Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
Jan Willem ,voor de levensduur hoef ik de moeite opzich niet te doen, is het kapot dan is het ook zo vervangen. Wat je zegt mbt evt een stoeprandje kan ik inkomen. Je wilt de flex niet op de verkeerde plek krijgen. Denk ik dat ik het zo maar laatTongue
Antwoord
Naast de gebruikelijke opbouw (blok) en sloopwerkzaamheden (voortrein met draagarmen), had ik ook nog wat restauratiewerk haha.

[Afbeelding: 20120625160306.jpg]

[Afbeelding: 20120626213605.jpg]

[Afbeelding: 20120625160328.jpg]

[Afbeelding: 20120627030731.jpg]

[Afbeelding: 20120627030746.jpg]

(om hier de binnenkant ook van te spuiten vond ik opzich niet nodig haha, heb het dus ook maar achterwege gelaten.
Antwoord
Wou net vragen of je de binnenkant niet moest spuiten toen ik je opmerking onder de foto zag ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Weinig tijd gehad om aan de Volvo te werken, gisteren nog wat tijd gevonden dus maar even benut.
Voorophanging is bijna klaar, alleen nog de PU bussen installeren en dan kan het volledig in elkaar.

Het spulleke in de rostschutz jaaaaaah!

[Afbeelding: 20120710005032.jpg]
Onderkant in de tectyl, bovenkant is hoogglans zwart zoals eerder te zien was

[Afbeelding: 20120711183820.jpg]
Achterste draagarm bevestiging ook behandeld..

[Afbeelding: 20120711183856.jpg]
..alsook de draagarmen zelf

[Afbeelding: 20120711183709.jpg]
Het begin is er

[Afbeelding: 20120711183743.jpg]

[Afbeelding: 20120711183805.jpg]
Close-upje

Nieuwe geventileerde klauwen, schijven en blokken heb ik liggen. De blokken zijn van Scandtech, is het te overwegen om over te stappen op "betere" blokken, zoals EBC Redstuff (http://www.performance-parts.nl/index.ph...=1&lang=nl), vooral met het oog op het vermogen wat nogal is toegenomen tov de B19?

Remklauw upgrade zie ik niet zitten (RX7, S60R of iets dergelijks), omdat een goede remverdeling erg belangrijk is. Hier is meer over te lezen op Turbobricks. Heeft ook te maken met pistondiameter en onnodige kosten.
Antwoord
tsja, heb zelf een paar jaar heel goed rondgereden met scantech blokken, kreeg ze met gewoon gedrag op de straat niet stuk. Ook met turbo niet. Maar een rondje Nordschleife en ze deden het niet meer echt lekker, denk verglaasd. Toen nog tijd doorgereden maar vond ze het niet echt lekker doen dus een setje Volvo blokjes er onder (10 euro op de vkb lol). Die doen het goed maar hebben zich nog niet hoeven te bewijzen op de ring. Dus wie weet.

het helpt al flink als je iets met die stofkappen aan de achterkant kunt doen. Luchthapper er in maken ofzo. Bij de mijne heb ik ze weggelaten, gaat ook maar mss weer wat veel van het goede.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Oke, Jan-Willem, bedankt voor de tip!
Antwoord
Wellicht al een keer vermeld, maar kon het zo snel niet terugvinden in de 88 pagina's; wat voor verf gebruik je.

Ik heb ook regelmatig onderdelen die ik kaalschuur en dan van een grond/verflaag voorzie, maar op de 1 of andere manier wil het nooit goed hechten.
Ik krab het er zo weer af.

Wat gebruik je voor ondergrond op kaal metaal en wat als verf/deklaag |(misschien ook blanke lak?)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
DennisvdB schreef:En het cluster is ook binnen!

[Afbeelding: 20120601194041.jpg]

[Afbeelding: 20120601194100pw.jpg]

Ziet er super uit, geen beschadigingen op de printplaat. Zie je meestal wel anders... Helaas is het plaatje over de waarschuwingslampjes wat in slechte staat (onduidelijk en bobbelig), misschien dat ik nog een repro bestel in Amerika.


nettt :O waar heb je die vandaan getoverd :O wil der eingelijk ook nog steeds een in mn 242 :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
hoe ga je dat doen met de km teller aandrijving, die M90 bak heeft natuurlijk geen kabel aansluiting meer
Antwoord
Heb je dat stuurhuis nieuw gekocht of heb je dat zelf netjes gemaakt? Ziet er in ieder geval keurig uit man!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.033 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.418 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.433 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.459 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.115 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.838 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 230.639 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.795 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.852 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.713 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)