Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start niet meer
#1
Wat rijd die bak fantastisch in de sneeuw! Lijkt wel of ik 4 winterbanden heb gekocht ipv zomerbanden!?
[ATTACH=CONFIG]135[/ATTACH]

Maar to the point.... na van mijn dagelijkse rit (35km) thuisgekomen te zijn.... wilt 'ie de volgende dag niet meer starten:frown: (245 b21a 1975)
De 1e x sloeg 'ie aan maar alle lampjes bleven branden en reageerde niet op gas geven of choke ??
Ik ruik gas, hoor de pomp, zekeringen zijn heel, ook de zwevende zekering en bedrading gechecked...

Heeft iemand nog tips?


Bijlagen Afbeeldingen
   
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#2
bevroren ?

schijnt wel vaker problemen te geven met gas in de winter
Antwoord
#3
4hier schreef:bevroren ?

schijnt wel vaker problemen te geven met gas in de winter

Nope.... dan krijg je zoiets.
[Afbeelding: 20121114206.jpg]
Dat valt wel op in je motorcompartiment.


Bijlagen Afbeeldingen
   
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#4
gewoon rijdend weg gezet... dat zou bijn iets simpels moeten zijn.
Maar weet gewoon niet waar ik moet zoeken.
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#5
En starten op peut dan?
Ook nix?

Beetje aan de bedrading/stekkertjes morrelen en zekeringen in hun houder even heen en weer draaien.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#6
Welke pomp hoor je? Volgens mij zit er geen hoorbare pomp in een B21A.

Hoe reageert-ie niet op gas en choke? Zou de gasklep of kabel of daar iets vastgevroren zijn?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
En starten op peut dan?
Ook nix?

Beetje aan de bedrading/stekkertjes morrelen en zekeringen in hun houder even heen en weer draaien.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#8
Rob schreef:En starten op peut dan?
Ook nix?

Op benzine heeft hij nog nooit echt gelopen... alleen stationair.
Ook dat heb ik geprobeerd. En daar wilde hij wel op aanslaan. Om dan vervolgens meteen weer af te slaan, maar ok
Dus lijkt het mij niet te liggen aan bougies, ontsteking of iet dergelijks.
Komt een lek in de gastank regelmatig voor?
Ik rijd niet op de indicatorlampjes maar op de dagteller.. en daar staat 70km op.
morgen kijken of ik naar de pomp gelseept kan worden om een lek uit te sluiten.

Citaat:Welke pomp hoor je? Volgens mij zit er geen hoorbare pomp in een B21A.

Hoe reageert-ie niet op gas en choke? Zou de gasklep of kabel of daar iets vastgevroren zijn?

Ik hoor in het voorin een/de gaspomp. het aanzuigen van gas? eindigend met een tik.

Niet reageren zoals> gas geven en geen toeren maken? choke uit trekken en niet harder gaan lopen?

Bevroren lijkt mij ook niet. het is nu niet zo koud in brabant en hij heeft het in de echte koude dagen zeer goed gedaan! 1e x starten zonder choke op gas!
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#9
Wat je hoort is de automatische LPG-choke, deze geeft een paar seconde LPG zodra je de sleutel op II hebt (om het starten te vergemakkelijken). De choke-choke doet weinig op LPG, alleen handig als handgas.

Misschien zit de verdamper vast door iets, waardoor alleen de stationair afstelling werkt en hij dus niet goed reageert op het gaspedaal. ALs je gas geeft, slaat-ie af denk ik zo. Zitten alle vacuumslangetjes nog vast?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Even hardop meedenken, zonder veel hinder van echte kennis terzake:

Tijdje terug bij nat weer bleek mijn hoogspanningskabel tussen bobine en verdeler niet goed vast te zitten. Door vocht wilde hij niet meer echt lopen. Smoorde bij belasting (als in weg proberen te rijden).
Dat lag dus aan lekkende vonk.
Als alle lampjes aan blijven, lijkt t iets electrisch. ALsof de auto niet goed weet dat de motor al weer loopt. En dan slaat LPG af (beveiliging). De benzine pomp weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook niet veel mag verzetten zonder signaal dat de motor loopt.
Bij mij heeft LPGinstallatie nog een doodlopend draadje rond de hoogspanningskabel, om de puls te 'voelen' ten teken dat die loopt. Zonder dat geen LPG (sluit idd af met tikje).

Verder, kun je m ergens warm en droog stallen om weesrinvloeden (even) uit te sluiten? (denk bevroren verdampers, vochtige ontsteking etc)...

Succes, en laat t even weten als de diagnose gesteld is!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 421 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 503 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.106 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 807 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.194 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.617 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.686 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.072 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.606 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.622 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)