Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Weer) niet starten B230F
Robbert242DL schreef:Nu is de maat vol en gaatie dus weg.... Cry
Voor de liefhebber met tijd en verstand van electra, want daar zit het probleem ergens in een leuke wagen.....

Kun je evt. nog wat foto's van de glt op het forum plaatsen?
De tgezeik website waarop je oude foto's stonden is niet meer heb ik gemerkt.
Antwoord
Spijtig dat je em wegdoet. Maar wel begrijpelijk. Als je tijdens het rijden zit te wachten op het volgende mankement dan wordt je niet vrolijk.

En toch. Je hebt hier te maken met 1 storing. Doe je iedere auto weg als er een electronica probleempje voordoet ? Dan wens ik je veel geluk met een gebruikte 850..

Er zit ergens een stomme draadbreuk of een slecht contact ? De auto liep toch op LPG ? De LPG installatie is volledig onafhankelijk te maken. Dan is de auto zo ongeveer een Diesel geworden. Dan dien je enkel nog het probleem te isoleren:

Brandstoftoevoer of ontsteking. Gewoon 2 lampjes plaatsen op het dasboard. Bij uitval kijken welk lampje uit is en daar gaan zoeken.

En zelfs de ontsteking kan je onafhankelijk maken...

Maar goed.. Je hebt je keuze al gemaakt geloof ik...

Wellicht is gewoon je contactslot stuk...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Als je plotseling stil valt IN de Beneluxtunnel worden sommige keuzes een stuk makkelijker. Dat is echt verschrikkelijk :evil: :evil:

Wil er absoluut niet vanaf, maar kan niet anders. 5 maanden gekloot en nog steeds geen betrouwbare auto is niet niks zul je wel begrijpen. Ik ben er van overtuigd dat het een flut iets is, maar daar heb ik weinig aan als ik zelf de ballen verstand niet heb van electra... En ik een goede auto dagelijks nodig heb voor woon werk.

Ik staar me ook niet blind op een 850. Heb ook andere serieuze (niet-Volvo) opties, maar ik hoop niet dat het zo ver komt het merk in de steek te laten.

Mijn vader reed vanaag met de GLT en die houdt het op een ontstekingsprobleem omdat de motor niet lekker aanslaat.......

Ik weet het niet meer dus geef het op. Het probleem is of ontsteking of omschakeling benzine/gas. Maar de ontsteking schijnt na gekeken te zijn....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Dat is vreselijk. Zo niet traumatisch. Er zijn mensen die op voorhand om die reden niet een tunnel in durven.

Die auto heeft denk ik een beetje een stevige aanpak nodig. Zodat alles er weer netjes bij staat. Desnoods oude bedrading eruit, nieuwe erin. Hier en daar wat nieuwe stekkers, eventueel de oude zekeringenkast vervangen door een nieuw steekzekeringenkastje, contactslot grondig controleren, Hall-gever van de ontsteking vervangen, accu/laadstroomcircuit bekijken... Nou ja, gewoon alles aanpakken waar je aan kan twijfelen.

Zou je niet vreselijk balen als er straks iemand prinsheerlijk mee rondrijdt ? Tja, ik weet ook niet wat je ermee aanmoet. Sterkte met je beslissing.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Ik vind het ook een heeel moeilijke, maar wel begrijpelijke stap.
Eigenlijk vind ik het lullig dat je om deze reden de GLT aan de kant moet schuiven, maar nogmaals: ik kan me voorstellen dat je het zat word.
Iig veel succes gewenst met de opvolger. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom de 142 eruit gaat.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:Ik begrijp alleen niet zo goed waarom de 142 eruit gaat.

Precies mijn gedachte...hij is belastingvrij,rijdt op LPG en oldtimerverzekering: "hij vreet dus geen brood".

Altijd handig als je er zo eentje als reserve hebt Smile
Antwoord
Bozzma schreef:Zou je niet vreselijk balen als er straks iemand prinsheerlijk mee rondrijdt ? Tja, ik weet ook niet wat je ermee aanmoet. Sterkte met je beslissing.

Nee liever dat dan dat er een of andere boer in Zimbabwe mee rond gaat crossen Big Grin
Antwoord
Peter Timmer schreef:Ik vind het ook een heeel moeilijke, maar wel begrijpelijke stap.
Eigenlijk vind ik het lullig dat je om deze reden de GLT aan de kant moet schuiven, maar nogmaals: ik kan me voorstellen dat je het zat word.
Iig veel succes gewenst met de opvolger. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom de 142 eruit gaat.

De 142 maakt plaats omdat ik geen gezeik met de verzekering wil (zit al ruim boven de toegestane kilometers) en wil mijn tijd in de 242 steken ipv in de GLT en de 142. 242 project ligt al ruim 1,5 jaar stil.
Wil dus een recentere Volvo met minder gezeik en meer tijd voor de 242. Zo simpel is het..... Niet dat er aan de 142 iets (technisch) mankeert, maar om em weer mooi te krijgen (wat zoals je zelf wel weet best mogelijk is) kost het vel tijd.
Antwoord
Daarnaast hoeft de 142 niet perse weg hoor :wink: .
Vreet inderdaad geen brood en altijd makkelijk.

Stiekem zit ik wel wat rond te kijken voor een oudere en in optische mooier staat verkerende Volvo :oops:
Antwoord
Gisterenavond trouwens even op en neer gereden naar Deventer, slordige 360 km....
En weer geen centje pijn.... Continu op LPG gereden....

Hoe frustrerend kan iets zijn..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230A loopt niet meer op benzine adrianus240 4 284 10 January 2026, 13:16
Laatste bericht: sludge
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 848 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  B230F met klopgeest Kogelman 4 541 21 June 2025, 00:02
Laatste bericht: Kogelman
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 4.510 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 883 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 2.511 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 1.659 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 7.646 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 2.812 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 6.845 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 32 gast(en)