Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Weer) niet starten B230F
Ja Robbert,
Effe overnieuw beginnen, bij het begin. :-k
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Robbert242DL schreef:
franky schreef:Het kan idd zijn dat je BDP sensor of de kabel naar de BDP sensor stuk is. Dat had ik ook, bij mij de was de kabel doorgesleten. Pas na lang doorstarten sloeg de motor aan. BDP sensor vervangen en klaar.

Als je olielekkage hebt kan het ook zijn dat de merktekens die op het vliegwiel staan (kleine kuiltjes) helemaal smerig zijn. Dan detecteert de BDP sensor ze niet (goed) en krijg je geen of een slecht getimede vonk. Dan slaat de motor ook moeilijk aan.

Succes.

Kijk hier heb ik iets aan. heb je ook een tip hoe dat ding los kan??

De BDP sensor zit achter op de motor gemonteerd, direct boven het vliegwiel. Hij zit op een steuntje met twee of drie boutjes erin. Je kunt de kabel vanaf de sensor volgen en kijken of deze nog intact is. Zit er een beschadiging op/aan, direct vervangen. Was dit niet het huidige probleem dan in ieder geval ook niet het volgende. Voorkomen is beter dan genezen. Kijk ook even of de sensor goed vastzit op het montagesteuntje. Bij zat hij los en een goed signaal was dus onmogelijk.
t's a real Estate when it's Volvo made!<br />245 GLT 1989<br />471.000 km and counting<br />www.sweden-parts.nl
Antwoord
Ik dacht dat die sensor alleen voor diagnose gebruikt werd ? Bij welke versies wordt die ook voor ontsteking / injectie gebruikt ? De B234 heeft een triggerwiel op de poelie zitten.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:Ow ja..

Zekeringenkastjes koop je bij Conrad. Hele mooie dingetjes, zo uit te wisselen. Kosten een tientje.

=D> [size=18px]TIP VAN DE WEEK[/size] =D>

u gaat door voor de blender!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Bozzma schreef:Nog effe en ik kom je opzoeken :evil:

Als je hem zaterdag aan de praat krijgt betaal ik je er €20,- per uur in het "grijs" en je tank benzine/LPG/diesel....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Bozzma schreef:Ik dacht dat die sensor alleen voor diagnose gebruikt werd ? Bij welke versies wordt die ook voor ontsteking / injectie gebruikt ? De B234 heeft een triggerwiel op de poelie zitten.

In de Vraagbaak staat enkel iets over deze sensor bij modeljaar 1988 en Jetronic 2.2 icm B230F.
Ik voldoe aan al deze items.
Deze sensor komt binnen op de meest linkse pool van de Jetronic ontstekingssysteem.
Deze pool op het ontstekingssysteem is mooi schoon en het zal dus wel aan de kabel of olie tussen het vliegwiel liggen...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Dus...

Je hebt geen vonk ?

Ik zou hem wel aan de praat kunnen krijgen... Maar dan ken je na zaterdag je auto niet meer terug....

LPG injectie, DIS, Megasquirt, throttlebody's, snel spruitstukje, beetje poetsen aan de kop, klepjes wat strakker.......

:roll:

Maar ik heb al begrepen dat er mensen zijn die de LH-jettronic beter kennen dan ik.

Wat voor een auto gaat het nou precies om ? Een 240 uit welk jaar ? LH 2,4/3,2 ? Je hebt nu en dan geen vonk en geen injectie / LPG ?

Dan:

Welke functies heeft het systeem om te ontdekken of de motor draait ? Een krukaspositie sensor ? Een Hall gever in de verdeler ?

Een simpele manier om te ontdekken is een testlampje op het safety relais aan te sluiten van de LPG installatie. Je kan dan zien of de bobine geschakeld wordt tijdens het starten. Je weet dan of je vonken hebt, of zou moeten hebben.

Gaan de sensoren zelf ook stuk, of is het enkel de bedrading die de geest geeft ? Door het sensorgat met remmenreiniger spuiten zou het zaakje schoon moeten krijgen ? Raar dat er vuil in komt. Dat zou naar buiten moeten slingeren...

Weet je zeker dat je geen kat hebt ? Ik ben een keer een paar dagen aan het zoeken geweest bij een auto die aansloeg... En afsloeg... Verstopte kat. Deze is een inspectie waard als je hem een tikkeltje hebt mishandeld.

Hoeveel draden heeft de sensor bij de krukas ? De Hall-gever heeft er 3 en op een van de draden moet een voedingsspanning staan (hoeft geen 12 volt te zijn). Is deze spanning aanwezig ? Heeft de sensor maar 2 draden dan is het een VR sensor. Deze werkt niet met een voedingsspanning.

Hoe dan ook... Het blijft interessant waar deze motor zijn ontstekingssignaal vandaan haalt. Want als de ontsteking werkt zou deze moeten kunnen aanslaan op LPG. Maar het ziet er naar uit dat er geen vonk en geen brandstof is.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Zover ik weet gaat het hier om een LH jetronic 2.2 met HALL-gever i.p.v. een BDP sensor en zonder kat, maar met LS...
Antwoord
Citaat:Weet je zeker dat je geen kat hebt ? Ik ben een keer een paar dagen aan het zoeken geweest bij een auto die aansloeg... En afsloeg... Verstopte kat.
dacht ik ook aan, maar Dick heeft deze er ook uitgesloopt, net zoals ik bij Franky's GLT.
blijft een raar fenomeen, die Volvo's, gaat eens in de zoveel tijd mis, maar dan ook onnavolgbaar Jx$○♀*()Y B{U(H)}(_ U^)&&*(_ :evil: :evil: :evil: :evil:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
het gaat niet snel mis...maar als het mis gaat moet je zoeken tot je een ons weegt in sommige gevallen. Ik denk dan ook dat het geen grote fout is daarom..maarja, vindt het maar eens!!

Anderzijds, een goede leerschool voor Robbert, hoe vervelend het ook is. Je hebt tenminste de 142 nog als vervoermiddel dus ach.... Big Grin
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230A loopt niet meer op benzine adrianus240 4 284 10 January 2026, 13:16
Laatste bericht: sludge
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 848 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  B230F met klopgeest Kogelman 4 541 21 June 2025, 00:02
Laatste bericht: Kogelman
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 4.524 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 883 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 2.511 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 1.659 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 7.650 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 2.812 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 6.845 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)