Ik heb onlangs een gok genomen en op basis van 6 foto's op Blocket.Se en een kort filmpje van een draaiende motor in Zweden een 244 Turbo uit 1983 gekocht in. De auto is per vrachtwagen inmiddels naar Nederland gebracht (bedankt gebroeders Dekker!), heeft sinds 2018 geen APK meer gehad dus laat ik de Volvo momenteel voor keuren voor de APK bij de garage om te kijken wat het "to-do" -lijstje wordt. De auto staat intussen geschorst op de oprit. Ik ben de vierde eigenaar geworden.
Vanmiddag voor het eerst een rit gemaakt naar het APK station, dat is dan legaal. Natuurlijk via een lange omweg op het platteland en tjonge wat reed dat goed voor een 41-jarige auto met 380.000 km op de teller die de laatste 6 jaar slechts 400 km gereden had in Zweden. De B21ET trok als een lier en het weggedrag was mede de Lesjofors verlagingsveren erg oke voor een oude Volvo. De M46 schakelde goed en ook de Overdrive werkte. Alle extra meters werken, zwart hemeltje en zwart leren interieur. Het blijft toch afwachten wat je dan uiteindelijk gekocht heb. Een kat in de zak is dit in elk geval niet, al zit er best wel werk aan zowel technisch als optisch (roest). Helaas bleven de Polaris velgen waarop de auto in Zweden stond achter bij de verkoper.
De auto is een origineel Nederlandse Turbo Intercooler met logische km-stand die 4 jaar geleden naar Zweden is gegaan en nu dus weer terug is in Nederland. Invoeren was dus niet nodig, enkel het kenteken op naam zetten volstond, dat kon ik thuis al doen.
Er zat nog een sticker van Thom de Jong Volvo specialist in Delden op de zijruit, evenals een schildje vh Volvo 240/260-register.
Mocht iemand hier een vorige eigenaar kennen, dan houd ik me aanbevolen. Ik heb al contact gehad met Thom de Jong, het schijnt zijn 240 Turbo geweest te zijn. De auto is daar ook lang in onderhoud geweest.
De planning is om de auto eerst de nodige TLC te geven, waarbij een geldige APK behalen het eerste doel is. Eerst de techniek op orde, daarna genieten van het rijgedrag van deze Turbo Intercooler. Vragen/problemen waar ik tegen aanloop zal ik hier stellen.
Plaatjes bij het praatje:
Vanmiddag voor het eerst een rit gemaakt naar het APK station, dat is dan legaal. Natuurlijk via een lange omweg op het platteland en tjonge wat reed dat goed voor een 41-jarige auto met 380.000 km op de teller die de laatste 6 jaar slechts 400 km gereden had in Zweden. De B21ET trok als een lier en het weggedrag was mede de Lesjofors verlagingsveren erg oke voor een oude Volvo. De M46 schakelde goed en ook de Overdrive werkte. Alle extra meters werken, zwart hemeltje en zwart leren interieur. Het blijft toch afwachten wat je dan uiteindelijk gekocht heb. Een kat in de zak is dit in elk geval niet, al zit er best wel werk aan zowel technisch als optisch (roest). Helaas bleven de Polaris velgen waarop de auto in Zweden stond achter bij de verkoper.
De auto is een origineel Nederlandse Turbo Intercooler met logische km-stand die 4 jaar geleden naar Zweden is gegaan en nu dus weer terug is in Nederland. Invoeren was dus niet nodig, enkel het kenteken op naam zetten volstond, dat kon ik thuis al doen.
Er zat nog een sticker van Thom de Jong Volvo specialist in Delden op de zijruit, evenals een schildje vh Volvo 240/260-register.
Mocht iemand hier een vorige eigenaar kennen, dan houd ik me aanbevolen. Ik heb al contact gehad met Thom de Jong, het schijnt zijn 240 Turbo geweest te zijn. De auto is daar ook lang in onderhoud geweest.
De planning is om de auto eerst de nodige TLC te geven, waarbij een geldige APK behalen het eerste doel is. Eerst de techniek op orde, daarna genieten van het rijgedrag van deze Turbo Intercooler. Vragen/problemen waar ik tegen aanloop zal ik hier stellen.
Plaatjes bij het praatje:
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2