Topics: 20
Ik heb in de winter vaker problemen met bougiekabels. Onder het zout neemt de geleiding erg toe. Als hij hiervoor normaal startte en geen backfire heeft gehad is dat het controleren waard.
Nadeel is dat het alleen fijn controleerd bij lopende motor, schroevendraaier met startkabel op min langs de kabels trekken. Wel kan je de kabels schoon maken en je rotor verdellkap ff meenemen.
[img][/img]
Topics: 49
Warmloop regelaar is niet uit te schakelen.
Het is een mechanische druk regelaar ...
Als je niets te doen hebt .... demonteer de rubberen balg onder het inlaat spruitstuk.
Hier onder zit een ronde alu schijf (rond 80 ongeveer), deze moet mooi vlak zijn, en bovenin het rechte vlak zitten (onder de taps toelopende venturi).
Ook kun je deze schijf optillen en bovenaan loslaten.
Hij moet zonder horten en stoten bewegen en niet stroef lopen ... beetje weerstand bij optillen mag geloof ik ...
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
p.s.
lees de topics van kaassie hierboven ook eens!
je kunt ook even zoeken in dit deel van het forum in mijn posts.
ik ben ook eens druk met een Kjet bezig geweest
Topics: 17
Hoi,
die topics heb ik allemaal gelezen.
Die schijf hadden we ook al gecontroleerd en zit mooi in het midden en doet het verder goed (zover ik dat kan beoordelen).
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Topics: 54
naald blijft niet hangen in de ''spinnekop'' waar alle leidingen op zitten ?
als die ingedrukt is en vastblijft zitten dan blaast hij de motor ook zo vol benzine , maar dat kun je dan wel horen als de verstuivers staan te blazen.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 15
Nogmaals distributieriem:
Heb je dit nagekeken? Je kunt er makkelijk bij. Mijn schoonvader heeft het wel eens meegemaakt dat de wagen kort na het starten spontaan uitviel. ANWB erbij, lang gezocht, niets gevonden. Toen de riem bekeken als laatste optie. Wat bleek: Er was een muis vermorzeld tussen de riem en de tanden. Daardoor was de boel versprongen.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 8
erik schreef:de slang uit het inlaatspruitstuk zag ik nu was niet (meer) afgedopt.
Ik herinner me dat mijn Turbo na inbouw niet meer aansloeg, bleek dat het gat waar de carterverluchting in komt niet dicht te zijn doordat ik dat gewoon had weggelaten omdat ik geen carterdampen in m'n inlaat wilde. Dit gat dichtgeschroefd en onmiddelijk sloeg hij aan.
Maw controleer het even zou ik zeggen, misschien is geluid wat je hoorde dat deze slang er uit plopte.
Groeten Joris
Topics: 135
Ontsteking al eens gecontroleerd? Verdelerkap of verdeler niet kapot? Als de distributieriem strak staat en de spanner goed spant zoals jij zegt, verwacht ik daar echt geen probleem.
Draai de bougies er uit en kijk of ze vonken. Haal de injectoren eruit. Hang ze in een bak en controleer het sproeibeeld. LET OP dat de leidingen niet kapot gaan, niet er aan gaan draaien als het niet nodig is. Je kunt het beste de inbus losmaken en dan de injector eruit trekken. Bij terugplaatsen goed controleren of de rubber afdichtingen nog OK zijn. Bij twijfel vervangen. Anders krijg je valse lucht in je cilinder langs deze rubbers.
Stapsgewijs moet je alles nagaan en uitsluiten. Vonk + benzine is lopen. Dus zoeken!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Hoe word het met de wagen ???
Topics: 17
De beste wensen allemaal,,,
Ik zal jullie beter op de hoogte houden van het interessante probleempje.
Afgelopen week veel te druk gehad (hij staat niet meer bij mij voor de deur).
Mijn schoonvader heeft ook nog even gekeken maar zag zo snel niets.
Als het dit weekend niets gaat worden, gaat ie maandag richting Bram en Albert (daar staat ie 7 kilometer vandaan namelijk :-))
En gaan we daar 'warm' eens beter kijken.
tot zover.
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968