19 December 2021, 22:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 December 2021, 19:21 door Grey240Polar.)
(19 December 2021, 19:01)tbierens1991 schreef: [quote pid="214364" dateline="1639915386"]
Zojuist via de ECT waardes van de AMM (Geeft 3.3Ohm) en koeltempsensor(Rond de 4,3kOhm) gemeten, vallen beide binnen de specificaties. De stationairregelaar (7.8Ohm).
Dus daar zou het dan niet aan kunnen liggen.
Nu ben ik wel een beetje ten einde raad waar dan te gaan zoeken.
Je bedoelt hier denk ik ECU... ECT is nl. de koeltempsensor (van Engine Coolant Temperature sensor).
2-3-1 en 2-3-2 hebben in FAQ's doorgaans "fuel trim at part load too rich or too lean" als omschrijving, maar het viel met pas net op dat TP31361 voor beide codes "self adjusting lambda sond not operating" als oorzaak geeft. Toch eens het signaal van die lambdasonde meten (zie E23), ook al is ie redelijk nieuw.
Daarnaast valt er aan de AMM ook wat meer te meten, zie E13 en E27 in TP31361. En werkt de TPS naar behoren?
Zijn er ook foutcodes op socket #6?
Het lijkt mij niet op een rijk lopende motor, dat geeft nl. een flinke blauwgrijzige rookwolk en de onmiskenbare geur van slecht verbrande benzine.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47