Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Weer) niet starten B230F
Robbert242DL schreef:
deusjevo schreef:
Robbert242DL schreef:
TheSaint77 schreef:Robbert heb je al pics van die roffel? 8)

Nee, eerst de GLT weg dan krijgt de roffel groot onderhoud en volgen de pics.
GLT niet weg = geen 850....

Degene in kwestie is trouwens Pearl red, een van mijn favo kleuren, met half leren interieur. 280.000 op de teller, LPG, airco.
Jaar APK en grote beurt.

Ik kan hem niet vinden op de site van Huijsmans...
Ik zie alleen een groene met 280.000 km :?:

Staat ook niet op de site, alleen bij de intimi bekend Big Grin :lol:

Klopt, die heb ik ook gezien. Goed alternatief!
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
Robbert242DL schreef:
TheSaint77 schreef:leuke prijs (ik kijk ook rond naar zoiets), maar dr moet een andere automaat onder zo te zien. En daarnaast; geen G3 installatie.

Inderdaad, had deze ook al een keer gezien, maar een 850 opdoen met werk vind ik ff niks op dit moment.
En Saint, een 850 heeft geen G3 typegoedkeuring... Daar zijn ze net te oud voor... Deze is van 1992 :wink:


850 ers van '95-'96 hebben wel G3 :roll:
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Mijn volvo 940 heeft een B230FK blok, daar kan wel een G3 installatie in!
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
G3 is vanaf 1994 :lol: , maar ligt ook nog eens aan je typegoedkeuring( RDW)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
ik las ergens op het 850 forum dat auto's met de aanduiding E2 op kenteken aan de eisen voldoen voor G3...maar of dat zo is moet je dan maar aannemen natuurlijk. U9 zal zeker niet in aanmerking komen.

Daarnaast (daardoor) komt bij mij het idee op dat het fijn zou zijn als we eens inzichtelijk konden maken wat deze aanduidingen betekenen en of daar dus conclusies t.a.v. LPG-G3 kunnen worden gemaakt.

ff opgezocht van 850 forum:


Citaat:Een '91 auto voldoet echt niet aan de normen die bij G3 horen en krijgt dus nooit de G3 goedkeuring, ook al zet je er een LPG installatie op die makkelijk aan G3 voldoet.
De motor zelf voldoet niet aan de juiste typegoedkeuring om voor een G3 kwalificering in aanmerking te komen.

Helaas dus geen G3 korting en wordt het eigenlijk te duur vanwege de veel hogere belasting. Die centen kun je beter stoppen in een jongere wagen die je dan op LPi kunt zetten. Dat loopt overigens als een speer!

Citaat:e:LPi (G3) inbouw GLT '91
« Antwoord #8 Gepost op: 15-05-2003 10:11:07 »

--------------------------------------------------------------------------------
Patje,

Dat dacht ik dus ook! Blijkt dus mooi niet zo te zijn.
Het klopt dat de auto aan richtlijn 94/12 moet voldoen maar het kan zijn dat een Volvo 850 van '91 hier al aan voldoet.
Je kunt het in de basis checken a.d.h.v. je kenteken bewijs. Als hier E2 achter staat voldoet de auto in principe aan de richtlijn en kan hij mits de gasinstallatie er aan voldoet worden aangepast naar G3!
(Mijn vorige GLT'93 voldeed dus wel!!)

Rogier, laat je dus niet te snel het bos insturen bij de zogenaamde LPG specialisten, vaak weten ze het zelf niet eens hoe het exact zit!
Wel ben ik het met de rest eens dat het maar de vraag is of de investering nog wel loont!
Grofweg zal de investering ongeveer kosten wat de dagwaarde van je auto is! Mijn idee zou dan zijn om ff door te sparen en een nieuwere met LPI aan te schaffen.

Succes, Christiaan

Citaat:Re:wanneer is lpi G3
« Antwoord #4 Gepost op: 02-01-2006 17:52:49 »

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb vandaag met een gasinbouwer gebeld of het mogelijk was om onze 850 van 2 januari '95 om te bouwen naar G3.

Op de rechtervoorpoot zit een zilvere sticker van ongeveer 5 bij 8cm.
Hierop staat: Volvo Vnl-lpg systeem 44264.

Om te kijken of hij om te bouwen is naar G3 moet het nummer 44377 zijn.

Het betreft hier een 2.5 10v misschien dat het bij andere types een ander nummer moet wezen maar anders kan je het niet ombouwen.

Het ombouwen zou anders €375 gekost hebben.

