5 June 2012, 15:25
Beste forummers,
Sinds 4 dagen ben ik trotse eigenaar van een volvo 142. Hij heeft precies de helft van deze 4 dagen prima gelopen.
Hij loopt zowel op gas (geen g3) als op benzine. Het vreemde is dat op dag 2 hij heel moeilijk startte maar toen hij eenmaal liep reed hij prima en heb ik een mooi tourtje gemaakt. Eenmaal warm startte hij meerdere malen zonder problemen in 1 keer.
De dag daarna niets. Zo lang door moeten starten dat de accu leeg raakte zonder ook maar een meter gereden te kunnen hebben.
Met mijn (nog) zeer beperkte sleutel/volvo-kennis heb ik de bougies losgedraaid om te checken: droog en koffiekleurig. Ze vonken wel want de motor maakt een paar slagen bij het starten maar start niet door.
Auto is bij scandcar in moergestel onderhouden (heb ze gebeld en ze waren positief over deze auto, in goede staat etc. etc.) en volgens hen moet hij op LPG met 1 druk op de gaschoke en zonder extra gasgeven moeten starten. Dat klinkt mij als muziek in de oren alleen krijg ik mijn volvo daar op dit moment niet heen gereden om de boel na te laten kijken.
Nu heb ik de accu aan de lader hangen om het morgen maar weer eens te proberen (dan ook op benzine proberen te starten).
Mijn vraag is eigenlijk waar ik nog meer op letten/ hoe kan ik mijn start kansen vergroten om de schuit aan de praat te krijgen en te houden?
Sinds 4 dagen ben ik trotse eigenaar van een volvo 142. Hij heeft precies de helft van deze 4 dagen prima gelopen.
Hij loopt zowel op gas (geen g3) als op benzine. Het vreemde is dat op dag 2 hij heel moeilijk startte maar toen hij eenmaal liep reed hij prima en heb ik een mooi tourtje gemaakt. Eenmaal warm startte hij meerdere malen zonder problemen in 1 keer.
De dag daarna niets. Zo lang door moeten starten dat de accu leeg raakte zonder ook maar een meter gereden te kunnen hebben.
Met mijn (nog) zeer beperkte sleutel/volvo-kennis heb ik de bougies losgedraaid om te checken: droog en koffiekleurig. Ze vonken wel want de motor maakt een paar slagen bij het starten maar start niet door.
Auto is bij scandcar in moergestel onderhouden (heb ze gebeld en ze waren positief over deze auto, in goede staat etc. etc.) en volgens hen moet hij op LPG met 1 druk op de gaschoke en zonder extra gasgeven moeten starten. Dat klinkt mij als muziek in de oren alleen krijg ik mijn volvo daar op dit moment niet heen gereden om de boel na te laten kijken.
Nu heb ik de accu aan de lader hangen om het morgen maar weer eens te proberen (dan ook op benzine proberen te starten).
Mijn vraag is eigenlijk waar ik nog meer op letten/ hoe kan ik mijn start kansen vergroten om de schuit aan de praat te krijgen en te houden?