28 December 2009, 10:41
Ontsteking al eens gecontroleerd? Verdelerkap of verdeler niet kapot? Als de distributieriem strak staat en de spanner goed spant zoals jij zegt, verwacht ik daar echt geen probleem.
Draai de bougies er uit en kijk of ze vonken. Haal de injectoren eruit. Hang ze in een bak en controleer het sproeibeeld. LET OP dat de leidingen niet kapot gaan, niet er aan gaan draaien als het niet nodig is. Je kunt het beste de inbus losmaken en dan de injector eruit trekken. Bij terugplaatsen goed controleren of de rubber afdichtingen nog OK zijn. Bij twijfel vervangen. Anders krijg je valse lucht in je cilinder langs deze rubbers.
Stapsgewijs moet je alles nagaan en uitsluiten. Vonk + benzine is lopen. Dus zoeken!
Draai de bougies er uit en kijk of ze vonken. Haal de injectoren eruit. Hang ze in een bak en controleer het sproeibeeld. LET OP dat de leidingen niet kapot gaan, niet er aan gaan draaien als het niet nodig is. Je kunt het beste de inbus losmaken en dan de injector eruit trekken. Bij terugplaatsen goed controleren of de rubber afdichtingen nog OK zijn. Bij twijfel vervangen. Anders krijg je valse lucht in je cilinder langs deze rubbers.
Stapsgewijs moet je alles nagaan en uitsluiten. Vonk + benzine is lopen. Dus zoeken!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"