2 December 2016, 10:29
Goede morgen.
Ik heb recentelijk werk verricht (koppakking vervangen) aan de B20A motor van mijn Volvo 145 uit 1974.
Nu gaat bij het aanzetten van het contactslot de olie druk lamp niet aan (zodat ik tzt niet ga weten of ik nog voldoende olie druk heb).
Ik heb een week geleden nog een beetje de draad/aansluiting draad-sensor bewogen en toen heeft hij het even gedaan. Dat lukt nu niet meer. Ik heb eigenlijk niet het idee dat dit probleem iets te maken heeft met mijn vorige klus aan de koppakking.
Tegelijkertijd doen - als de verlichting aan is - de lampjes achter de kachel bediening het niet meer.
Dus ik vraag me af of die 2 zaken een gemeenschappelijke oorzaak hebben. (voordat ik zo maar een nieuwe druk sensor koop)
Kan iemand me vertellen hoe ik de olie druk sensor kan testen op zijn werking (kan ik bv de weerstand meten tussen contact & massa?) en of er een verband kan zijn tussen die kachel bediening verlichting en olie druk controle lamp? Ik kan zo snel niet een zekering vinden die bv voor beide circuits opgesteld is.
Hartelijk dank,
Ronald
Ik heb recentelijk werk verricht (koppakking vervangen) aan de B20A motor van mijn Volvo 145 uit 1974.
Nu gaat bij het aanzetten van het contactslot de olie druk lamp niet aan (zodat ik tzt niet ga weten of ik nog voldoende olie druk heb).
Ik heb een week geleden nog een beetje de draad/aansluiting draad-sensor bewogen en toen heeft hij het even gedaan. Dat lukt nu niet meer. Ik heb eigenlijk niet het idee dat dit probleem iets te maken heeft met mijn vorige klus aan de koppakking.
Tegelijkertijd doen - als de verlichting aan is - de lampjes achter de kachel bediening het niet meer.
Dus ik vraag me af of die 2 zaken een gemeenschappelijke oorzaak hebben. (voordat ik zo maar een nieuwe druk sensor koop)
Kan iemand me vertellen hoe ik de olie druk sensor kan testen op zijn werking (kan ik bv de weerstand meten tussen contact & massa?) en of er een verband kan zijn tussen die kachel bediening verlichting en olie druk controle lamp? Ik kan zo snel niet een zekering vinden die bv voor beide circuits opgesteld is.
Hartelijk dank,
Ronald