1 April 2010, 18:31
Hallo Forum,
Na jaren 760 gereden te hebben en een 740 wachtend in de garage, toch ook op zoek naar een 240.
Aan oude auto's kun je prima sleutelen, maar je moet dan wel de tijd hebben.
Om dit rustig te kunnen doen, moet je er gewoon meer hebben ;-)
Aangezien mijn Saab 99 aan een hele grote beurt toe is, op zoek naar iets in dezelfde grootte.
Ook de 760 wordt, door uitstelling rekeningrijden ook niet goedkoper.
Het zou een Saab 900 automaat of een 240 automaat moeten worden.
3x raden ............... ;D
Gisteren wezen kijken en alles onder de loep genomen, prima wagen.
Vandaag (1 april) de auto op mijn naam gezet.
Over de snelweg naar huis en dan ga je toch meer horen ... :-\
Bij acceleren tussen de 100-120 een zwaar gebrom wat niet alleen irriterrd in de oren maar ook in het hoofd, onprettig en vermoeiend.
In het dorp alleen last als je het gas intrapt, bij vermogen trug en je voet alleen rustend op het gaspendaal, geen brom.
De auto is uit 1983 met 151000 km op de teller.
Hier en daar heb ik al gelezen dat de kans groot is dat het in de aandrijfas zit en versterkt wordt door versleten motorrubbers.
Wie heeft hier meer ervaring mee?
Maar eens beginnen met het aandrijfaslager of meteen kruiskoppelingen en motorsteunrubbers meenemen.
Voordeel van een auto met meer km, is dat dit soort zaken dan altijd al eens vervangen zijn.
Kans bij deze wagen is groot, dat dit alles nog lekker het orginele spul is.
Waar kan ik trouwens het beste die spullen kopen?
Oh ja.. gaarne ook een adresje voor de achterbakken, tuurlijk rot ... :
Bij voorbaat dank ...
Groeten ...
Na jaren 760 gereden te hebben en een 740 wachtend in de garage, toch ook op zoek naar een 240.
Aan oude auto's kun je prima sleutelen, maar je moet dan wel de tijd hebben.
Om dit rustig te kunnen doen, moet je er gewoon meer hebben ;-)
Aangezien mijn Saab 99 aan een hele grote beurt toe is, op zoek naar iets in dezelfde grootte.
Ook de 760 wordt, door uitstelling rekeningrijden ook niet goedkoper.
Het zou een Saab 900 automaat of een 240 automaat moeten worden.
3x raden ............... ;D
Gisteren wezen kijken en alles onder de loep genomen, prima wagen.
Vandaag (1 april) de auto op mijn naam gezet.
Over de snelweg naar huis en dan ga je toch meer horen ... :-\
Bij acceleren tussen de 100-120 een zwaar gebrom wat niet alleen irriterrd in de oren maar ook in het hoofd, onprettig en vermoeiend.
In het dorp alleen last als je het gas intrapt, bij vermogen trug en je voet alleen rustend op het gaspendaal, geen brom.
De auto is uit 1983 met 151000 km op de teller.
Hier en daar heb ik al gelezen dat de kans groot is dat het in de aandrijfas zit en versterkt wordt door versleten motorrubbers.
Wie heeft hier meer ervaring mee?
Maar eens beginnen met het aandrijfaslager of meteen kruiskoppelingen en motorsteunrubbers meenemen.
Voordeel van een auto met meer km, is dat dit soort zaken dan altijd al eens vervangen zijn.
Kans bij deze wagen is groot, dat dit alles nog lekker het orginele spul is.
Waar kan ik trouwens het beste die spullen kopen?
Oh ja.. gaarne ook een adresje voor de achterbakken, tuurlijk rot ... :

Bij voorbaat dank ...
Groeten ...

