Berichten: 89
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2006
Altijd starten en gaan, normaal gesproken. Echter was dat gisteren niet het geval. Helaas.
Vanmorgen de accu vervangen (doorgemeten en niet voldoende spanning) dus daar kan het niet aan liggen.
automatisch choke? Injectoren? Iemand een idee waarom hij niet meer wil starten?
Startmotor draait op volle toeren, klinkt alsof hij geen bezine krijgt...
Tips zijn zeer welkom!
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Wat je even snel kunt checken is of je bogies wel vonken. Ff een bogie losdraaien, tegen het blok aan houden voor massa (geïsoleerd gereedschap gebruiken!!!) en kijken of je een vonk hebt.
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
99% van mijn "niet-willen-starten-'s ochtends-problemen" had te maken met zekeringen.
Check deze eerst even.
Die aan de binnenkant (bij je linkerenkel) (vooral nr6)
even heen en weer halen om de corrosie wat weg te halen
En ook diegenen onder de motorkap (steekzekeringen even uit hun houder en weer terug.)
Succes morgenochtend.
Berichten: 89
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2006
ok bedankt. Ik ga beiden handelingen uitvoeren en zal daarna verslag uitbrengen!
Berichten: 89
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2006
ben eigenlijk sprakeloos...
hele dag wilde die niet starten... zekeringen goed even wat afgeschuurd... en daarna starten.. :S
zou dat het echt geweest zijn?
blij ben ik in ieder geval!
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
jip. Zekeringen zijn het vaak. Bozzma heeft eens een tipje gedaan naar een nieuwe zekeringkast van Conrad. Zoek maar eens op hier ergens. (zoekfunctie)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 31
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2006
je kan ook even alle zekeringen er uit halen en even de contactjes van het kastje met een staal borsteltkje schoonmaken.
Precies en daarna de zekeringen even insmeren met vet om corrosie tegen te gaan.
Zelf gebruik ik veelal kopervet, maar speciale electrische geleidende pasta kan natuurlijk ook.
Berichten: 54
Topics: 16
Lid sinds: Mar 2006
Dit komt me heel bekend voor! Als ik bij het starten de benzinepomp niet even kort hoor zoemen dan weet ik al dat zekering nr 6 het heeft begeven.....bij mij was een lekkage bij de voorruit de reden van een vochtig zekeringkastje.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
twannie schreef:Dit komt me heel bekend voor! Als ik bij het starten de benzinepomp niet even kort hoor zoemen dan weet ik al dat zekering nr 6 het heeft begeven.....bij mij was een lekkage bij de voorruit de reden van een vochtig zekeringkastje.
mijn 240 heeft niet dat de benzinepomp van te voren even draait, een teken van een langzaam kapot gaande ECU >

. De ECU's met de paarse labels hebben daar last van. als het erger wordt zet ik gewoon de ECU en EZK van mn 940 turbo erin, werkt ook lijkt me.
Bij mij is zekering 6 ook altijd reden van slecht starten. Ik heb al lang geleden gekeken naar de Conrad zekeringkastjes, maar ze passen volgens mij niet op de standaard plek... ik wil niet de hele boel gaan verbouwen voor wat zekeringen...
Of misschien de 6 belangrijkste/hoog belastte zekeringen verplaatsen naar zon beter kastje van conrad....
Je hebt ook lossen zekeringhouders die maar een zekering houden, die zitten 'in-line' in de kabel. Misschien kijk ik daar eens naar
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni