Berichten: 47
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2012
Hallo,
mijn 244 vertoont gebreken.
het betreft een injectie van 1979 zonder gasinbouw.
Vanmorgen toen ik aankwam op mijn werk stotterde hij al een beetje na een wat vlot genomen bocht.Dit doet hij vaker. Benzine zit er volgens mij nog voldoende in.
Daarnet wilde ik wegrijden. Ik start de auto, de motor loopt 2 seconde en valt weer uit. Dit een aantal keer. Hierna hoor ik alleen maar het aanzwengelgeluid, maar meer niet.
Er zit nog voldoende olie in.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Zou er meer aan de hand kunnen zijn? Komt iemand dit bekend voor?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Berichten: 23
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2011
klinkt mij zeer bekend in de oren, kan nu wel het een en ander op gaan noemen waar het aan kan liggen maar het beste kan ik je even door verwijzen naar mijn topic:
http://volvolvo.nl/threads/13527-Problem...lvo-264-78
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat is dan ws. een B21E, het injectiesysteem heet K jetronic of K-jet. Een ouder systeem van Bosch wat helemaal mechanisch werkt, zat ook in BMW, MB, VW en nog zo wat. Hier een link met allerlei mogelijke problemen:
http://www.k-jet.org/articles/informatio...ing-guide/
Dat met die bocht lijkt toch op iets in de benzinetank te duiden, alsof de benzine naar 1 kant klotst en de pomp er slecht bij kan. Probeer anders eens een garage die veel met Duitse oldtimers doet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat is dan ws. een B21E, het injectiesysteem heet K jetronic of K-jet. Een ouder systeem van Bosch wat helemaal mechanisch werkt, zat ook in BMW, MB, VW en nog zo wat. Hier een link met allerlei mogelijke problemen:
http://www.k-jet.org/articles/informatio...ing-guide/
Dat met die bocht lijkt toch op iets in de benzinetank te duiden, alsof de benzine naar 1 kant klotst en de pomp er slecht bij kan. Probeer anders eens een garage die veel met Duitse oldtimers doet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 47
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2012
Marc1970 schreef:Dat is dan ws. een B21E, het injectiesysteem heet K jetronic of K-jet. Een ouder systeem van Bosch wat helemaal mechanisch werkt, zat ook in BMW, MB, VW en nog zo wat. Hier een link met allerlei mogelijke problemen: http://www.k-jet.org/articles/informatio...ing-guide/
Dat met die bocht lijkt toch op iets in de benzinetank te duiden, alsof de benzine naar 1 kant klotst en de pomp er slecht bij kan. Probeer anders eens een garage die veel met Duitse oldtimers doet.
Dank voor je reactie. Ik ga het zeker even doorlezen.
Ik heb er euro 95 ingedaan met loodvervanger, kan dat het probleem zijn?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
8 April 2013, 23:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 April 2013, 23:10 door Marc1970.)
Dat zou mooi zijn, de eerste keer dat je er 95 ingooit, stopt-ie ermee. Denk het niet. De hoeveelheid olie in het blok heeft er ook weinig mee te maken.
Ondanks de mechanische injectiedoeda blijft het een Volvo en die hebben graag last van elektrische probleempjes in bedrading, zekeringen en relais. Nou ja, in die debugging guide staan ideeën genoeg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969