11 March 2010, 23:06
sorry voor de vertraging, maar hier dan toch nog een verslagje van de oplossing.
(Ik ben een nieuwe onderneming gestart en daar gaat iets teveel tijd in zitten)
Het hele verhaal nog eens:
1e kerstdag 's ochtends naar de familie gereden, niets aan de hand. 's avonds bij het vertrek start ik de auto en moet nog even wachten. Plots een harde tik, motor slaat af en is niet meer te starten.
ANWB er bij, een hele tijd bezig, alles gecontroleerd, benzine, vonk alles ok, maar niet meer starten.
De week erop, via de ANWB, de auto naar Bram en Albert gebracht, 7 kilometer verderop
En toen:
Nadat alles nagelopen was en ook nu alles leek te werken.... heeft Bram toch de distributie maar eens goed bekeken.
En ja hoor; De tussenas was wel 4 tanden versprongen. (geen dode beesten op de riem).
Riem was wel heel maar het kon geen kwaad om die te vervangen.
Ook de olie gecontroleerd.......... vieze dikke drap (en nog wat dramatische beschrijvingen van Bram over hoe het er uit zag..).
Het lijkt er dus op dat door de kou, en de al te dikke olie, er wat draaiende delen niet echt soepel van hun plek zijn gekomen
Uiteindelijk dus alles weer op tijd gezet, nieuwe riem en spanrol, lekkere verse olie en alles draait weer als een zonnetje.
En dan nog iets anders, als de ANWB je auto wegzet en er is toevallig niemand op het adres waar ze 'm achterlaten.....
Dan kan je de sleutel op je rechter voorwiel vinden ??? ??? ??? ??? ???
Nadat de sneeuw gesmolten was heeft Albert de sleutel gelukkig terug gevonden HOI HOI HOI....
gegroet.
(Ik ben een nieuwe onderneming gestart en daar gaat iets teveel tijd in zitten)
Het hele verhaal nog eens:
1e kerstdag 's ochtends naar de familie gereden, niets aan de hand. 's avonds bij het vertrek start ik de auto en moet nog even wachten. Plots een harde tik, motor slaat af en is niet meer te starten.
ANWB er bij, een hele tijd bezig, alles gecontroleerd, benzine, vonk alles ok, maar niet meer starten.
De week erop, via de ANWB, de auto naar Bram en Albert gebracht, 7 kilometer verderop

En toen:
Nadat alles nagelopen was en ook nu alles leek te werken.... heeft Bram toch de distributie maar eens goed bekeken.
En ja hoor; De tussenas was wel 4 tanden versprongen. (geen dode beesten op de riem).
Riem was wel heel maar het kon geen kwaad om die te vervangen.
Ook de olie gecontroleerd.......... vieze dikke drap (en nog wat dramatische beschrijvingen van Bram over hoe het er uit zag..).
Het lijkt er dus op dat door de kou, en de al te dikke olie, er wat draaiende delen niet echt soepel van hun plek zijn gekomen

Uiteindelijk dus alles weer op tijd gezet, nieuwe riem en spanrol, lekkere verse olie en alles draait weer als een zonnetje.
En dan nog iets anders, als de ANWB je auto wegzet en er is toevallig niemand op het adres waar ze 'm achterlaten.....
Dan kan je de sleutel op je rechter voorwiel vinden ??? ??? ??? ??? ???
Nadat de sneeuw gesmolten was heeft Albert de sleutel gelukkig terug gevonden HOI HOI HOI....
gegroet.
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
voorheen: 130 uit 1968