Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwaar gebrom bij gebruik vermogen voor acceleratie
#1
Hallo Forum,

Na jaren 760 gereden te hebben en een 740 wachtend in de garage, toch ook op zoek naar een 240.

Aan oude auto's kun je prima sleutelen, maar je moet dan wel de tijd hebben.
Om dit rustig te kunnen doen, moet je er gewoon meer hebben ;-)

Aangezien mijn Saab 99 aan een hele grote beurt toe is, op zoek naar iets in dezelfde grootte.
Ook de 760 wordt, door uitstelling rekeningrijden ook niet goedkoper.

Het zou een Saab 900 automaat of een 240 automaat moeten worden.

3x raden ............... ;D

Gisteren wezen kijken en alles onder de loep genomen, prima wagen.

Vandaag (1 april) de auto op mijn naam gezet.

Over de snelweg naar huis en dan ga je toch meer horen ... :-\

Bij acceleren tussen de 100-120 een zwaar gebrom wat niet alleen irriterrd in de oren maar ook in het hoofd, onprettig en vermoeiend.
In het dorp alleen last als je het gas intrapt, bij vermogen trug en je voet alleen rustend op het gaspendaal, geen brom.

De auto is uit 1983 met 151000 km op de teller.

Hier en daar heb ik al gelezen dat de kans groot is dat het in de aandrijfas zit en versterkt wordt door versleten motorrubbers.

Wie heeft hier meer ervaring mee?
Maar eens beginnen met het aandrijfaslager of meteen kruiskoppelingen en motorsteunrubbers meenemen.

Voordeel van een auto met meer km, is dat dit soort zaken dan altijd al eens vervangen zijn.
Kans bij deze wagen is groot, dat dit alles nog lekker het orginele spul is.

Waar kan ik trouwens het beste die spullen kopen?

Oh ja.. gaarne ook een adresje voor de achterbakken, tuurlijk rot ... :Smile

Bij voorbaat dank ...

Groeten ...

Antwoord
#2
Gefeliciteerd met de aankoop. Geen ervaring met zwaar gebrom, maar qua onderdelen slaag ik vaak bij scandcar. Zitten in Moergestel maar hebben gelukkig een webshop.

Succes met het vinden van de brom.

Antwoord
#3
Ik zou beginnen bij de kruiskoppelingen en de rubbers vd bovenste reactiestangen der achteras te controleren. Steunen en aslager zijn nog lang niet aan de beurt, baksteun misschien ligt aan de lekkage uit de bak.

En de uitlaat?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Hallo,

Bedankt voor jullie input.

Ga ik nakijken.

Uitlaat ziet er prima uit, zal even kijken of hij ergens tegenaan komt.
Maar dit zou kunnen betekenen dat de motor iets doorzakt?

Is er een bekende 'uitlaat'plek voor de 240ers??
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke motor voor AW 72 bak. Madman 7 2.176 19 January 2025, 21:07
Laatste bericht: skidje
  KM kabel voor AW71+BW55 staartstuk Yezzz 6 4.305 27 January 2021, 09:32
Laatste bericht: Yezzz
  m40 bak vervangen voor m45 of m47 pieter2 11 9.743 16 April 2019, 23:11
Laatste bericht: ZOAB
  welke achteras volvo 240 voor een P1800es? gydomatra 12 16.098 28 September 2018, 15:28
Laatste bericht: Marc1970
  Adres voor balanceren aandrijfas markfranken 10 19.445 22 May 2016, 21:53
Laatste bericht: alexvanderlaan
  wat is dit voor onderdeel op de AW71 Goedkoetje 2 4.257 1 March 2016, 17:40
Laatste bericht: v700r
  Gewoon voor het idee A_A 3 4.268 15 January 2015, 23:46
Laatste bericht: A_A
  M46 geschikt maken voor B20 henqui 39 33.256 29 June 2014, 23:17
Laatste bericht: henqui
  Vervangen bw55 voor ? kleintje 8 7.480 8 April 2014, 00:21
Laatste bericht: A_A
  Verhoudingen voor Dummies... jero 3 3.371 5 December 2013, 09:14
Laatste bericht: jero

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)