Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Tja, wie weet.
Maar het is niet alleen bij warme start, ook niet alleen bij start. Effect treedt ook gewoon op bij snelwegrijden: gaat tijdje goed, daarna niet meer.
Maar ik zou eens de LPG slang kunnen afkoppelen/afknijpen. Eens kijken wat er gebeurt.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Stekkertje van een willekeurige gasafsluiter is makkelijker en veiliger denk ik.
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Klopt, zeker veiliger. Terechte opmerking!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Ok, Marc had gelijk: de vlotter was niet een beetje lek (meer).
Vandaag nog eens geprobeerd. Was heel veel erger geworden: OP B gutste de benzine uit de carb. In tussenstand liep de motor wel gewoon, zij het iets minder mooi dan op LPG.
Na demonteren en openmaken blook de vlotter voor ca 90% gevuld. Zo blijft ie uiteraard niet zo lekker drijven.
De volschuimvlotter erin, op hogte gesteld. En re-monteren aar weer.
Geen benzinestromen meer. Motor liep goed op LPG, stukje gereden. Bij warme motor weer op B voor zekerheid op een parkeerplaats.
Moo=tor aarzelde moment en sloeg af. Herstarten en lopen. Reede gewoon goed, alleen nog even naar de fijnafstelling kijken, stationair is net wat laag (met automaat in D zakt het nog iets). Bij thuiskomst op B weggezet. Twee uur later weer gewoon starten op B. Wel iets lastiger dan op LPG, combi van afstelling en (gebrek aan) gewenning denk ik.
Vooraslnog dus de lekke vlotter. Hopelijk blijft het hierbij en blijft ie het gewoon zo doen....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: May 2023
(5 April 2023, 22:52)Dopski schreef: Stekkertje van een willekeurige gasafsluiter is makkelijker en veiliger denk ik.
Klopt, Heb meerdere test video's gezien en uiteindelijk zelf nog geprobeerd. Het is misschien iets duurder maar het is het wel waard.
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Zelf ook geprobeerd, maakt geen verschil.
Verder begrijp ik je reactie niet zo goed, Rosalie.
Kan zijn dat het is omdat je nog maar net actief bent hier.
Of het is omdat het random weinigzeggende zinnen zijn die een bot er even in gooit...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Haha, misschien wel een verdwaalde reactie bedoeld voor een ander forum. Over racefietskettingvet of zoiets controversieels
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|