17 December 2014, 14:03
Ja, zo ongeveer. Wat zullen ze ineens een parkeerruimte overhouden in de Soendrastraat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Volvo 245 heeft de hik
|
17 December 2014, 14:03
Ja, zo ongeveer. Wat zullen ze ineens een parkeerruimte overhouden in de Soendrastraat.
17 December 2014, 15:31
Vervangen van de Injectorrubbers al voorbij gekomen?
Nog geen 20,- en 1/2 uurtje werk. Lukt iedere technische n00b. ![]()
22 December 2014, 16:11
Volvisten,
De auto is weer terug uit de garage. De hik is simpel nog lang niet weg, gewoon hetzelfde. Ik ben vorige vrijdag naar Utrecht geweest en zeker in de file was het geen pretje. Heistek zou met een overzicht van de handelingen komen, ik zal die na ontvangst hier plaatsen. Ik overweeg ook een of meer volvo-garages in de regio (rotterdam) te bezoeken en ze het probleem voor te leggen. Hoe omzeil ik dat de garagist een herhaling van handelingen verricht waar ik dan weer voor moet betalen? Zijn garagehouders te verleiden tot een regeling? Dat ik alleen (nog, het is nu welletjes geweest) voor de reparatie betaal die het euvel verhelpt? Heistek was niet helemaal duidelijk over zijn doormeting van de ECU (?)-gegevens Tijdens de rit was op te merken dat de door Heistek opgemerkte ondergrens van 1500 toeren voordat de hik begint, waarschijnlijk niet klopt: hij is er vrijwel altijd. Alleen de eerste minuten niet. En als je hard rijdt, de toeren die je maakt bij 120 km/u of hoger. Mochten er tussentijds onder jullie zijn die nog tips hebben, dan wil ik die verzamelen en over een tijdje toch maar weer een garage gaan bezoeken, met de suggesties die dan zijn gemaakt. Ik hoop dat daar ook nog wat Duitse of Engelse tips bij zitten. En allen een fijne feestdagen toegewenst!
22 December 2014, 17:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2014, 17:16 door Marc1970.)
VOMD die eerder genoemd is, in Dordt, heeft ruime ervaring met de 240, 740, etc.
Ik zou je aanraden om zelf nog wat onder de motorkap te duiken, al was het maar om bekend te raken met onderdelen, en wat van 'onze' tips na te lopen. Het is prima te doen, erg overzichtelijk, en bijna geen kans dat je iets erger maakt dan het was (je mag geen stekkers loshalen bij draaiende motor, is ongeveer de enige no-no). Toen ik begon met de 240 wist ik ook niet wat een luchtmassameter was of deed. Qua kosten kan ik je niet helpen, ik ga sinds het vervangen van een koppelingsplaat van een Volvo 66 a 1630 gulden nooit meer naar garages.
22 December 2014, 17:16
Van Henqui heb ik wel eens gegevens gekregen van ene Rob in Rijnsburg.
Die weet ook veel van de volvo's met achterwiel aandrijving. Succes...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
22 December 2014, 18:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2014, 18:41 door Marc1970.)
Op zich wel interessant dat de motor altijd hikt behalve als hij koud is. Misschien iets wat gecompenseerd wordt door de koudestartverrijking, of wat pas speelt als de lambdasonde opgewarmd is.
Ik heb dit nooit geprobeerd maar misschien kan je de stekker vd lambdasonde loshalen en een stukje rijden? Stekker zit bij de ruitewissermotor ,aan een draad die naar de bodem vd auto gaat (sonde zit in de uitlaat). De ECU kan meest wel omgaan met ontbrekende signalen, dan neemt hij een veilige standaardwaarde.
8 January 2015, 19:15
Mensen, daar ben ik weer.
Ik heb ondertussen een van jullie zover gekregen onder de kap te duiken. Het is Dopski. Dat gaat hij volgende week in Rotterdam doen. Hij doet dat op basis van de volgende opgaaf van Jan Heijstek. Jan is er nu ondertussen van overtuigd dat het te maken heeft met een verstoring of verstopping in de benzinetoevoer, hij denkt in eerste instantie aan het filter dat in de tank zit. Graag op of aanvullingen die Dopski en ik mee kunnen nemen. Onderdelen bon Werkomschrijving Aantal Benaming PF 14.Ã98 08.1:2.2014 Volvo 245 Est BP FG 79 = Kortman Soort 239000 Prijs in € 1 Bougieset 1 Gasktephuispakkmq 1 Set V riemen dyname 1 V riem St. bekrachtiging 1 Noas keering 0.5 Dipp + 0.1 Leak Loek toegevoed Dist kap Tandnem 1 Spanner 1 KIepdekseipakkIng 1 Uitlaatpijp flenspakking 1 BOP sensor 'I BOP sensorhuis 1 Topiager 1 Kopp.plaat Uitgevoerde werkzaamheden Totaa: in C Inzake soms spontaan Inhouden van de motor tijdens rijden. diverse controles uitgevoerd: Luchtmassameter uitgewisseld met ander voe!