Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Zomaar een vraag:
Heb een b230fk blok omgebouwd voor mijn 264gle.
Grotere turbo T4
Nu mijn vraag waar ik niet veel over kan vinden, heb begrepen dat je voorschakelweerstanden bij het originele systeem met de groene injectors nodig hebt.
Maar de injectors van bijvoorbeeld een 850 hebben dat weer niet omdat die er in zouden zitten, heb ik dat goed begrepen?
Maar welke kleuren injectors zijn geschikt en tot hoeveel vermogen hoort er bij welke? (voor een 4 cilinder dus en geen 5 met dezelfde cilindr inhoud 2300cc)
Is er ergens op het net een lijst te vinden?.
Kan aan een setje rode komen, leuke kleur past goed bij het blok maar wat zijn de specs? en zouden ze zonder die weerstanden werken?
Ik verwacht ongeveer tussen de 200 a 300 pk uit het blok te gaan halen
Alvast bedankt
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
850 t5 (oranje) injectoren hebben inderdaad geen weerstanden nodig. echt ingebouwd is de weerstand niet, ze hebben gewoon een andere spoel etc.
850 t5 injectoren zijn ongeveer gelijk aan de normale groene turbo injectoren qua flow (300-320 cc/min). die zijn goed voor 230 pk ofzo. 300 pk zou dus 425-450 cc ruwweg wel zijn.
aan de hand van de kleur is niet echt goed te zeggen wat de specs zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
je kan beter het boschnr intikken in google. dan zijn er zat lijstjes te vinden waarin dan alle specs te vinden zijn zoals impedantie, flow per min en bij welke brandstofdruk dat dan is.
let op, niet alle injectoren zijn gelijk qua lengte, pasvorm en electrische connector.
ik heb zelf gifgroenkleurige 440cc/min @ 3bar injectoren van
http://www.fiveomotorsport.com gekocht en die doen het prima en zijn een straight dropin vervanging voor de orginele groene turbo injectoren (dus MET ballastweerstanden!)
Let je niet goed op de impedantie van de injectoren dan kan je vrij snel de injector aanstuur circuits in de ECU opblazen.
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Heb deze uitleg net gevonden, maar die ik dus zou moeten hebben zijn dus Low Impedance en dus 425-450cc zou goed zijn.
Klop dit?
http://www.witchhunter.com/injectorimpedance1.php4
Welke nummers zouden ze hebben?
Ik moet er nog een beetje inkomen die inspuiting met een computer gestuurd systeem
En als je iets niet weet tja VolVolvo ja toch.
Maar alvast bedankt voor de antwoorden.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
janspeed schreef:je kan beter het boschnr intikken in google. dan zijn er zat lijstjes te vinden waarin dan alle specs te vinden zijn zoals impedantie, flow per min en bij welke brandstofdruk dat dan is.
let op, niet alle injectoren zijn gelijk qua lengte, pasvorm en electrische connector.
ik heb zelf gifgroenkleurige 440cc/min @ 3bar injectoren van http://www.fiveomotorsport.com gekocht en die doen het prima en zijn een straight dropin vervanging voor de orginele groene turbo injectoren (dus MET ballastweerstanden!)
Let je niet goed op de impedantie van de injectoren dan kan je vrij snel de injector aanstuur circuits in de ECU opblazen.
http://www.fuelinjector.citymaker.com/ca...145860.htm heb je deze? maar is 14,5 OHM
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
je hebt de keuze:
Low-impedantie (Low-Z) MET de weerstanden ertussen
OF
High-impedantie(high-Z) ZONDER de weerstanden ertussen.
Het gaat er maar om dat de ECU de juiste impedantie 'zien' of 'voelt' zodat het heel blijft.
mijn gifgroene injectoren komen van FiveO en hebben Bosch nummer 280 150 558 , type XL3V-A9A
Ik heb ze gebruikt samen met de weerstanden. Dat werkte prima.
Ik heb ze op de volgende manier gebruikt:
- standaard LMM + 2,5bar FPR + 440CC/min + hoge boost (1+bar) + brandstof Benzine RON98
- standaard LMM + 3bar FPR + 440CC/min + hoge boost (1+bar) + brandstof E85! (85% alcohol)
- 012 LMM van Volvo 960 + 3bar FPR + 440CC/min + middelhoge boost (0,85bar) + brandstof RON98
Onder alle boven beschreven situaties loopt de motor perfect lambda=1 dus geen stationair problemen en APK-OK
Alle varianten werken prima na enige inleertijd van de LH2.4 ECU. (LH2.4 is adaptief!)
De E85 variant loopt extreem goed: 247km/h op GPS... met een T3 cosworth turbo en full 3" uitlaat en een K-cam.
Het enige vervelende aan E85 is de zeer matige koudstart bij temps onder 5C en het 20-30% hogere verbruik. (er zit nu eenmaal minder energie in alcohol!! Dus moet je voor hetzelfde vermogen meer inspuiten...)
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Kijk daar heb ik wat aan!
Heb je met de K as niet dat schudden bij stationair?
Heb hem in een B230k loopt als een speer maar stationair beetje schokkerig.
Top en bedankt voor de uitleg.
En behoorlijk wat pk onder de kap ;D bijna 250km met een baksteen top!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
ik had mijn K-cam 6 graden vervroegd gemonteerd heb je een verstelbaar nokkenas tandwiel voor nodig.
op deze maniet heb je nog enige trekkracht bij lage toeren over, boost vanaf 2500, the motherload vanaf 2700rpm. Dan gebeurt er echt wat!
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Verstelbaar nokkenas tandwiel is bij een k as zeker een goede update.
Heb je wel eens een vx3 as geprobeerd?
En nu nog een vraag over een Lambda sonde, wat is de beste plaats, heb dus geen katalysator verplichting BJ 79' ;D
Dus waar kan ik hem het best plaatsen ???
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
lambdasonde gewoon dicht bij motor, als je turbo hebt er na plaatsen in de downpipe. Ik heb em in de eerste bocht. Zo plaatsen dat er geen condens in kan blijven staan.
De K as is een stuk feller dan de VX. Zelf niet zon VX as liefhebber. Loopt allemaal mooi er mee maar een V, D, H, K etc gaan harder. De VX heeft de V inlaatnok en de X uitlaatnok. Die X nok is kleiner dus je hebt minder uitlaatflow, precies waar de 8v koppen toch wat minder goed in zijn. lijkt me wat dat betreft niet echt goed. kijk je naar de KG2T (een van de betere turbo nokkenassen), dan zie je dat die meer lift op de uitlaatkant heeft.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni