9 September 2014, 17:36
Mijn blauwe 245 DL uit '78 waar ik een b230fb in heb gebouwd is op aan het raken. Ondanks de harde bodem is het niet meer economisch de koets te herstellen. Daarnaast zit de auto in het kwarttarief en moet ik per december a.s. sowieso iets verzinnen. Na wat rond gesnuffeld te hebben vond ik een 740 op grijs kenteken en lpg, uit 1987, 270DKM, afgelopen jaar nog plusminus 3000,- tegenaan gegooid, en van de eerste eigenaar(!), die naar Italie gaat emigreren. Voor mij als zelfstandige perfect. Maarrr... ik kan niet zomaar een 700-serie kopen. Dat komt omdat een maatje van me en ik elkaar altijd lopen af te fikken. Hij is een 700-man, ik ben van de 200-serie. Hij vind de 240's vrouwenauto's, ik vind de 740's voor fantasieloze mannen die de wereld met een geodriehoek benaderen. Je begrijpt, ik heb hem een onuitputtelijke bron aan munitie gegeven om mij te verkaraktermoorden. Gelukkig heb ik de 740 flink ontsierd (voor zover dat nog verder mogelijk is :becky met de velgen en als nieuwe banden van de 245 DL.
De bedoeling is dat ik de b230fb in die auto ga hangen zodat ik mezelf van de b230k kan verlossen en de lpg-injectie weer in kan bouwen. Omdat ik die 740 voor een appel heb gekocht, heb ik ook nog wat duiten kunnen spenderen aan iets leuks: een 242 L uit juni 1976 op lpg. Ik was stiekum al een tijdje aan het loeren op zo'n ding want toch wel heel bijzonder. De blauwe (zelfde kleur als m'n 245 DL, prachtig!) die ik uiteindelijk heb gescoord stond al even op marktplaats. De koets is nog vrijwel gaaf en in de eerste lak. Ik heb hem voor een zeeeeer sympatiek bedrag kunnen overnemen. De km-stand is slechts 146DKM, maar toen ik gisteren van Geleen waar die stond, terug naar A'dam reed, begreep dat volkomen. Er zit een b20 met 4-bak in en dat vooroorlogse beest is niet bepaald comfortabel te noemen. Ik kwam gesloopt thuis. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen maar voorlopig staat ie geschorst binnen. Met iets meer dan anderhalf jaar zie ik wel weer verder. Wat ik er ook mee ga doen, ik zal hem in ieder geval verlossen van die duivelse b20.
Tot slot de 245 DL, die sloop ik in eigen beheer en vervolgens gaat de koets richting m'n vrienden in Nieuwleusen, die nog een zondagmiddagje pret ermee gaan beleven.
De bedoeling is dat ik de b230fb in die auto ga hangen zodat ik mezelf van de b230k kan verlossen en de lpg-injectie weer in kan bouwen. Omdat ik die 740 voor een appel heb gekocht, heb ik ook nog wat duiten kunnen spenderen aan iets leuks: een 242 L uit juni 1976 op lpg. Ik was stiekum al een tijdje aan het loeren op zo'n ding want toch wel heel bijzonder. De blauwe (zelfde kleur als m'n 245 DL, prachtig!) die ik uiteindelijk heb gescoord stond al even op marktplaats. De koets is nog vrijwel gaaf en in de eerste lak. Ik heb hem voor een zeeeeer sympatiek bedrag kunnen overnemen. De km-stand is slechts 146DKM, maar toen ik gisteren van Geleen waar die stond, terug naar A'dam reed, begreep dat volkomen. Er zit een b20 met 4-bak in en dat vooroorlogse beest is niet bepaald comfortabel te noemen. Ik kwam gesloopt thuis. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen maar voorlopig staat ie geschorst binnen. Met iets meer dan anderhalf jaar zie ik wel weer verder. Wat ik er ook mee ga doen, ik zal hem in ieder geval verlossen van die duivelse b20.
Tot slot de 245 DL, die sloop ik in eigen beheer en vervolgens gaat de koets richting m'n vrienden in Nieuwleusen, die nog een zondagmiddagje pret ermee gaan beleven.