ëulg Korte proefrit gemaakt. / geen resultaat ( UItgewisseld) Bougies gede - en monteerd IVm zeer zwaar draaien tijdens demontage. schroefdraad opgezuiverd. Bougies zijn versleten I nwe bougies geplaatst ( tevens onderhoud) Massakabel van schutbord naar klepdeksel gerepareerd. ( reparatie) Gasklephuts gede - en monteerd is zwaar vervuild. Ander gasklephuis geplaatst I proefnt! geen verbetering. ( Uitgewisseld ) Oude gasklephuis gereinigd I nieuwe pakking geplaatst Stekker verbindmg op remheld gecontroleerd. ( tevens onderhoud) Stappenmotor gede - en momeerd i gereinIgd ( tevens onderrhoud ) Opmerking: ( luchtfilterhuis deksel is defect i Verdeelkap en rotor afgenomen j teruggeplaatst Rotor - en verdeelkap kontakten gereinigd ( onderhoud) Verdeelkap kontakten doorgemeten. Andere rotor geplaatst ( uitgewisseld) Bougiekabels getest Andere verdeelkap met nieuwe bougieskabels geplaatst ( uitgewisseld) Bobine overgebouwd ( uitgewisseld j Doorgeslagen draad van bobine - . Ingekort Brandstofpomprelais ( wit) gede - en monteerd ( uitgewisseld) BOP sensor gede - en monteerd mzake controle op vervuiling. van de neus. ( ging defect tijdens demontage) Nieuwe BOP sensor gemonteerd ( reparatie) Klepdeksel gede - en monteerd / klepspeling gecontr ! afgesteid UitL 0.40 I 0.45 mm Inl. 0.35 f 0.40 mm ( onderhoud ) Voertuig management computer met jump lead van externe massa naar body en motor voorzien ( reparatie) Massa van de Injectoren op in:aatspruitstuk gereinigd Stekker verbindingen van de injectoren op reinheid ge - controleere . ( onderhoud ) Accu polen gereinigd Tevens zekeringen aan de + pao! gecontr I qereiruqd ( onderhoud) Aansluiting - pool aan body gereinigd ( onderhoud) Alle voertuigzekeringen uitgenomen I teruggeplaatst A!le contacten gereinigd ( onderhoud) Vonk versterker I ontstekinqsurut ( achter je accu à Gede - en monteerd ! onderplaat gestraald / behandeld Aanleg verbinding tussen koelblok en electronica gere!nlgo Aanleg verbinding geoptimaliseerc Tevens electronica unit uitqewïsserc ( onderhoud. Pingeisensor gede - en monteerc Stekker verbindmg op reinheid gecontroleerd J aanleqvlak gereinigd. ( onderhoud) ( tevens uitgewisseld ) SteKker verbinding van lambda sensor op remneio gecont
8 January 2015, 20:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 January 2015, 20:13 door Marc1970.)
http://cleanflametrap.com/transferPump.htm
Heb je de tank al eens helemaal gevuld om de hele opvoerpomp uit te sluiten? Er zit wel een sok onderin de opvoerpomp maar die hangt continu in liters benzine te schudden, zal niet zo gauw verstoppen. Oudere pompjes hebben wel eens last van een lekke opvoerslang, staan ook foto's van in de link. Haal ook het filter naast de hoofdpomp los en schud hem leeg, daar kan wel een enorme hoop roest en grub inzitten. De werkzaamheden van Heijstek zijn op zich wel OK (niet eens heel veel gedaan) maar ik had er wel iets meer richting in verwacht. Als je de brandstofdruk/toevoer verdenkt, kan je die meten bijvoorbeeld.
16 January 2015, 22:52
Ik ben nieuw op het forum, maar in de benzinetoevoer hoef je volgens mij niet te zoeken, de motor loopt goed als hij koud is, dus als hij veel benzine nodig heeft, als hij warmer wordt begint het probleem, als je te weinig benzine zou krijgen moet het probleem optreden als de auto koud is(eigenlijk heel simpel).
Groet Hendrik
17 January 2015, 17:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 January 2015, 17:52 door Dopski.)
Vanmorgen met Joepie naar zijn 245 '93 Polar gekeken. Ik ben maar
In eerste instantie de werkzaamheden van Heijstek bekeken. Deze garage is volgens mij goed bezig geweest om met de klant (en zjin portemonnee) mee te denken en geen overbodige zaken vervangen.
Dus op zich zou het niet onverstandig zijn om de bougiekabels, distributiekap, rotor, luchtfilter te vervangen maar dat is mi niet de oorzaak van het stotteren. Dan een stukje rijden; de 1e 500m niets gemerkt. Maar al vrij snel was de "hik" gevonden. Na wat proberen kon ik hem goed reproduceren:
Ik kan niet precies duiden wat het nu is. Het lijkt op een ontstekingsslag die gemist wordt. Wat heb ik aanvullend op de garage gedaan (voor zover mij bekend);
Qua gevoel lijkt het dus zeer gelieerd aan de ontsteking (overslaan) maar daarvan is bijna alles uitgesloten. Mede gezien de afgenomen klachten tijdens noodloop zou de brandstofaanvoer ook eerste verdachte zijn. Maar wat ik dan vreemd vind is dat het bij meer vermogen vragen (lage toeren grote gasklep opening) niet voorkomt :confused:. - keer mijn bougiekabels en distributieklapje overzetten, mogelijk slaat een van de kabels door naar de kleppendeksel - compressietest doen (meter heb ik) - brandstofdrukregelaar, benzinefilter, benzinepomp? --> brandstofdruk meten (heb ik niet) - wellicht toch de afdichtringetjes bij de injectoren? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|