Wat rijd die bak fantastisch in de sneeuw! Lijkt wel of ik 4 winterbanden heb gekocht ipv zomerbanden!?
[ATTACH=CONFIG]135[/ATTACH]
Maar to the point.... na van mijn dagelijkse rit (35km) thuisgekomen te zijn.... wilt 'ie de volgende dag niet meer starten:frown: (245 b21a 1975)
De 1e x sloeg 'ie aan maar alle lampjes bleven branden en reageerde niet op gas geven of choke ??
Ik ruik gas, hoor de pomp, zekeringen zijn heel, ook de zwevende zekering en bedrading gechecked...
Op benzine heeft hij nog nooit echt gelopen... alleen stationair.
Ook dat heb ik geprobeerd. En daar wilde hij wel op aanslaan. Om dan vervolgens meteen weer af te slaan, maar ok
Dus lijkt het mij niet te liggen aan bougies, ontsteking of iet dergelijks.
Komt een lek in de gastank regelmatig voor?
Ik rijd niet op de indicatorlampjes maar op de dagteller.. en daar staat 70km op.
morgen kijken of ik naar de pomp gelseept kan worden om een lek uit te sluiten.
Citaat:Welke pomp hoor je? Volgens mij zit er geen hoorbare pomp in een B21A.
Hoe reageert-ie niet op gas en choke? Zou de gasklep of kabel of daar iets vastgevroren zijn?
Ik hoor in het voorin een/de gaspomp. het aanzuigen van gas? eindigend met een tik.
Niet reageren zoals> gas geven en geen toeren maken? choke uit trekken en niet harder gaan lopen?
Bevroren lijkt mij ook niet. het is nu niet zo koud in brabant en hij heeft het in de echte koude dagen zeer goed gedaan! 1e x starten zonder choke op gas!
Wat je hoort is de automatische LPG-choke, deze geeft een paar seconde LPG zodra je de sleutel op II hebt (om het starten te vergemakkelijken). De choke-choke doet weinig op LPG, alleen handig als handgas.
Misschien zit de verdamper vast door iets, waardoor alleen de stationair afstelling werkt en hij dus niet goed reageert op het gaspedaal. ALs je gas geeft, slaat-ie af denk ik zo. Zitten alle vacuumslangetjes nog vast?
22 January 2013, 21:21 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 January 2013, 21:28 door BartJu.)
Even hardop meedenken, zonder veel hinder van echte kennis terzake:
Tijdje terug bij nat weer bleek mijn hoogspanningskabel tussen bobine en verdeler niet goed vast te zitten. Door vocht wilde hij niet meer echt lopen. Smoorde bij belasting (als in weg proberen te rijden).
Dat lag dus aan lekkende vonk.
Als alle lampjes aan blijven, lijkt t iets electrisch. ALsof de auto niet goed weet dat de motor al weer loopt. En dan slaat LPG af (beveiliging). De benzine pomp weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook niet veel mag verzetten zonder signaal dat de motor loopt.
Bij mij heeft LPGinstallatie nog een doodlopend draadje rond de hoogspanningskabel, om de puls te 'voelen' ten teken dat die loopt. Zonder dat geen LPG (sluit idd af met tikje).
Verder, kun je m ergens warm en droog stallen om weesrinvloeden (even) uit te sluiten? (denk bevroren verdampers, vochtige ontsteking etc)...
Succes, en laat t even weten als de diagnose gesteld is!