Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blijft niet lopen.
#1
Ik probeer mijn 245 2.3 te starten, hij wil aanslaan maar zodra ik de sleutel loslaat stopt hij er weer mee.

De motor krijgt continu stroom, vonk en gas/benzine.
Elektrische module vervangen, maar geen verschil.

Wat is het volgende logische punt om te doen?
:hat:
Antwoord
#2
kijken wat de staat van de boegies is. je afvragen wanneer voor het last de kleppen gesteld zijn hoe ziet het lucht filter er nog uit en allemaal van die standaart onderhouds dingen

succes
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Welk type motor(management)? Stroom op de + van je bobine als je de sleutel in stand 2 hebt?
Antwoord
#4
ik heb inmiddels een nieuwe bobine (upgrade) in UK besteld en hoop dat hij het daarmee weer doet.
Anders zoeken we gewoon verder ...
Antwoord
#5
Ik hoop het ook maar motoren reageren nauwelijks op hoop. Ik denk dat er iets mis is met je brandstofrelais, waardoor je ECU het signaal mist dat de motor loopt, en de brandstof weer afsluit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Marc1970 schreef:Ik hoop het ook maar motoren reageren nauwelijks op hoop. Ik denk dat er iets mis is met je brandstofrelais, waardoor je ECU het signaal mist dat de motor loopt, en de brandstof weer afsluit.
Er zit al een nieuwe ontstekings-ECU in, maar met hetzelfde resultaat...
Antwoord
#7
Het brandstofrelais is een klein wit doosje wat naast de ECU's hangt, dit controleert de stroomvoorziening vd pompen en de rest van het injectiesysteem. Een tik ertegen helpt nog wel eens (tijdelijk), anders haal je hem open en hersoldeert alle verbindingen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Marc1970 schreef:Het brandstofrelais is een klein wit doosje wat naast de ECU's hangt, dit controleert de stroomvoorziening vd pompen en de rest van het injectiesysteem. Een tik ertegen helpt nog wel eens (tijdelijk), anders haal je hem open en hersoldeert alle verbindingen.
Het is een carburateurversie met mechanische benzinepomp.
Daarnaast doet het probleem zich zowel op benzine als op LPG voor ...
Antwoord
#9
Meet je +15 na vanaf startslot naar motor.
Antwoord
#10
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan vooral bij een warme motor. Sleutel los, motor wilt aanslaan maar slaat toch direct af. Mijn gasklep bleek toen helemaal dichtgeslibd te zitten met zwarte teerachtige drab.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 320 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 411 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.066 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 411 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 792 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.058 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.587 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.536 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.003 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.579 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)