Jeroen Bosma?? :roll:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:ik las ergens op het 850 forum dat auto's met de aanduiding E2 op kenteken aan de eisen voldoen voor G3...maar of dat zo is moet je dan maar aannemen natuurlijk. U9 zal zeker niet in aanmerking komen.

Daarnaast (daardoor) komt bij mij het idee op dat het fijn zou zijn als we eens inzichtelijk konden maken wat deze aanduidingen betekenen en of daar dus conclusies t.a.v. LPG-G3 kunnen worden gemaakt.

ff opgezocht van 850 forum:


Citaat:Een '91 auto voldoet echt niet aan de normen die bij G3 horen en krijgt dus nooit de G3 goedkeuring, ook al zet je er een LPG installatie op die makkelijk aan G3 voldoet.
De motor zelf voldoet niet aan de juiste typegoedkeuring om voor een G3 kwalificering in aanmerking te komen.

Helaas dus geen G3 korting en wordt het eigenlijk te duur vanwege de veel hogere belasting. Die centen kun je beter stoppen in een jongere wagen die je dan op LPi kunt zetten. Dat loopt overigens als een speer!

Citaat:e:LPi (G3) inbouw GLT '91
« Antwoord #8 Gepost op: 15-05-2003 10:11:07 »

--------------------------------------------------------------------------------
Patje,

Dat dacht ik dus ook! Blijkt dus mooi niet zo te zijn.
Het klopt dat de auto aan richtlijn 94/12 moet voldoen maar het kan zijn dat een Volvo 850 van '91 hier al aan voldoet.
Je kunt het in de basis checken a.d.h.v. je kenteken bewijs. Als hier E2 achter staat voldoet de auto in principe aan de richtlijn en kan hij mits de gasinstallatie er aan voldoet worden aangepast naar G3!
(Mijn vorige GLT'93 voldeed dus wel!!)

Rogier, laat je dus niet te snel het bos insturen bij de zogenaamde LPG specialisten, vaak weten ze het zelf niet eens hoe het exact zit!
Wel ben ik het met de rest eens dat het maar de vraag is of de investering nog wel loont!
Grofweg zal de investering ongeveer kosten wat de dagwaarde van je auto is! Mijn idee zou dan zijn om ff door te sparen en een nieuwere met LPI aan te schaffen.

Succes, Christiaan

Citaat:Re:wanneer is lpi G3
« Antwoord #4 Gepost op: 02-01-2006 17:52:49 »

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb vandaag met een gasinbouwer gebeld of het mogelijk was om onze 850 van 2 januari '95 om te bouwen naar G3.

Op de rechtervoorpoot zit een zilvere sticker van ongeveer 5 bij 8cm.
Hierop staat: Volvo Vnl-lpg systeem 44264.

Om te kijken of hij om te bouwen is naar G3 moet het nummer 44377 zijn.

Het betreft hier een 2.5 10v misschien dat het bij andere types een ander nummer moet wezen maar anders kan je het niet ombouwen.

Het ombouwen zou anders €375 gekost hebben.

Jeroen Bosma?? :roll:

Qua norm voldoen de 850-ers wel. Probleem is een gasboer te vinden die G3 daadwerkelijk op de papieren zet. De meeste stoppen met kijken zodra ze het bouwjaar zien :?

We hebben zat 'oudjes' op G3 staan binnen de 850-club.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
kan me herinneren dat ik ooit een 850 heb laten schieten uit 92 meen ik. Daarvoor had ik Volvocars Beesd gebeld om te vragen of daar G3 in kon. Volgens hun was dat niet mogelijk en alleen met motoren vanaf 1996. Maar ik denk dat dit twijfelachtig is allemaal.

En de gasboer bepaald volgens mij niet of er G3 op kenteken mag komen, maar de RDW denk ik. Alleen zegt de gasboer misschien van...'neu dat lukt toch niet' uit onwetendheid?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:kan me herinneren dat ik ooit een 850 heb laten schieten uit 92 meen ik. Daarvoor had ik Volvocars Beesd gebeld om te vragen of daar G3 in kon. Volgens hun was dat niet mogelijk en alleen met motoren vanaf 1996. Maar ik denk dat dit twijfelachtig is allemaal.

En de gasboer bepaald volgens mij niet of er G3 op kenteken mag komen, maar de RDW denk ik. Alleen zegt de gasboer misschien van...'neu dat lukt toch niet' uit onwetendheid?

Een gasboer vraagt de papieren aan. De meeste nemen zich niet eens de moeite om G3 aan te vragen, maar dat ligt zoals gezegd aan de gasboer.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.653 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 447 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.127 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 824 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.244 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.644 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.724 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.101 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.287 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 596 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)