26 November 2013, 16:37
PB240 schreef:Massa..kun je niet genoeg hebben..
De Blauwe
|
26 November 2013, 19:34
Vettel? Button?
26 November 2013, 20:31
bier?... vrouwen? lekker weer?
26 November 2013, 20:42
goed uitgerusten schuur waar alles maar dan ook alles in zit zodat je alles thuis kan doen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
26 November 2013, 21:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 November 2013, 21:20 door DennisvdB.)
Wel bier, 1 vrouw, geen lekker weer, wel een goed uitgeruste loods.
Er zit nu een VDO sensor op met 2 aansluitingen, ik keek het na en ik zag dat ze omgedraaid zaten. Dus WK op G en andersom. Misschien dat het daar aan lag, maar heb het nog niet kunnen testen want de accu was leeg. Controle-lampjes bleven aan, misschien nu niet meer. Blijven ze nog wel aan, dan sluit ik ze niet aan. Behalve dan de koelvloeistof temperatuur, die op dezelfde stekker zit. Oliedruk lampje heb ik niet nodig want ik heb een oliedrukmeter en olietemperatuurmeter, ALT lampje ook niet want ik heb er een voltmeter in. Tank-meter deed het wel want als je er 12v op zet slaat ie vol uit. De tank is ketsleeg dus die zou het ook niet moeten doen haha. Dusch: geen massa probleem, maar iets anders. We komen er wel. Ben vandaag bezig geweest om alle meters aan te sluiten door het maken van de bedrading voor signaal, 12v, massa voor meter, massa voor lampjes en 12v voor de lampjes. Spaghetti-time. En interieurverlichtingdimmer er tussen uit want dat is onzin.
10 December 2013, 14:20
Alle interieurverlichting doet het nu. R-Sport cluster zit er nu in, en de volt- en oliedrukmeter doen het daarvan nu. Ook de olietemperatuurmeter doet het nu. Tank niet want ik denk dat dat aan het niveau ligt. Koelwater niet want die stekker moet ik nog aansluiten op de firewall-connector. Toerenteller nog niet want ik moet er nog een 1k-resistor tussen de draad zetten van de Buchka mod naar de toerenteller zelf. En de kilometerteller nog niet omdat het elektronisch signaal van de aandrijfas nog niet klopt (wat naar de motor gaat die de kmtellerkabel aandrijft).
Maar we komen er wel!
17 December 2013, 19:55
Vandaag het lasapparaat maar weer eens aangeslingerd. Een T-stuk gemaakt met M14 draadeind, voor tussen de onderste koelslang (tussen radiator en waterpomp). Er komt een temperatuursensor in die inschakelt bij 87C en uitgaat bij 82C. Lage stand van de e-fan komt aan deze sensor, de hoge stand komt aan een schakelaar op het dashboard.
Beste is om de inschakeltemperatuur te matchen aan je thermostaat anders gaat de e-fan onnodig aan en uit. De meesten kiezen voor een Saab T-stuk wat gebruikt wordt bij de classic Saab 900's, zit tussen de radiator en de airco. Vaak zijn deze ketsverrot door de vele jaren gebruik, en nieuw zijn ze niet meer te koop. Dan kan ik beter zelf iets maken. Had de keuze tussen M14 en M22 (Saab), toch maar gekozen voor M14 omdat dat wat makkelijker te maken was. Helaas geen foto van het resultaat want de batterij van m'n gsm was leeg. Maar zoiets is het dan heeeee: ![]() Ben benieuwd hoe ie het gaat doen.
17 December 2013, 20:53
hmmm gaaf hoe ga je de fan regelen heb je daar een kastje voor gekocht of ga je zelf wat maken? welke sensor gebruik je ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|