Topics: 20
MartjeB schreef:Ik had een paar keer contact aangehad om de ruitensproeiers te testen.
Uur later start ik 'm; plof, machet van de K-jet los.
Volgens mij hoef je daar alleen stand 1 voor te gebruiken.
Heel vreemd, zonder starten mag er nl geen benzine lopen, dus zou er toch wat gas stromen ?
Hoe is het onderhoud, rotor/kap bougies en kabels ? Alle slangen op valse lucht gecontroleerd ?
Is de ontsteking vervroegd ? Ik had hem 3gr vroeger staan.
[img][/img]
Topics: 68
abbabak schreef:Volgens mij hoef je daar alleen stand 1 voor te gebruiken.
Heel vreemd, zonder starten mag er nl geen benzine lopen, dus zou er toch wat gas stromen ?
Hoe is het onderhoud, rotor/kap bougies en kabels ? Alle slangen op valse lucht gecontroleerd ?
Is de ontsteking vervroegd ? Ik had hem 3gr vroeger staan.
Kabel en bougies waren niet nieuw, kap en rotor wel.
Ontsteking moet ik nog controleren.
Ondertussen is het brandstofrelais overleden. Misschien dat deze benzine gegeven had?
Maar dan nog. Hoe is het mogelijk dat die plof in de cilinder via de inlaat naar buiten komt?
Dan moet de timing toch zo verkeerd staan dat de auto slecht loopt?
Topics: 69
Even als aanvulling op de foto van MartjeB een foto van hoe het zit op mijn B23E op LPG.
Ik weet niet waarom het zo zit of hoe het precies zit, heb de auto als zodanig gekocht.
Wel start hij (automatisch) op benzine en schakelt daarna over op LPG.
[img width=448 height=600]http://farm5.static.flickr.com/4042/5125876667_33d4f297b4_z.jpg[/img]
Topics: 55
Kleine bump van dit topic
Ik heb zelf ook een B230E, en ik krijg deze week een gasinstallatie ingebouwd. Hebben jullie de benzinepomp die onder de auto hangt eigenlijk uitgeschakeld, of blijft die lopen als de auto op gas loopt?
De gas-boer waarschuwde me overigens al voor het k-jet & backfire verhaal, maarja hij moet gewoon dat gas inbouwen

Ik zie wel hoe dat verloopt, als het er eenmaal in zit
Wat voor LPG installatie ga je laten inbouwen?
Persoonlijk zou ik meteen kiezen voor dampgas injectie.
Dat gaat met kleine nozzles per cilinder in het uiteinde van je inlaatspruitstuk in plaats van een mengstuk.
Dat schijnt minder kans op backfire te geven en bovendien nog efficiënter te zijn (dus lager verbruik).
De offerte die ik heb voor het laten inbouwen van een dergelijk systeem was 1450 euro, dus niet eens zo heel veel meer dan een conventionele installatie.
Hmm voor zover ik weet een normale gasinstallatie, wist niet dat het mogelijk was om ook een ander type te nemen bij het maken van een afspraak.....
Topics: 289
dan had de installateur moeten doorvragen..!
Maar goed... 400 euro meer is natuurlijk wel een aanzienlijk bedrag. Nu kost de installatie me 1050 euro
Tja, zo kun je het ook bekijken.
Wellicht is een
Stuwschijf K en KE jetronic met extra beveiliging op LPG dan nog wel aan te raden om schade bij een eventuele backfire te beperken.
Om nog antwoord te geven op je vraag: In mijn 244 met B23E en LPG draait de benzinepomp niet als ik op LPG rij.
Hij start wel op benzine, dus hij wordt nog wel regelmatig gebruikt.
Kan ie overigens ook gewoon starten op LPG ?