De kogel is zo ongeveer door de kerk.. wat er over is van de 144 zal op een blauwe 142 komen. De auto komt binnenkort naar huis, eerst beginnen met demonteren en de garage vol zetten. Ik kom er achter dat ik vreselijk verwend ben geweest met een roestvrij "nieuw" exemplaar, maar da's inmiddels water onder de brug...
Op dit moment blijven er iig 2 perfecte deuren over, een bijna compleet interieur, en extra glaswerk wat ik bewaard heb.
Op dit moment blijven er iig 2 perfecte deuren over, een bijna compleet interieur, en extra glaswerk wat ik bewaard heb.
to-do list: (groen is of wordt klikbaar..)
- omdat ie lekte de radiateur van de 144 herstelt, want meer capaciteit, is ooit een 2serie koelblok in gegaan
- bij de 142 voorruitlijst er af, brede vinyl isolatietape rondom, sluit goed af
- voor het handige 1 stoel er in, bij voorkeur links
- in de 144 alles loskoppelen/schroeven naar motor/koppeling/bak
- auto van de voorwielophanging en blok tillen
- blok reinigen en spuiten met hittebestendige lak van VHT, kan ie lekker drogen in de zon..
- Dashboard, kachel, stuurbuis, draadboom demonteren
- <font color="#008000">Dashboard er eindelijk uit..</font>]Dashboard er eindelijk uit..
- de reserve M46 er achter hangen want de huidige jankt op z'n lagers
- tunnels ter hoogte van de bak vergelijken en wat nodig is uit de 144 slijpen
- aanpassingen waar nodig en lasklaar maken voor in de 142 (mogelijk laat ik het de smid doen, heb zelf geen lasapparaat)
- indien mogelijk, en dat bepaald de rest van de bodem, zelfde truc uithalen met as en motor en de andere er onder, dan zou de M46 weer moeten passen
- zo ja, achterwiel ophanging wisselen, en dat kan niet 1op1 want een '69er heeft -20mm wielbasis, dus de veer komt 20mm naar voren op de draagarm (plaatje, gaatje) , reactiearmpjes inkorten..
"Q:waarom zo moeilijk..?" "A:omdat overal PU in zit.."
- 144 of wat over is afvoeren en 142 op pootjes
- bodem deel voor deel (damn..), kriksteunen etc..
- voorruit er uit, sponning herstellen, spuiten met het compressortje en spuit van de buurman, hobby spul maar je moet wat..
- Polar venster er in
- ik verwacht onder de bank nog wat narigheid
- binnenscherm(en) achter wat laswerk
- dashboard wisselen en dan zou zo ongeveer het interieur er weer in moeten kunnen, oh ja, zien op het hemeltje nog schoon wil, anders moet de andere er in.. (past een 200 serie hemel eigenlijk..? dempt wel meer..)
Dan is er een hoop verzet en ik hoop vóór de winter..
- schutbord ontdoen van pur, alle rubbers plaatsen waar nodig
- 144 kabelboom er in want meer (iets) spullen en op een andere plek
verder volgt wat eerst de bedoeling was maar nu veel minder belangrijk.. want hij moet rijden en waterdicht zijn.. anders blijf ik fietsen..
- voorschermen er af, die van de 144 schuren en spuiten want "nieuw" en heel
- binnenschermen voor nazien en waar nodig herstellen
- motorkap idem
- kofferdeksel idem
- deuren er uit en 242 deuren idem
- front idem
- bruine 242 panelen zwart/antraciet spuiten ende plaatsen
- vloerbedekking
- voorstoelen definitief
-
- omdat ie lekte de radiateur van de 144 herstelt, want meer capaciteit, is ooit een 2serie koelblok in gegaan
- bij de 142 voorruitlijst er af, brede vinyl isolatietape rondom, sluit goed af
- voor het handige 1 stoel er in, bij voorkeur links
- in de 144 alles loskoppelen/schroeven naar motor/koppeling/bak
- auto van de voorwielophanging en blok tillen
- blok reinigen en spuiten met hittebestendige lak van VHT, kan ie lekker drogen in de zon..
- Dashboard, kachel, stuurbuis, draadboom demonteren
- <font color="#008000">Dashboard er eindelijk uit..</font>]Dashboard er eindelijk uit..
- de reserve M46 er achter hangen want de huidige jankt op z'n lagers
- tunnels ter hoogte van de bak vergelijken en wat nodig is uit de 144 slijpen
- aanpassingen waar nodig en lasklaar maken voor in de 142 (mogelijk laat ik het de smid doen, heb zelf geen lasapparaat)
- indien mogelijk, en dat bepaald de rest van de bodem, zelfde truc uithalen met as en motor en de andere er onder, dan zou de M46 weer moeten passen
- zo ja, achterwiel ophanging wisselen, en dat kan niet 1op1 want een '69er heeft -20mm wielbasis, dus de veer komt 20mm naar voren op de draagarm (plaatje, gaatje) , reactiearmpjes inkorten..
"Q:waarom zo moeilijk..?" "A:omdat overal PU in zit.."
- 144 of wat over is afvoeren en 142 op pootjes
- bodem deel voor deel (damn..), kriksteunen etc..
- voorruit er uit, sponning herstellen, spuiten met het compressortje en spuit van de buurman, hobby spul maar je moet wat..
- Polar venster er in
- ik verwacht onder de bank nog wat narigheid
- binnenscherm(en) achter wat laswerk
- dashboard wisselen en dan zou zo ongeveer het interieur er weer in moeten kunnen, oh ja, zien op het hemeltje nog schoon wil, anders moet de andere er in.. (past een 200 serie hemel eigenlijk..? dempt wel meer..)
Dan is er een hoop verzet en ik hoop vóór de winter..
- schutbord ontdoen van pur, alle rubbers plaatsen waar nodig
- 144 kabelboom er in want meer (iets) spullen en op een andere plek
verder volgt wat eerst de bedoeling was maar nu veel minder belangrijk.. want hij moet rijden en waterdicht zijn.. anders blijf ik fietsen..
- voorschermen er af, die van de 144 schuren en spuiten want "nieuw" en heel
- binnenschermen voor nazien en waar nodig herstellen
- motorkap idem
- kofferdeksel idem
- deuren er uit en 242 deuren idem
- front idem
- bruine 242 panelen zwart/antraciet spuiten ende plaatsen
- vloerbedekking
- voorstoelen definitief
-