heb iets verkeerd gedaan bij mijn vorige voorstelpagina, dus ik probeer het nu nog eens:
mijn naam is jehannes, kom uit friesland en ben 20 jaar oud.
mijn moeder heeft een xc70 , en mijn vader een volvo 145 1971, en door aan mijn vader zijn volvo te sleutelen, wilde ik ook zo'n soort volvo hebben. maar dan wel een twee deurs. oftewel een 142.
in de winter heb ik dan eindelijk een geschikte volvo gevonden:
spec list:
motor: b23ET
versnellingsbak: M90
cilinderkop: 405
nokkenas: type B
motoraansturing: LH 2.4 + LPI vialle witte injectoren 50pk per stuk
radiateur: Volvo 240
turbo: c13 0,5 bar (boost controller van de b23et)
intercooler: klein saab
ic piping: bij elkaar geraapt spul (in afwachting van upgrade)
de volvo is een automaat geweest, komt uit 1972, gekocht omdat de carrosserie vrij hard is, paar plekjes gelast en die moeten nog bijgespoten worden. maar dat doe ik later eerst technisch klaar en apk.
plannen zijn om deze om te bouwen naar een turbo motor met lpi injectie. maar moet natuurlijk ook op benzine rijden.
gekocht zonder blok, volvo heeft nog maar 120000 gedraaid en daarom vond de vorige eigenaar dat hij dat blok maar in zijn boot moest stoppen... nu was voor mij dit geen probleem dus heb ik de volvo maar meegenomen. interieur is ook nog in erg nette staat.
liep toevallig tegen een geschikte motor aan, b23et , zijn erg sterke motoren. maar helaas was de kabelboom enz er niet bij. heb deze nu in de auto met een m47 bak erachter. maar wel zonder turbo. de motor meer als mal gebruikt zodat er makkelijk een b230ft of b230fk in kan. nu eerst een carburateur geplaatst om het motortje te kunnen laten lopen. is wat makkelijker met het verplaatsen van de auto.
doel is om er een 940 donor bij te kopen en daarvan de motor en injectie spullen er in te bouwen. en natuurlijk om op lpi en benzine te kunnen rijden. aangezien deze auto belastingvrij is moet er wel lpg in.
verder nog veel meer plannen mee maar die komen later. eerst een standaard turbo blok er lopend in krijgen en een nieuwe apk.
van de winter ook nog een andere volvo er bij gekocht, was erg goedkoop en gekocht met het idee van "ach een leuke donorbak"
maar op de terugweg beviel de "bak" me erg goed. dus maar besloten dat het mijn daily word. bruin gerold en verlaagd, alleen is de verlaging er weer onderweg want dat reed niet echt lekker.
het is een volvo 144 1973 met een b20E , stuurbekrachtiging , automaat en rijd daarom heel comfortabel. erg jammer dat de carrosserie zo slecht gelast is.
heeft 450 000 km op de teller en het motortje doet nog goed zijn best, moet wel zo nu en dan wat olie bij maar daar kan ik mee leven.
heb er s80 stoelen bijgekregen, en die omgelast zodat ze passen. echt een aanrader, zit stukken beter als de originele stoelen
hierbij laat ik het eerst, ik zal mijn project bijhouden in deze topic.
mijn naam is jehannes, kom uit friesland en ben 20 jaar oud.
mijn moeder heeft een xc70 , en mijn vader een volvo 145 1971, en door aan mijn vader zijn volvo te sleutelen, wilde ik ook zo'n soort volvo hebben. maar dan wel een twee deurs. oftewel een 142.
in de winter heb ik dan eindelijk een geschikte volvo gevonden:
spec list:
motor: b23ET
versnellingsbak: M90
cilinderkop: 405
nokkenas: type B
motoraansturing: LH 2.4 + LPI vialle witte injectoren 50pk per stuk
radiateur: Volvo 240
turbo: c13 0,5 bar (boost controller van de b23et)
intercooler: klein saab
ic piping: bij elkaar geraapt spul (in afwachting van upgrade)
de volvo is een automaat geweest, komt uit 1972, gekocht omdat de carrosserie vrij hard is, paar plekjes gelast en die moeten nog bijgespoten worden. maar dat doe ik later eerst technisch klaar en apk.
plannen zijn om deze om te bouwen naar een turbo motor met lpi injectie. maar moet natuurlijk ook op benzine rijden.
gekocht zonder blok, volvo heeft nog maar 120000 gedraaid en daarom vond de vorige eigenaar dat hij dat blok maar in zijn boot moest stoppen... nu was voor mij dit geen probleem dus heb ik de volvo maar meegenomen. interieur is ook nog in erg nette staat.
liep toevallig tegen een geschikte motor aan, b23et , zijn erg sterke motoren. maar helaas was de kabelboom enz er niet bij. heb deze nu in de auto met een m47 bak erachter. maar wel zonder turbo. de motor meer als mal gebruikt zodat er makkelijk een b230ft of b230fk in kan. nu eerst een carburateur geplaatst om het motortje te kunnen laten lopen. is wat makkelijker met het verplaatsen van de auto.
doel is om er een 940 donor bij te kopen en daarvan de motor en injectie spullen er in te bouwen. en natuurlijk om op lpi en benzine te kunnen rijden. aangezien deze auto belastingvrij is moet er wel lpg in.
verder nog veel meer plannen mee maar die komen later. eerst een standaard turbo blok er lopend in krijgen en een nieuwe apk.
van de winter ook nog een andere volvo er bij gekocht, was erg goedkoop en gekocht met het idee van "ach een leuke donorbak"
maar op de terugweg beviel de "bak" me erg goed. dus maar besloten dat het mijn daily word. bruin gerold en verlaagd, alleen is de verlaging er weer onderweg want dat reed niet echt lekker.
het is een volvo 144 1973 met een b20E , stuurbekrachtiging , automaat en rijd daarom heel comfortabel. erg jammer dat de carrosserie zo slecht gelast is.
heeft 450 000 km op de teller en het motortje doet nog goed zijn best, moet wel zo nu en dan wat olie bij maar daar kan ik mee leven.
heb er s80 stoelen bijgekregen, en die omgelast zodat ze passen. echt een aanrader, zit stukken beter als de originele stoelen
hierbij laat ik het eerst, ik zal mijn project bijhouden in deze topic.