Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hij doet het niet... [geen vonk]
De Volvo (2.0i, 1992) heeft me hedenavond jammerlijk in de steek gelaten. Tien minuten eerder dacht ik nog: wat rijdt hij toch lekker. Toen ik de boodschappen had ingeladen en weer weg wilde rijden, startte hij niet meer. De startmotor komt prima rond, alles doet het verder, geen zichtbaar defecte zekeringen, benzine in de tank maar hij slaat niet aan.

Een tijdje geleden had mijn vriendin dit ook al, 's ochtends. Ik heb het in de loop van de ochtend nog eens geprobeerd en toen startte hij weer. Ik dacht toen dat ze het gaspedaal had ingetrapt bij het starten en dat ze hem had verzopen, ze verzekerde me dat dat niet zo was.

Na een half uur heb ik het nog eens geprobeerd, vanavond, zonder het gewenste resultaat (hoewel mijn zoon het wel een avontuur vond dat we met de bus naar huis moesten).

Morgen ga ik met de bus terug en probeer ik het nog een keer, en anders bel ik de garage. Maar ondertussen: iemand een idee?
Antwoord
Ik hoop niet dat dit probleem dezelfde oorzaak heeft als het uitvallen van je klokken en meters.
Als dat het geval is, dan kan het wel eens een erg langdurige en vervelende geschiedenis gaan worden :-\

264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
zoals al eerder bij allerlei andere problemen aangegeven: je zekeringenkast kan wel eens de grote probleemmaker zijn. Door corrosie neemt de geleidendheid af van de contacten. Vocht, temperatuur, etc alles kan net het verschil zijn. Ook worden je zo'n slecht contact heet als er stroom door loopt, zo erg zelfs dat het plastic"huisje"een beetje smelt, met als gevolg nog minder contact. Probeer eens alle zekeringetjes een beetje heen en weer te draaien. Bij de 230 zijn vooral 4,6 en7 belangrijk, maak zowieso eens het hele kastje schoon, alle contactjes even opschuren.

andere mogelijke boosdoeners:
eindtrap van je ontsteking
BDP sensor

Antwoord
Ik had het probleem een jaar geleden met m'n Volvo 460. Hier was het probleem dat mijn 'aarde' aan de carosserie ernstige corrosie vertoonde. Alles weer even blank geschuurd, sleutel om, starten en het probleem deed zich waarachtig niet meer voor. Misschien ook voor jou een oplossing.

Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
Heb ik ook eens gehad, klemmetje van de brandstofpomp-zekering te los.
Als je rijdt trilt de auto, waardoor wel kontakt, maar zodra je de motor stil zet, zo dood als een pier.

Klemmetje strakker zetten, nieuwe zekering erin ( was ook helemaal verrot ) en weer gaan met die baksteen !!
Antwoord
je kunt ook nog de spanningval-zoeker bouwen zoals ik beschreven heb in het elektraforum

juist voor dit geval heel handig(zie beschrijving bij het schema)
Antwoord
Heren, bedankt zover, ik hou het in beraad en hou jullie uiteraard op de hoogte.
Antwoord
Het schijnt de bobine te zijn. En daar schijnt dan weer moeilijk aan te komen te zijn. Is dat zo?
Antwoord
Waarom ontsteking? Heb je wel benzinedruk? Ruik je benzine uit de uitlaat na een tijdje doorstarten?

Ik had zo'n onvoorspelbaar startprobleem en de schuldige was... het brandstofpomprelais.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
geestschrijver schreef:Het schijnt de bobine te zijn. En daar schijnt dan weer moeilijk aan te komen te zijn. Is dat zo?
bullshit, gewoon een Bosch( dat zit er standaard op namelijk)bobine, te verkrijgen bij http://www.estateservices.nl of http://www.scandcar.nl.
maar ook gewoon op de sloop, evt. heb ik er nog wel eentje voor je liggen. ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 413 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.253 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.093 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 798 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.134 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.595 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.629 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.056 14 May 2023, 11:23
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 8.445 7 February 2023, 09:19
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.601 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: