4 December 2013, 21:16
Op de achteras van mijn (orginele) 245, 1976, voorzien van een B21A en BW55, is niet te zien welke verhouding het ding heeft. Het meest standaard schijnt de 1031 te zijn. Klopt dit voor dit bouwjaar, type en aandrijfsysteem ?
Ik heb een achteras gekocht, er staan ingegoten letters en cijfers op.
op het differentieel-huis staat: 1023543 en ook 1030
Op de steekassen staat: Volvo 383094 IMP H5 S877 6
De as is mij ooit verkocht met de mededeling dat ie van een 244 afkwam en goed zou zijn voor een lager toerental van mijn motor.
Mijn vragen zijn: is het aannemelijk dat de originele een 1031 is en de "nieuwe" een 1030 ? En wat betekend dit dan precies ?
De BW55 wordt vervangen voor een AW71....
Kan iemand dit vertalen naar:
AW71 + 1030: cardan draait x-zoveel omwentelingen, wielen x^ zoveel
AW71 + 1031: cardan draait y-zoveel omwentelingen, wielen y^ zoveel
En hoe zijn deze getallen als het een BW55 + 1030 is of een BW55 + 1031 ?
Waarom is er zoveel gewisseld met de overbrengingsverhoudingen ?????
Ik heb een achteras gekocht, er staan ingegoten letters en cijfers op.
op het differentieel-huis staat: 1023543 en ook 1030
Op de steekassen staat: Volvo 383094 IMP H5 S877 6
De as is mij ooit verkocht met de mededeling dat ie van een 244 afkwam en goed zou zijn voor een lager toerental van mijn motor.
Mijn vragen zijn: is het aannemelijk dat de originele een 1031 is en de "nieuwe" een 1030 ? En wat betekend dit dan precies ?
De BW55 wordt vervangen voor een AW71....
Kan iemand dit vertalen naar:
AW71 + 1030: cardan draait x-zoveel omwentelingen, wielen x^ zoveel
AW71 + 1031: cardan draait y-zoveel omwentelingen, wielen y^ zoveel
En hoe zijn deze getallen als het een BW55 + 1030 is of een BW55 + 1031 ?
Waarom is er zoveel gewisseld met de overbrengingsverhoudingen ?????