Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verschillen van injectoren (kleur)
#11
Vandaag mijn nieuwe turbo opgehaald ;D bedankt Carlo!!!!!top
Standaard turbo toch wel erg standaard :Smile
Jullie hebben me overtuigd met de K as.
Nu nog even de K uit de wagen van mijn vrouw halen :Smile
Uit bijna alles wat ik kon vinden bleek dat de K as het best geschikt was voor een carburateur blok en met de juiste carburateur 2 x 38mm
gaat hij echt als een speer, rij je met gemak een lpt 940 zoek Wink
Als je 100 km rijd en terugschakelt naar z'n 4 en geeft gas .........lekkerr
Maar ook bij de wagen van mijn vrouw gaat er een ander blok in een b230fb, ook geen kat plicht
Het b230k blok gaat er dus uit en in de verkoop, gaat de standaard S as weer in dus Wink
Ga me maar eens bezig houden met het maken van een uitlaatspruitstuk, standaard ding is gescheurd en toch wel klein voor zo'n t4.
Maak hem van gewoon staal vind rvs wel mooi maar gaat toch verkleuren en vind ik persoonlijk niet geschikt voor een uitlaatspruitstuk.
Heb trouwens geen tig apparaat dus de keuze is snel gemaakt.
Ik zal morgen een paar foto's van het fk blok maken.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#12
Hierbij wat foto's, was wat vertraagd :Smile
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0039.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0040.jpg[/img]

[img width=450 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0041.jpg[/img]

[img width=450 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0042.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0043.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0044.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Donor3.jpg[/img]
Zo zat hij nog in zijn inrij cas Big Grin

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#13
Dit is hem dan, als het blok klaar is gaat de PRV er uit.
Alles strak maken, ook onder de kap en spuiten.
Op de foto ziet het er al strak uit maar tis een foto, wil hem zo goed als perfect hebben en ben dus nog even bezig Tongue
[img width=800 height=487]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0263-1.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/264rechts.jpg[/img]
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#14
opmerkingen:
- de (vierkante)olieretour opening van het lagerhuis zit verkeerd, deze moet uiteraard naar beneden gericht zijn! Want het is een gravity retour
- de compressor uitgang zit ook een beetje verkeerd geklokt, die moet enigzins naar de kop toe wijzen om de aansluiting van de slangen en pijpen goed in orde te krijgen.

Tip: regel en monteer eerst een goeie oileretourpijp en monteer deze nadat je het lagerblok voor de olieretour geklokt hebt naar de goeie positie.
Maak je dan pas zorgen over het klokken van het compressor huis.
Antwoord
#15
Bedankt voor de opmerking(en).
Maar ik ben nog niet klaar, en ben er van op de hoogte moet eerst een ander spruitstuk!
Kwam wel een leuk stukje tegen op je site over bougies, ga ik ook proberen.
http://performanceunlimited.com/document...pping.html
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/...ndex.shtml
Als je er nog meer weet zet ik ze bij http://volvolvo.nl/forum/topic,7160.0/

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#16
het bougieverhaal even doorgenomen, er zijn inmiddels bougies met meerdere en kortere electrodearmen met als gevolg dat de vonk centraal de bougie verlaat ipv zijdelings, lijkt me zinvoller dan de enige arm die er op zit het werk te laten doen, en vervolgens een setje te vinden die ook nog eens de juiste kant op wijst in de verbrandingskamer.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#17
Wel leuk om te proberen toch.
Oude plugjes aanpassen en kijken wat het verschil is, kost niets pluggen gaan toch de vuilbak in.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#18
Bepaalde bougies van Audi turbo modellen passen ook. F5DP0R bijvoorbeeld. kosten wel wat.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Injectoren. Jambon 9 2.022 8 June 2023, 12:56
Laatste bericht: Marc1970
  Injectoren loshalen S60, kan dat zomaar? satubaru 10 7.144 22 April 2016, 14:58
Laatste bericht: satubaru
  verschillen in 530 koppen boedr 8 6.050 22 January 2016, 20:34
Laatste bericht: Dopski
  Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen??? S_Janse 21 19.905 10 December 2015, 14:23
Laatste bericht: Rob
  Injectoren zonder weerstand voor B230FK Mr.Borrie 6 5.082 31 October 2012, 21:45
Laatste bericht: DanielR
  Waar zit de resistor pack voor injectoren? GOLDEN TURBO 0 1.603 16 September 2012, 22:51
Laatste bericht: GOLDEN TURBO
  Type injectoren? JoostV6 2 2.799 16 June 2011, 22:24
Laatste bericht: JoostV6
  zoek de verschillen: koppakking jero 5 4.275 15 March 2011, 12:53
Laatste bericht: jero
  injectoren na 360dkm op lgp Mrhakkie 0 1.371 17 February 2010, 22:09
Laatste bericht: Mrhakkie
  toevoeging aan olie/ cq reiniging injectoren ejmguit 8 6.006 11 November 2009, 18:03
Laatste bericht: ejmguit

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)