1 September 2013, 21:25
Jaha, dat krijg je ervan als je je handtandenborstel tussen oude kopbouten laat liggen dan moet je met de elektrische verder :wink:
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix
Blauwe ruis..
|
1 September 2013, 21:25
Jaha, dat krijg je ervan als je je handtandenborstel tussen oude kopbouten laat liggen dan moet je met de elektrische verder :wink:
Volvo 142S - 1973
Felix
1 September 2013, 23:01
Ik zou ook wel kelkjes (rampipes) willen. Alleen is de combinatie: open luchtfilter + kelkjes + HIF6 onmogelijk.... :confused: Kelkjes voor de HIF6 zijn lastiger te vinden, deze hebben weer andere montagegaten als Stromberg of HS6.
Het zou wel kunnen als je de airbox behoudt, maar dat is weer minder mooi. En dan hoor je dat geluid ook niet/minder
Volvo 142S - 1973
Felix
2 September 2013, 10:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2013, 10:16 door Jambon.)
frox schreef:Ik zou ook wel kelkjes (rampipes) willen. Alleen is de combinatie: open luchtfilter + kelkjes + HIF6 onmogelijk.... :confused: Kelkjes voor de HIF6 zijn lastiger te vinden, deze hebben weer andere montagegaten als Stromberg of HS6. ik heb stacks voor de Hif6 (mini kelkjes die de instroom beter geleiden..) , anders deze voor in het luchtfilter.. en dat past dan hier weer onder.. ..en dan is dit het voordeel.. typisch voorbeeld van bolt-on tuning.. en een airbox is eigenlijk verzonnen om het de inzittenden comfortabeler te maken, anderzijds en door het voortschrijden van de kennis/techniek, is een airbox die vóór de motorruimte uitkomt altijd beter.. koele(re) lucht en niet de warmte van onder de kap, en nog erger als het spul op het gietijzeren spruitstukje staat.. in de zomer voor het verkeerslicht.. het smoelt natuurlijk wel 1 of 2 van die pannetjes onder de kap, maar met airflow heeft het weinig te maken.. mijn idee voor geval ik daadwerkelijk aan de Weberts toe kom ("Ga nou eerst maar ens lassen..!!:mad:..) is het grote originele luchtfilterhuis na te maken, maar dan dicht met een toeter door het front en daar een konisch filter net achter de grill.. hoor je idd minder, maar da's soms ook wel prettig..
2 September 2013, 16:26
Hier een fotootje van de vorige motor die ik in m'n 02tje had. Ik had wel van die pipercross kousen over de kelken. De lengte van de kelken is ook van belang; langere zijn voor hoge toeren, kortere voor laag en midden. Belangrijk om uit te zoeken voor je er zomaar wat op bout. Kan pk's kosten.
![]()
2 September 2013, 16:52
kweet ut.. ik had een 4-1 spruitstuk, da's nu (zij het in de schuur..) 4-2-1 voor onderin.. en ik heb een Misab "bijbeltje".. ik houdt het op korte stacks..
2 September 2013, 17:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2013, 18:24 door Jambon.)
...hèhè..
2 September 2013, 20:19
zou dat nooit kunnen raymond :O en al helemaal niet in de 242 :O is met iets te dierbaar geworden in de afgelopen anderhalf jaar :O blijft mn 1e auto en als het even kan blijft hij in mn bezit tot ik in stukken lig :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
2 September 2013, 21:42
Leuk om steeds meer te zien van de blauwe, en wat is die groene een ongelooflijk goeie auto geweest..
succes ermee, ik ben een enthousiast volger! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|