2 July 2012, 11:53
Al geruime tijd loop ik wat mee te lurken op dit forum, semi-actief.
Ik geniet er altijd van om te zien wat anderen met hun klassiekers uitspoken, dus het werd tijd dat ik zelf ook eens een draadje aanmaak.
Mijn Volvo is een 142 uit 1970. Donkerblauw (#96), B20A, BW35, ruim 3 ton op de teller. Hij gaat door het leven als 'De Bolide'.
Ik heb de auto nu 3,5 jaar en heb er al een hoop lol mee beleefd.
Ook is er een hoop aan gesleuteld. Een kleine opsomming van de upgrades tot nu toe:
Wat er in de toekomst nog gaat gebeuren:
Alles zoveel mogelijk in de geest van de GT afdeling van weleer... (weemoedige ondertoon)
Hieronder enkele foto's van de Bolide. Ik zal dit draadje in de toekomst bijhouden met verhalen en (vooral) foto's.
Ik geniet er altijd van om te zien wat anderen met hun klassiekers uitspoken, dus het werd tijd dat ik zelf ook eens een draadje aanmaak.
Mijn Volvo is een 142 uit 1970. Donkerblauw (#96), B20A, BW35, ruim 3 ton op de teller. Hij gaat door het leven als 'De Bolide'.
Ik heb de auto nu 3,5 jaar en heb er al een hoop lol mee beleefd.
Ook is er een hoop aan gesleuteld. Een kleine opsomming van de upgrades tot nu toe:
- GT-grille met mistlampen
- Rallye-dashboard
- Volvo/Momo-sportstuur
- Stuurbekrachtiging
- Weber 38/38 DGAS
- Simons uitlaat
- Snowcap
- Tunnelconsole met armsteun
- 15" Minilites
- Gradulux zonwering
- Eletrische benzinepomp
- iPd voor-stabi
Wat er in de toekomst nog gaat gebeuren:
- Upgrade naar M41 (heb al een donor-145)
- A-nokkenas vervangen door D-as (heb ik al)
- Opknappen & monteren GT-voorspoiler
- LPG in (laten) bouwen
- Rode Koni's op de vooras (heb ik liggen), achter zitten ze al
- Ooit: iets lagere veren, wellicht een stabi achter
- GT-embleempjes, replica, liggen al klaar
Alles zoveel mogelijk in de geest van de GT afdeling van weleer... (weemoedige ondertoon)
Hieronder enkele foto's van de Bolide. Ik zal dit draadje in de toekomst bijhouden met verhalen en (vooral) foto's.