Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
Goedendag,
Ik wil binnenkort een AW71 onder mijn 244 monteren. Ik heb een AW71 met bronsen bus, dus ik ga het staartstuk van mijn BW55 overzetten zodat ik mijn mechanische tellerbak kan behouden. Nu is mij verteld dat ik een andere tellerkabel moet hebben. Kan iemand mij vertellen werke dat is?
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Het nummer heb ik niet zo voor je paraat, maar de kabel moet ooral langer zijn wegens de langere bak. De aansluitingen zijn hetzelfde.
Denk ook om de kickdownkabel, die moet je dus ook aan andere hebben, als ik het me goed herinner.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
(22 January 2021, 21:29)BartJu schreef: Het nummer heb ik niet zo voor je paraat, maar de kabel moet ooral langer zijn wegens de langere bak. De aansluitingen zijn hetzelfde.
Denk ook om de kickdownkabel, die moet je dus ook aan andere hebben, als ik het me goed herinner.
Dat de kabel langer moet zijn had ik al aangenomen, maar welke kabel het moet wezen kan ik nergens exact vinden. Ergens is mij eens toegefluisterd dat het van een turbo model moet komen?
Betreft de kickdownkabel, volgens mij zit die nog aan mijn bak, maar anders zou die wel goed te vinden zijn denk ik. Gezien de 240 wel gewoon met AW71 geleverd is. Echter alleen met digitale teller.
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Een M46 is een handbak met overdrive, die zijn volgens mij ook langer dan zonder overdrive en wel geleverd met mechanische telleraandriving.
Check ook even welk merk tellerbak je hebt. Er zijn VDO en Yazaki tellers gebruikt en deze hebben een andere tellerkabelaansluiting.
Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
De huidige kabel past ook wel. Mss moet je een klemmetje losmaken. Uit mijn hoofd paste die van BW55 direkt op een 03-71. Van M45 naar M46 heb ik dacht2 klemmen rond ingang tunnel losgemaakt vd kabel. Toen pastte die weer...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Wat betreft de km-kabel: afhankelijk van bouwjaar is de tunnel nog te smal richting de staart. Bij vroege jaren moet dat wat worden bijgeklopt. En dan nog zorgt het dat de kabel een iets strakkere bocht moet maken en wat klem zit. Maar het kan wel.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
(26 January 2021, 22:51)BartJu schreef: Wat betreft de km-kabel: afhankelijk van bouwjaar is de tunnel nog te smal richting de staart. Bij vroege jaren moet dat wat worden bijgeklopt. En dan nog zorgt het dat de kabel een iets strakkere bocht moet maken en wat klem zit. Maar het kan wel.
Hij is van 81 dus we gaan het meemaken. Zal niet de enige aanpassing zijn die ik moet doen aan de auto dus zal er niet helemaal wakker van liggen.
Nu heb ik het onderdeelnummer van de overdrivekabel wel gevonden (1215546) dus als het met de orginele kabel niet lukt heb ik de optie.
In ieder geval bedankt voor de informatie, heren!