Zo weer even een update na 5 maanden, de turbo rijdt nog vrolijk rond.
Afgelopen maanden flink druk gehad, vriendin is zwanger geworden dus samen zijn we op zoek gegaan naar een nieuw huisje en daar hoort het nodige verbouwen bij.
Veel tijd voor de volvo was er niet, alhoewel ik altijd tijd heb vrijgemaakt voor de noodreparaties. Gereedschapskist was ook gestolen tijdens de verbouwing, dus langzaamaan ook weer nieuw gereedschap aangeschaft.
Zo ziet hij er uit op het moment;
![[Afbeelding: 2014-06-30213023_zpsdaf7046a.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2014-06-30213023_zpsdaf7046a.jpg)
De voorspoiler heeft ook een spuitbusbehandeling gehad, eerst was hij in kleur van de auto maar dit was flink afgebrokkeld.
Tevens ook nog wat spulletjes aangeschaft;
Koni sport schokdempers
Intrax verlagingssetje
Achterraamspoilertje
Nuchter begonnen om de veertjes te vervangen, schoonbroer had zo een speciale garageveerspanner meegenomen maar pastte dus weer net niet en het werd al weer te laat. Dus zodoende ligt dit nog in de berging totdat we weer tijd hebben en het juiste gereedschap.
En de gevolgen van het roestmonster. Gelukkig heb ik bij aanschaf al een hele hoop plaatwerk meegekregen
Achterraamspoiler komt erop zodra de nieuwe achterklep erop zit. Dit is de nieuwe achterklep met spoilertje.
![[Afbeelding: 2014-08-22152916_zpsf7f8a6bd.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2014-08-22152916_zpsf7f8a6bd.jpg)
Vervolgens achterklep geschuurd(nog niet klaar) en dan binnenkort de verf bestellen. Ik zit op dit moment nog te twijfelen tussen RAL 5009 en RAL 5023.
Dan is het de bedoeling dat de wagen gelast wordt op de nodige plekken, (achterkant onder de chromen sierstrip van de laadklep) en vervolgens dat de wagen geschuurd wordt en een nieuw laklaagje krijgt.
Dat zal echter voorlopig nog wel even duren, dus even een vraag voor nu. Hoe moet het spiegelglas bevestigd worden in een elektrische spiegel? Ik kan het motortje bevestigen maar vervolgens lijk ik iets te missen om het glas te bevestigen tenzij je het rechtstreeks op het motortje plakt.
En iemand idee van wat er aan de hand kan zijn? Zodra de turbo inkomt komen er lichte trillingen in het pedaal en lijkt het niet op vol vermogen te kunnen rijden. Mengsel meerdere malen aangepast en ontsteking bekeken maar geen verschil. Iets met de koppeling?