Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230E ombouwen i.v.m. LPG / backfires
Die van mij niet. Daar wordt het starten op benzine automatisch geregeld, evenals het daarna overschakelen op LPG.
Volgens mij gebeurt dat laatste op basis van toerental.

Er zullen ook voor de 240 vast wel systemen zijn waarbij er meteen op LPG gestart wordt.
In mijn Amazon is dit wel het geval.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Juist om die backfire te voorkomen kan ik niet op lpg starten.
Omschakelen gebeurt automatisch op toerental. (2x hoog)
Antwoord
oa Mandigers bouwt het zo in, je kunt zelf het omschakeltijdstip ingeven. Logisch lijkt me bij carburateurs zodra de motor enigzins op temperatuur is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Brandstofrelais overleden ? Bij mij was het het veertje wat ik met een penneveer snel opgelost had...ben bang dat die nog steeds in de 244 zit ;D
[img][/img]
Antwoord
s9606564 schreef:...
Persoonlijk zou ik meteen kiezen voor dampgas injectie.
...
De offerte die ik heb voor het laten inbouwen van een dergelijk systeem was 1450 euro, dus niet eens zo heel veel meer dan een conventionele installatie.

Ik ben ook aan het zoeken naar een mooie Volvo 740. Zag een 85'er. Als ik het goed heb is dat een B230E met k-jet vandaar mijn vraag:

Een dampgasinjectie systeem is toch afhankelijk van de originele (electronische) injectieaansturing? Hoe doe je dit dan bij een k-jet?
Dat kan natuurlijk met een megasquirt computer, maar dat lukt niet voor de genoemde 1450 euro. Gaat het bij dit bedrag ook over een b230e met k-jet?
En ik ben ook heel benieuwd waar je dit systeem in hebt laten bouwen voor die prijs en - als het inmiddels gedaan is - of dit naar tevredenheid is gebeurd.
Antwoord
Dat ging inderdaad over een B230E met K-jet.
Het was bij AGIT in Rijssen, zie http://www.agit-rijssen.com/Website.html
Ik heb de inbouw (nog) niet laten doen, dus heb helaas geen praktijk ervaring.
Ze hadden zelf iets ontwikkeld, en als doe-het-zelf pakket kopen kon helaas niet.
Waarschijnlijk hebben ze ook iets ontwikkeld voor de aansturing.

Qua doe het zelf kwam ik uit bij een OMVL Dream systeem als mogelijke optie.
Zie ook mijn topic: http://volvolvo.nl/forum/topic,9420.0/
Alleen helaas dus ook nog geen gebruikers ervaringen.
Voor wat ik heb begrepen moet je dan nog een ECU uit bijvoorbeeld een 740 nemen en aansluiten op de hall sensor van de motor.
Maar goed, daar heb ik de ins en outs nog niet verder van uitgezocht.
Antwoord
Dat klinkt in ieder geval goed.
Ik hoef me dus niet tegen te laten houden door de mechanische injectie bij de keuze van de Volvo. :-)

In de OMVL Dream beschrijving lees ik inderdaad dat de injectietijd wordt omgerekend van de benzineinjectietijd. Maar het lijkt me nog niet zo eenvoudig om deze aan de hand van een ECU uit een andere auto te bepalen.

O, verderop in de beschrijving lees ik wel dat de injectietijd berekend wordt adhv rpm, tps, en lambda, Maar dan staat er daarna weer een verhaal over 2 dimensionale maps die je kunt configureren en wel weer de benzine injectie tijd als input.

Ik heb ook bij agit-rijssen via het webformulier specifiek gevraagd of ze ook multipoint dampgas injectie inbouwen voor mechanische benzine injectie (K-jet) motoren.
Antwoord
Volgens mij is het globale idee achter de OMVL Dream + donor ECU dat je in die donor ECU een RPM en TPS signaal stopt en injectie pulsen voor benzine eruit krijgt. In de LPG computer gaan dan deze pulsen + nog wat signalen.
Maar hoe je dat qua draadjes allemaal aan elkaar knoopt??
Antwoord
Ook ik heb me verdiept in deze materie.
De meeste LPG ecu's halen de injectie tijden van de ECU van de injectie van de auto en herberekenen die voor de LPG injectoren.
Aangezien een Kjet geen injectie ECU heeft zul je daar een oplossing voor moeten zien te vinden.
Door een ECU van een ander type blok te gebruiken kun je de LPG ECU dus van een signaal voorzien.

De ECU van een injectie systeem van een B230F (LH jetronic) bepaald het juiste injectie tijdstip en inspuitduur aan de hand van verschillende waarden van onder andere een Lambda sonde, een gasklepschakelaar, een luchtmassameter etc etc.
Dat spul hebben wij niet in een B230E.

Wil je de ECU van bijv. een LH goed laten werken, zul je dus eigenlijk je blok om moeten bouwen naar een B230F.

Kortom, dat gaat het niet worden .....

Het systeem van BS autotune werkt geheel autonoom. Hierbij zullen ook diverse sensoren ingebouwd moeten worden, maar het heeft geen koppeling met een benzine injectie ECU nodig.
Tot nu toe is dat het enige systeem wat ik heb kunnen vinden wat zo werkt.

verder nog vragen ? ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
of zou ie alleen de kenvelden gebruiken ?????
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230E octaangehalte Kogelman 6 1.118 16 April 2024, 06:54
Laatste bericht: skidje
  b230E of b230F Freerk 6 7.267 26 December 2017, 23:34
Laatste bericht: Marc1970
  LPG ombouwen van G2 naar G3 Marco1962 17 14.103 15 December 2013, 19:57
Laatste bericht: jos245
  iemand ervaring met ombouwen van een t6 naar rwd? MvH Auto's 6 6.092 29 November 2013, 19:55
Laatste bericht: DennisvdB
  Ombouwen B230K naar B230A sieko 1 2.044 1 October 2013, 20:46
Laatste bericht: Ovlov740GL
  B20 ombouwen voor Penta Kees144 5 7.064 28 May 2013, 19:41
Laatste bericht: Kees144
  B230e motor trilt als een malle Volt 4 3.581 26 December 2012, 12:50
Laatste bericht: Volt
  ombouwen 244 B21 naar B23E Wimme 7 4.403 22 October 2012, 13:21
Laatste bericht: Wimme
  backfires en onregelmatig lopen 940 2.3 scimitar 5 5.200 26 September 2012, 16:09
Laatste bericht: scimitar
  startprobleem B230E jos 18 11.803 11 April 2012, 14:24
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)