mijn zus ging studeren. Telkens wanneer de Volvo ter sprake kwam had hij spijt dat hij hem weg had gedaan.
Als de Volvo weer ter sprake kwam, keek ik weer even op de kenteken app, om te kijken of de auto nog steeds bestond.
We wisten al jaren dat de auto nog niet op de sloop stond maar dat de APK al verlopen was sinds 2010.
Tot augustus vorig jaar.... Wederom keek ik opnieuw in de app en zocht naar het kenteken. Tot mijn verbazing zag ik dat de auto was overgeschreven.
Ik heb contact gezocht met de RDW en zij hebben een aanvraag gedaan bij de huidige eigenaar of diegene in contact met mij wilde komen.
Het bleek dat de huidige eigenaar de vrouw was van haar overleden man die de 244 sinds 2010 in de stalling had staan. Uiteindelijk heb ik de 244 weer teruggekocht.
De Volvo 244 is weer in de familie
Mijn vader heeft destijds elektrische ramen, leren bekleding, stuurbekrachtiging en een M46 ingebouwd. De wagen wordt momenteel voortgeduwd door een B21A. Echter heb ik sinds een paar maanden het plan om een B230F(T)(K) in te bouwen.
Ik heb al veel topics gelezen over de motor swap op dit forum en op turbobricks. Het belangrijkste voor mij is het boodschappenlijstje. Ik wil graag alles zo compleet mogelijk hebben voordat ik eraan begin.
Ik zit nog te twijfelen of ik de M46 erachter zet of een M90. Ik neig naar de M46 omdat ik niet van plan ben om er meer dan 250PK uit te trekken. Echter lees ik in verschillende topics dat de aanpassingen voor een M90 makkelijk is.
Boodschappenlijst:
B230FK (940 '97)
Kabelboom 240 LH2.4
ECU (welke?)
EZK (welke?)
Benzinepomp (nodig?)
Welke uitlaat?
Ik heb ook iets gelezen over het vliegwiel wat aangepast moet worden...
Ik probeer inzicht te krijgen en alles zo helder mogelijk te maken voor mijzelf.
Ik hoop dat ik jullie niet moe heb gemaakt met het zoveelste topic over deze motorswap
Leuke groet!
Nique
Ik ben Nique. Ik ben 32 jaar en kom uit Nieuwerkerk ad IJssel. Ik heb geen linkerhanden. Reparaties doe ik altijd zelf en heb al een paar keer een motorblokwissel gedaan.
Mijn eerste auto was een Volvo 440. Daarna heb ik lang Audi gereden, nog een Franse en de laatste 2 jaar een Volvo V40 D4 Ocean Race.
De laatste jaren zat ik zo nu en dan, het kenteken op te zoeken van de Volvo 244 uit 1981 die mijn vader in 2004 had verkocht. Deze 244 was van mijn opa geweest.
Hij heeft de Volvo verkocht omdat mijn zus ging studeren. Telkens wanneer de Volvo ter sprake kwam had hij spijt dat hij hem weg had gedaan.
Als de Volvo weer ter sprake kwam, keek ik weer even op de kenteken app, om te kijken of de auto nog steeds bestond.
We wisten al jaren dat de auto nog niet op de sloop stond maar dat de APK al verlopen was sinds 2010.
Tot augustus vorig jaar.... Wederom keek ik opnieuw in de app en zocht naar het kenteken. Tot mijn verbazing zag ik dat de auto was overgeschreven.
Ik heb contact gezocht met de RDW en zij hebben een aanvraag gedaan bij de huidige eigenaar of diegene in contact met mij wilde komen.
Het bleek dat de huidige eigenaar de vrouw was van haar overleden man die de 244 sinds 2010 in de stalling had staan. Uiteindelijk heb ik de 244 weer teruggekocht.
De Volvo 244 is weer in de familie
Mijn vader heeft destijds elektrische ramen, leren bekleding, stuurbekrachtiging en een M46 ingebouwd. De wagen wordt momenteel voortgeduwd door een B21A. Echter heb ik sinds een paar maanden het plan om een B230F(T)(K) in te bouwen.
Ik heb al veel topics gelezen over de motor swap op dit forum en op turbobricks. Het belangrijkste voor mij is het boodschappenlijstje. Ik wil graag alles zo compleet mogelijk hebben voordat ik eraan begin.
Ik zit nog te twijfelen of ik de M46 erachter zet of een M90. Ik neig naar de M46 omdat ik niet van plan ben om er meer dan 250PK uit te trekken. Echter lees ik in verschillende topics dat de aanpassingen voor een M90 makkelijk is.
Boodschappenlijst:
B230FK (940 '97)
Kabelboom 240 LH2.4
ECU (welke?)
EZK (welke?)
Benzinepomp (nodig?)
Welke uitlaat?
Ik heb ook iets gelezen over het vliegwiel wat aangepast moet worden...
Ik probeer inzicht te krijgen en alles zo helder mogelijk te maken voor mijzelf.
Ik hoop dat ik jullie niet moe heb gemaakt met het zoveelste topic over deze motorswap
Leuke groet!
Nique