Berichten: 22
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2013
Ik probeer mijn 245 2.3 te starten, hij wil aanslaan maar zodra ik de sleutel loslaat stopt hij er weer mee.
De motor krijgt continu stroom, vonk en gas/benzine.
Elektrische module vervangen, maar geen verschil.
Wat is het volgende logische punt om te doen?
:hat:
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
kijken wat de staat van de boegies is. je afvragen wanneer voor het last de kleppen gesteld zijn hoe ziet het lucht filter er nog uit en allemaal van die standaart onderhouds dingen
succes
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Welk type motor(management)? Stroom op de + van je bobine als je de sleutel in stand 2 hebt?
Berichten: 22
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2013
ik heb inmiddels een nieuwe bobine (upgrade) in UK besteld en hoop dat hij het daarmee weer doet.
Anders zoeken we gewoon verder ...
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik hoop het ook maar motoren reageren nauwelijks op hoop. Ik denk dat er iets mis is met je brandstofrelais, waardoor je ECU het signaal mist dat de motor loopt, en de brandstof weer afsluit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 22
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2013
Marc1970 schreef:Ik hoop het ook maar motoren reageren nauwelijks op hoop. Ik denk dat er iets mis is met je brandstofrelais, waardoor je ECU het signaal mist dat de motor loopt, en de brandstof weer afsluit.
Er zit al een nieuwe ontstekings-ECU in, maar met hetzelfde resultaat...
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het brandstofrelais is een klein wit doosje wat naast de ECU's hangt, dit controleert de stroomvoorziening vd pompen en de rest van het injectiesysteem. Een tik ertegen helpt nog wel eens (tijdelijk), anders haal je hem open en hersoldeert alle verbindingen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 22
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2013
Marc1970 schreef:Het brandstofrelais is een klein wit doosje wat naast de ECU's hangt, dit controleert de stroomvoorziening vd pompen en de rest van het injectiesysteem. Een tik ertegen helpt nog wel eens (tijdelijk), anders haal je hem open en hersoldeert alle verbindingen.
Het is een carburateurversie met mechanische benzinepomp.
Daarnaast doet het probleem zich zowel op benzine als op LPG voor ...
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Meet je +15 na vanaf startslot naar motor.
Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan vooral bij een warme motor. Sleutel los, motor wilt aanslaan maar slaat toch direct af. Mijn gasklep bleek toen helemaal dichtgeslibd te zitten met zwarte teerachtige drab.