13 July 2011, 09:47
Ik zal beginnen me eens voor te stellen.
Mijn naam is Wouter, post hier al een tijdje af en toe eens een berichtje. Ben op moment van schrijven 25 jaartjes oud en woonachtig in het mooie Zeeland. Mijn eerste auto was een Volvo 142 '72, hierna een 240DL '88, toen een S70 '97 2.5 10V. De S70 rijd ik nog steeds dagelijks, maar het echte Volvo-gevoel was weg. Rijd prachtig en een lekkere 5 cilinder roffel, maar geen rwd en niet bijzonder leuk rijden. Een oude Volvo moest er dus weer komen, het liefst een turbo. Ik was altijd al fan van de 2 deurs sedans en werd er een Volvo 242 turbo aangeboden die ik al kende van dit forum. Het gaat om de 242 van 740t16v. Na lang twijfelen, een proefrit, veelvuldig contact met 740t16v, uiteindelijk besloten de auto toch te kopen. Er zit nog VEEEEL werk aan, maar ik ben vol goede moed. Eerst maar eens wat plaatjes.
Turbo logo:
Smoelwerk:
Het plan is deze zomer de auto technisch op orde te krijgen:
-kabelboom motor vervangen
-motor (laten?) afstellen
-tussenlager aandrijfas vervangen
-bak wisselen ivm slechte synchromesh 3e versnelling
-dakraam netjes laten openen en sluiten
-Lekkage aan de waterpomp oplossen
-Metertjes in het dashboard werkend maken
-Antiroest behandelen van de holle ruimten en de onderkant
In het najaar gaat de auto naar de schadehersteller:
-Deukje in het dak strak trekken
-Plamuurwerk rondom linkerachterlicht wegbikken en netjes herstellen
-Schampplek rechtsachter op de wielkast
-Beide reservewielbakken zijn omhoog gedeukt :crying: (hoe krijg je het voor mekaar??)
-Volledige auto word gespoten
Al met al genoeg werk en in de loop van de tijd zal er nog wel meer werk bijkomen. Gelukkig heeft 740t16v er al een hoop aan gedaan, waarvoor mijn complimenten, dat is allemaal netjes gedaan.
-PU bussen in het gehele onderstel
-Bilstein B6 rondom
-Simons 2,5" van voor tot achter
-Staal gevlochten remslangen
-Nieuwe remblokken en schijven
Ofwel, onderstel is in een prima staat, over de hele auto geen roest te vinden, gewoon een keiharde basis om eens terug in topstaat te brengen.
Mijn naam is Wouter, post hier al een tijdje af en toe eens een berichtje. Ben op moment van schrijven 25 jaartjes oud en woonachtig in het mooie Zeeland. Mijn eerste auto was een Volvo 142 '72, hierna een 240DL '88, toen een S70 '97 2.5 10V. De S70 rijd ik nog steeds dagelijks, maar het echte Volvo-gevoel was weg. Rijd prachtig en een lekkere 5 cilinder roffel, maar geen rwd en niet bijzonder leuk rijden. Een oude Volvo moest er dus weer komen, het liefst een turbo. Ik was altijd al fan van de 2 deurs sedans en werd er een Volvo 242 turbo aangeboden die ik al kende van dit forum. Het gaat om de 242 van 740t16v. Na lang twijfelen, een proefrit, veelvuldig contact met 740t16v, uiteindelijk besloten de auto toch te kopen. Er zit nog VEEEEL werk aan, maar ik ben vol goede moed. Eerst maar eens wat plaatjes.
Turbo logo:
Smoelwerk:
Het plan is deze zomer de auto technisch op orde te krijgen:
-kabelboom motor vervangen
-motor (laten?) afstellen
-tussenlager aandrijfas vervangen
-bak wisselen ivm slechte synchromesh 3e versnelling
-dakraam netjes laten openen en sluiten
-Lekkage aan de waterpomp oplossen
-Metertjes in het dashboard werkend maken
-Antiroest behandelen van de holle ruimten en de onderkant
In het najaar gaat de auto naar de schadehersteller:
-Deukje in het dak strak trekken
-Plamuurwerk rondom linkerachterlicht wegbikken en netjes herstellen
-Schampplek rechtsachter op de wielkast
-Beide reservewielbakken zijn omhoog gedeukt :crying: (hoe krijg je het voor mekaar??)
-Volledige auto word gespoten
Al met al genoeg werk en in de loop van de tijd zal er nog wel meer werk bijkomen. Gelukkig heeft 740t16v er al een hoop aan gedaan, waarvoor mijn complimenten, dat is allemaal netjes gedaan.
-PU bussen in het gehele onderstel
-Bilstein B6 rondom
-Simons 2,5" van voor tot achter
-Staal gevlochten remslangen
-Nieuwe remblokken en schijven
Ofwel, onderstel is in een prima staat, over de hele auto geen roest te vinden, gewoon een keiharde basis om eens terug in topstaat te brengen.