Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
Beste mede volvo bestuurders, om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik ben in het bezit van een volvo s60 (sedan) 2003 voorzien van een 2435cc LPG G3 motor die 103 kW vermogen levert. Nou vroeg ik mijn eigen af of het mogelijk is om mijn fuel injectors (benzine gedeelte) of ik die zomaar kan demonteren zonder dat er consequenties zijn voor het LPG gedeelte?! M.a.w moet ik nog ergens aan denken vwb het gasgedeelte?! ( p.s de accu is reeds losgekoppeld)
Alvast bedankt!
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Je kunt de injectors er zo uithalen, maar je hebt ze wel weer nodig om te starten. Dus ze moeten er wel weer terug in en aangesloten worden, buiten dit nog om staat er altijd benzinedruk op de injectierail want de benzinepomp loopt constant mee, ook als jij op LPG rijd ! Waarom wil je ze eruit halen ??
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
Bedankt Dirk342 voor de informatie. De reden waarom ik de injectors wil uithalen is omdat ik ze probeert schoon te willen maken en vanwege het feit dat mijn motormanagement lampje nog steeds blijft branden en dat het rijden op benzine blijft stotteren. Voorheen al diverse dingen gedaan zoals ETM reeds schoongemaakt (overigens 2 jaar terug een nieuwe ETM geplaatst), bobines en bougies waren vernieuwd, vvt solenoid schoongemaakt en dat allemaal na eerst een OBD scan uitgevoerd te hebben en met weinig informatie/resultatt gekregen te hebben daarvan. De auto was overigens ook bij een garage langs geweest met weinig resultaat. Juist door vaak op youtube (reparaties volvo) gekeken te hebben wil ik het zelfs gaan proberen om het een en ander te repareren, want het heeft mij al heel wat euros gekost....
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Begin vooraan ! Lees de auto eerst uit met Vida en niet met een standaard universele reader want daar heb je bij Volvo totaal niets aan !!. Het motormanagementlampje gaat niet branden als de injectors vuil zijn. Toen de nieuwe ETM is geplaatst is er toen ook meteen door de dealer nieuwe software geladen voor deze ETM ? Weet niet waar je vandaan komt, maar je kunt hier langs (Nijmegen) komen om 'm uit te lezen, dan weet je ook meteen waar je aan toe bent.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
18 April 2016, 21:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2016, 23:25 door satubaru.)
De garage sloot al een keer Vida aan de auto Dirk342...Hij had zelfs de auto een paar nachten bij zich om een koude start te geven en gelijkertijd ermee te gaan rijden en aan Vida aan te gaan sluiten, maar hij kreeg weinig tot geen melding(en) door...Het was gewoonweg vreemd... Om eerlijk te zijn speelt het probleem al een tijdje...Overigens ik had de nieuwe ETM laten plaatsen door een volvo dealer maar om eerlijk te zijn weet ik niet eens of zij de nieuwe software hadden geladen...pff...Maar goed, ik kan wel zeggen dat na het plaatsen van de ETM pas na 2 jaar de problemen kwamen, dus......Btw ik kom uit Noord-Holland en mijn auto staat eigenlijk al een tijdje stil en nu probeer ik hem te repareren zover het mogelijk is...
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Snap de situatie, maar als de auto rijd zou ik met de auto naar iemand gaan die Vida heeft en verstand van zaken heeft ! Te vaak word er op een verkeerde manier gekeken naar een storing, ja ook door dealers... Helaas ben ik geen helderziende en is het voor mij moeilijk oordelen zonder de auto gezien te hebben, maar als hij rijd ben je welkom hier.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
Hij stond al een tijdje stil en helaas bij het starten kwam er een nieuwe melding op de display tevoorschijn, namelijk "elec system service required"....Bij het op contact zetten lichtte het acculampje op en daarna verdween hij weer en wanneer ik hem startte bleeft het acculampje branden. De accu (doorgemeten: 11.65 V) gedemonteerd en opgeladen en wederom aangesloten, maar het lampje bleeft terugkomen. Dus rijden doet hij op moment nog niet.... Ik vermoed dat het aan de "spanningregelaar" ligt maar ik ga eerst kijken of het uberhaupt aan de dynamo ligt, dus ik ben nog ff bezig hiermee...Bedankt voor je aanbod Dirk342!
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Wat is je klemspanning op je accu (na een nachtje stilstand en zonder de accupolen aangesloten ? Als deze onder de 12.65 volt is, vervang de accu dan maar. Dit type auto's zijn erg gevoelig voor / op de accu's en ze sneuvelen vaak. Ook door verkeerde montage... Bij zowel de S60 / S80 en V70N en NN moet je altijd de contactsleutel in de 2e stand zetten (dus op contact) voordat je de klemmen weer aansluit op de accu. Dit om zowel de accu te beschermen als om de talrijke computers te beschermen....
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
Hmm...nadat ik de accu had opgeladen en hem weer had aangesloten was de spanning 12.65 V...Paar dagen stilgestaan en niks met de auto gedaan gaf de accu ( zonder accupolen aangesloten) aan 11.90 V. Hij is nu gedemonteerd en staat nu weer op te laden. De accu had ik iets van 2 maanden terug vernieuwd, zou hij dan nu al stuk zijn, omdat de auto een paar dagen had stil gestaan (afgelopen periode koud buiten) en misschien niet zo was aangesloten zoals jij dat had uitgelegd Dirk342, is dat mogelijk?!
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Is, zonder de auto erbij te hebben, natuurlijk moeilijk zeggen..... Maar de kans is groot ja..
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983