Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Weer) niet starten B230F
Net nogmaals geprobeerd en rijden (20 km klein rondje geen probleem, Golfje kwijtgereden Tongue ). Hij draait alleen slecht stationair direct na het starten, zodra ik de straat uit ben is het meteen verholpen.
Kan het dan ook nog aan de smoorklep / stelmotor liggen? Dan ga ik me daar nog eens aan wagen :roll:

Ik ben heeeeeel benieuwd of ie morgen ook weer start :wink:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ehh... ja... Algemene storingszoek-regels:

Starten... Starten... Vol gas ingetrapt houden, nog niet starten...

Bougie uitdraaien en controleren of er een krachtige blauw-witte vonk aanwezig is (de vonk moet krachtig zijn omdat een zwakke vonk niet door de compressiedruk heen komt, de ionisatiespanning van lucht is in gecomprimeerde toestand veel hoger).

Is er een vonk aanwezig dan ga je onderzoeken of er brandstof aanwezig is. Bijvoorbeeld door te snuffelen aan de uitlaat of constateren dat de bougie's vochtig zijn van de brandstof.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Jw240 schreef:ik heb met mijne wel eens dat de zekering van de brandstofpomp slecht kontakt maakt, dan ligt de hele injectie en ontsteking eruit... Ik weet niet hoe dat bij een glt geregeld is....

Je antwoord stond er dus al...

Waarom dacht ik nou aan brandstof ?

:twisted:
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
regel ook meteen dat het ding weer normaal op benzine loopt. Volgens mij is er niets mis met je pomp of injectie. Dit is gewoon een electrisch circuit dat wat aandacht nodig heeft volgens mij. Op het gemakje ff alle puntjes doornemen, schoonmaken, misschien contactspray gebruiken her en der?

Daarna puntsgewijs alle meuk die er niet thuishoort eruit rippen. (oude alarm en evt. startonderbreker) Maar daar zou ik de tijd voor nemen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:regel ook meteen dat het ding weer normaal op benzine loopt. Volgens mij is er niets mis met je pomp of injectie. Dit is gewoon een electrisch circuit dat wat aandacht nodig heeft volgens mij. Op het gemakje ff alle puntjes doornemen, schoonmaken, misschien contactspray gebruiken her en der?

Daarna puntsgewijs alle meuk die er niet thuishoort eruit rippen. (oude alarm en evt. startonderbreker) Maar daar zou ik de tijd voor nemen.

Nee nee! Geen contactspray! Confusedhock: :twisted:

Tenzij je heel dure contactspray gebruikt, laat dit altijd een residu achter. In het begin lijken de problemen verholpen maar als het residu uitdroogt blijft een niet-geleidende laag achter.

Kortom, op de lange termijn worden je problemen alleen maar erger!

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
ja thuur, je hebt gelijk. Maar in dit geval...MOEST hij iets doen. Welke contactspray kun je aanbevelen?
Antwoord
Vanmorgen ging het starten nog niet echt van harte...
Toch maar mee gereden, vanmiddag toen ik naar huis reed in 1 keer starten... Daarna nog een keer mee weggeweest weer 2x geen probleem Big Grin Big Grin

Van het weekend nog maar eens wat meer bedrading schoon maken (achterkant zekeringkast) vertrouw het toch nog niet helemaal... :?
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Robbert242DL schreef:- bougieskabels etc ingespoten met anti-vocht zooi

Daar kon je na verloop wel eens problemen mee krijgen. Ik zou bij een volgende gelegenheid de oude zooi eruit kieperen en nieuw monteren.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
JW240 heeft wel gelijk hoor.

Als er een elektrisch probleem is met de benzine-injektie, schakelt de computer automatisch de ontsteking uit, dus dan loopt hij ook niet op LPG.

Haal de zekering van de grote brandstofpomp maar eens los, is ook gelijk de ontsteking uit.
Antwoord
kortom, your on track to beat the bugg! 8) Big Grin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.653 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 445 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.127 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 822 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.244 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.642 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.724 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.101 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.287 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 596 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)