Topics: 52
De Volvo (2.0i, 1992) heeft me hedenavond jammerlijk in de steek gelaten. Tien minuten eerder dacht ik nog: wat rijdt hij toch lekker. Toen ik de boodschappen had ingeladen en weer weg wilde rijden, startte hij niet meer. De startmotor komt prima rond, alles doet het verder, geen zichtbaar defecte zekeringen, benzine in de tank maar hij slaat niet aan.
Een tijdje geleden had mijn vriendin dit ook al, 's ochtends. Ik heb het in de loop van de ochtend nog eens geprobeerd en toen startte hij weer. Ik dacht toen dat ze het gaspedaal had ingetrapt bij het starten en dat ze hem had verzopen, ze verzekerde me dat dat niet zo was.
Na een half uur heb ik het nog eens geprobeerd, vanavond, zonder het gewenste resultaat (hoewel mijn zoon het wel een avontuur vond dat we met de bus naar huis moesten).
Morgen ga ik met de bus terug en probeer ik het nog een keer, en anders bel ik de garage. Maar ondertussen: iemand een idee?
Topics: 38
Ik hoop niet dat dit probleem dezelfde oorzaak heeft als het uitvallen van je klokken en meters.
Als dat het geval is, dan kan het wel eens een erg langdurige en vervelende geschiedenis gaan worden :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 1
zoals al eerder bij allerlei andere problemen aangegeven: je zekeringenkast kan wel eens de grote probleemmaker zijn. Door corrosie neemt de geleidendheid af van de contacten. Vocht, temperatuur, etc alles kan net het verschil zijn. Ook worden je zo'n slecht contact heet als er stroom door loopt, zo erg zelfs dat het plastic"huisje"een beetje smelt, met als gevolg nog minder contact. Probeer eens alle zekeringetjes een beetje heen en weer te draaien. Bij de 230 zijn vooral 4,6 en7 belangrijk, maak zowieso eens het hele kastje schoon, alle contactjes even opschuren.
andere mogelijke boosdoeners:
eindtrap van je ontsteking
BDP sensor
Topics: 19
Ik had het probleem een jaar geleden met m'n Volvo 460. Hier was het probleem dat mijn 'aarde' aan de carosserie ernstige corrosie vertoonde. Alles weer even blank geschuurd, sleutel om, starten en het probleem deed zich waarachtig niet meer voor. Misschien ook voor jou een oplossing.
Niets is zeker, zelfs dat niet
Topics: 5
Heb ik ook eens gehad, klemmetje van de brandstofpomp-zekering te los.
Als je rijdt trilt de auto, waardoor wel kontakt, maar zodra je de motor stil zet, zo dood als een pier.
Klemmetje strakker zetten, nieuwe zekering erin ( was ook helemaal verrot ) en weer gaan met die baksteen !!
Topics: 38
je kunt ook nog de spanningval-zoeker bouwen zoals ik beschreven heb in het elektraforum
juist voor dit geval heel handig(zie beschrijving bij het schema)
Heren, bedankt zover, ik hou het in beraad en hou jullie uiteraard op de hoogte.
Het schijnt de bobine te zijn. En daar schijnt dan weer moeilijk aan te komen te zijn. Is dat zo?
Topics: 82
Waarom ontsteking? Heb je wel benzinedruk? Ruik je benzine uit de uitlaat na een tijdje doorstarten?
Ik had zo'n onvoorspelbaar startprobleem en de schuldige was... het brandstofpomprelais.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 42
geestschrijver schreef:Het schijnt de bobine te zijn. En daar schijnt dan weer moeilijk aan te komen te zijn. Is dat zo?
bullshit, gewoon een Bosch( dat zit er standaard op namelijk)bobine, te verkrijgen bij
http://www.estateservices.nl of
http://www.scandcar.nl.
maar ook gewoon op de sloop, evt. heb ik er nog wel eentje voor je liggen. ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99