16 December 2022, 15:12
Ik rij nu een jaar of 5 naar grote tevredenheid in mijn 264 genaamd "Frida".
20.000km Geleden is er lpg in gekomen, de auto loopt hier erg goed op. Geen backfires, voldoende power, alles prima.
Echter, vanaf het eerste begin is er iets bijzonders mee. Het toerental waarbij overgeschakeld wordt naar lpg wisselt nogal.
Soms schakelt ie over bij het ingestelde toerental (accelererend bij 2200rpm) en soms gebeurd dat veel eerder. Maar nooit later.
Het betreft een lpg systeem met een bedieningskastje van het type 725A. Dit kastje heb ik inmiddels vervangen en maakt geen verschil.
De bruine draad zit aangesloten op de min van de bobine, zoals aangegeven in het aansluitschema.
De plus van het gassysteem zit direct aangesloten aan de accu om spanningsverschil in de voeding uit te sluiten.
De auto is destijds verschillende keren terug geweest naar de inbouwer maar die heeft het niet kunnen oplossen. En op een gegeven moment heb ik het er maar bij laten zitten...
De auto heeft nog steeds de originele bobine en de originele elektronische ontsteking.
Ik ben er een beetje op blind gestaard, hebben jullie nog suggesties?
20.000km Geleden is er lpg in gekomen, de auto loopt hier erg goed op. Geen backfires, voldoende power, alles prima.
Echter, vanaf het eerste begin is er iets bijzonders mee. Het toerental waarbij overgeschakeld wordt naar lpg wisselt nogal.
Soms schakelt ie over bij het ingestelde toerental (accelererend bij 2200rpm) en soms gebeurd dat veel eerder. Maar nooit later.
Het betreft een lpg systeem met een bedieningskastje van het type 725A. Dit kastje heb ik inmiddels vervangen en maakt geen verschil.
De bruine draad zit aangesloten op de min van de bobine, zoals aangegeven in het aansluitschema.
De plus van het gassysteem zit direct aangesloten aan de accu om spanningsverschil in de voeding uit te sluiten.
De auto is destijds verschillende keren terug geweest naar de inbouwer maar die heeft het niet kunnen oplossen. En op een gegeven moment heb ik het er maar bij laten zitten...
De auto heeft nog steeds de originele bobine en de originele elektronische ontsteking.
Ik ben er een beetje op blind gestaard, hebben jullie nog suggesties?