2 January 2016, 18:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 February 2016, 12:21 door Laurens Zondag.)
hier op volvolvo.nl en de combinatie van de oude papieren nog een vorige eigenaren terug kunnen vinden
na de post van Jerry hier op volvolvo.nl ben ik wezen kijken voor zijn grijze 144. Na een rondje lopen en in mijn hoofd de slechte plekjes opgeslagen zijn we(ja zeker we aangezien de misses er ook bij was) een rondje gaan rijden. De 144 pakte redelijk snel op en reed fijn, en de overdrive schakelde makkelijk in. Al met is het een goede basis om mee te beginnen om te restaureren en mee te rijden.
Afgelopen woensdag hebben we de auto met een vriend op gehaald en naar huis rijden was een feest ondanks dat de motor toch wat minder snel reageert dan de b20 in de 240. Misschien zit er dan toch een pittig nokkenasje in de 240 :mad2:.
ik heb even zo goed mogelijk het typen plaatje nagetrokken via deze link.
1 model
4 cilinders
4 aantal deuren
1 motor b18 (er is een b20 gemonteerd)
3 standaard body zonder zonnedak (houdt dit in dat het een 144S zou zijn??)
4 versnellingsbak m40 (is een m41 gemonteerd heerlijk op de snelweg zeg)
1 linkshandig gestuurd
p bouwjaar 1968
verder heeft ze de kleur 98 wat gelijk zou staan aan de kleur Donkergrijs of Parelgrijs
de bekledingscode komt ik niet uit en kan ik niks over terug vinden. (Als iemand hier iets van terug kan vinden geef een gil!)
709-579 blijkt gewoon een wit interieur in te horen wat er ook in zit
Verder is er al in de auto een hotspark kitje gemonteerd. Zal van de week maar eens wat onderdelen gaan bestellen om de motor een beurt te geven zodat die in ieder geval weer goed is. Zal daarna het koelsysteem eens een keer flushen (met name de kachelradiator heb begrepen als je die een keer in tegengestelde richting flusht dat er veel meer troep uit komt en zo je kachel het beter zou gaan doen. maar eens een experimentje aan wagen).
genoeg over getallen en nummertjes nu tijd voor wat foto's
de plannen zijn op zich redelijk simpel. de roestplekken aanpakken en de wagen rijdend houden. Als eerste zal natuurlijk de auto helemaal gereinigd moeten worden en goed in de was gezet worden om wat er is goed te conserveren. Als iemand tips heeft over een goede was voor onze Volvo's hoor ik het graag.
hieronder zal ik hyperlinks plaatsen naar de leuke klussen en belangrijke weetjes.
na de post van Jerry hier op volvolvo.nl ben ik wezen kijken voor zijn grijze 144. Na een rondje lopen en in mijn hoofd de slechte plekjes opgeslagen zijn we(ja zeker we aangezien de misses er ook bij was) een rondje gaan rijden. De 144 pakte redelijk snel op en reed fijn, en de overdrive schakelde makkelijk in. Al met is het een goede basis om mee te beginnen om te restaureren en mee te rijden.
Afgelopen woensdag hebben we de auto met een vriend op gehaald en naar huis rijden was een feest ondanks dat de motor toch wat minder snel reageert dan de b20 in de 240. Misschien zit er dan toch een pittig nokkenasje in de 240 :mad2:.
ik heb even zo goed mogelijk het typen plaatje nagetrokken via deze link.
1 model
4 cilinders
4 aantal deuren
1 motor b18 (er is een b20 gemonteerd)
3 standaard body zonder zonnedak (houdt dit in dat het een 144S zou zijn??)
4 versnellingsbak m40 (is een m41 gemonteerd heerlijk op de snelweg zeg)
1 linkshandig gestuurd
p bouwjaar 1968
verder heeft ze de kleur 98 wat gelijk zou staan aan de kleur Donkergrijs of Parelgrijs
de bekledingscode komt ik niet uit en kan ik niks over terug vinden. (Als iemand hier iets van terug kan vinden geef een gil!)
709-579 blijkt gewoon een wit interieur in te horen wat er ook in zit
Verder is er al in de auto een hotspark kitje gemonteerd. Zal van de week maar eens wat onderdelen gaan bestellen om de motor een beurt te geven zodat die in ieder geval weer goed is. Zal daarna het koelsysteem eens een keer flushen (met name de kachelradiator heb begrepen als je die een keer in tegengestelde richting flusht dat er veel meer troep uit komt en zo je kachel het beter zou gaan doen. maar eens een experimentje aan wagen).
genoeg over getallen en nummertjes nu tijd voor wat foto's
de plannen zijn op zich redelijk simpel. de roestplekken aanpakken en de wagen rijdend houden. Als eerste zal natuurlijk de auto helemaal gereinigd moeten worden en goed in de was gezet worden om wat er is goed te conserveren. Als iemand tips heeft over een goede was voor onze Volvo's hoor ik het graag.
hieronder zal ik hyperlinks plaatsen naar de leuke klussen en belangrijke weetjes.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]