Wat klein werk. Motorkap erop in m'n eentje, was even sjouwen maar die zit perfetto! Rubberen leiding van het reservoir naar hydraulische koppeling vervangen, de remvloeistof begon door de leiding naar buiten te zweten. Had brandstofslang gebruikt maar die hield het niet. Een ritje naar de automaterialenzaak leerde dat er ook rubberen leiding bestaat voor remvloeistof, dus 20 cm aangeschaft en vervangen.
Afgelopen dinsdag met Nicky weer aan de elektra gewerkt, maar we kwamen er nog niet helemaal uit. Komt gucci allemaal.
zeg dennis hoe ver ben je eigenlijk nu ? ben best nieuwsgierig naar de voorruit gang
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Ik ben net terug van 3 weken Amerika, dus ik heb enige tijd niets kunnen doen. Er is nog wat werk aan de elektra, en dan met name het instrumentarium waarvan de lampjes bij contact wel aangaan, maar nadat de motor loopt niet meer uitgaan. Deze lampjes krijgen het signaal van de dynamo (dat de motor loopt) vanaf D- dacht ik, maar ik krijg het niet gemaakt. Heb nu de spanningsregelaar uit de dynamo gehaald, de koolborstels zijn zover ik kan zien niet echt versleten maar er is wel veel roest op de contacten. Ik moet nog even kijken of ik een instelbare spanningsregelaar aanschaf bij Dave Barton, of een gewone 14V versie. Maar hopelijk zit hier het euvel in.
en dan apk en rijden met die hap of zit er nog meer werk aan ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
28 October 2013, 21:54 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 October 2013, 23:35 door Dopski.)
hey dennis weet niet of je nog naar het sleepoog probleem hebt gekeken maar heb net even onder mn donor wagen gekeken en het volgende eigenlijk gezien.
de gt heeft 2 sleep ogen 1 waar die bij de 240 altijd zit en 1 waar hij net achter de luchtskoop zit zeg maar heb er geprobeert wat foto's van te maken maar het is niet zo heel erg licht meer buiten.
[ATTACH=CONFIG]1486[/ATTACH]
dit is als je door het luchtgat van de gt spoiler kijkt aan de passagiers zeiden
[ATTACH=CONFIG]1489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1490[/ATTACH]
is niet een beste kwaliteit foto's maar dit is vanaf de onderkant genomen
weet niet of je er iets mee kan om voor jezelf wat te maken maar dan weet je in iedergeval hoe het origneel gezeten heeft
BERICht voor de moderators even de thumbnails verwijderen svp mij lukt et niet meer
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Mochten er problemen zijn dan haal ik de spoiler er onder uit en kan ik hem gewoon slepen. 4 boutjes en moertjes los en klaar.
Voor wat betreft de instrumentenlampjes die aan blijven als de motor loopt, ook dat is niet opgelost met een nieuwe Bosch spanningsregelaar. Nieuwe kabels gemaakt om aan te sluiten, andere massa vd dynamo, het helpt allemaal niets. Frustrerend is dat. Ook tank en temperatuur doen het niet...
Is die printplaat achterop dat cluster nog wel heel? Als er een barstje in zit is dat eventueel wel makkelijk zelf te fixen, door op die breuklijntjes een drupje soldeer le leggen
weet niet of je je oude dashboard nog hebt liggen anders die even los aansluiten en kijken of hij dat nog steeds doet als dit het geval is dan hoef je niet in het cluster te zoeken.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken